Har du kjøpt klær brukt som ikke står til forventningene?

M-40327541

Flørter med forumet
Stort sett har jeg vært fornøyd med Tise og Finn.no, men merker meg at en god del er overpriset, og jeg byr lavere. Ofte uten å få tilslag

Fikk for litt siden kjøpt noe strikket babytøy som hadde veldig mange løse tråder. Ble en hel kveld der jeg satt med nål og festet tråder. Dette fremkom ikke i annonsen.

Kjøpte også noe annet tøy som var merker pent brukt. Det betyr for meg at det ikke ser ut som nytt, men at det ikke har flekker/ løse tråder/ knapper ol. men denne varen hadde flekker og en god del nupper. Det var ikke vasket heller, og noen flekker gikk ikke bort. Det så godt brukt ut, for å si det forsiktig. Dette kom ikke frem av verken bilder eller tekst. Ingen krise, men da synes jeg halv pris av høyeste nypris er litt drøyt. Dette er jo varer som ble solgt tidligere sesonger i tillegg til å ha vært på tilbud. Kanskje er det brukt av flere barn.

Hva er dine erfaringer rundt kjøp av brukt tøy?

• Liker
Reactions: HCS
Kjøper aldri klær til 50%av nypris. Da kan jeg heller jakte litt på salg. Kjøper en del brukt, men helst pakker å da er det gjerne 10kr-30kr pr plagg. Om da noe av det ikke er like pent, kan jeg la vær å ta det i garderoben å heller gi i uff. Er veldig kritisk til hva jeg faktisk tar inn. Merker at brukte klær ikke er like bra å kjøpe til den eldste, da klær ofte blir brukt så mye at de blir for slitt. Så til henne kjøper jeg lite brukt til, oftes kun penklær eller jakker. Minstemann har jeg fått arva mye til :) finnes det arveklubb/arvegruppe på facebook for din kommune/område? Om ikke så kan jeg anbefale å starte det! :)

Jeg har mye god erfaring, men har også opplevd som deg at enkelte selger ting ”pent brukt” som jeg absolutt ikke er enig i at kan kalles det.

Kjøper aldri klær til 50%av nypris. Da kan jeg heller jakte litt på salg. Kjøper en del brukt, men helst pakker å da er det gjerne 10kr-30kr pr plagg. Om da noe av det ikke er like pent, kan jeg la vær å ta det i garderoben å heller gi i uff. Er veldig kritisk til hva jeg faktisk tar inn. Merker at brukte klær ikke er like bra å kjøpe til den eldste, da klær ofte blir brukt så mye at de blir for slitt. Så til henne kjøper jeg lite brukt til, oftes kun penklær eller jakker. Minstemann har jeg fått arva mye til :) finnes det arveklubb/arvegruppe på facebook for din kommune/område? Om ikke så kan jeg anbefale å starte det! :)
Godt tips! Får jeg klær, kan jeg gjerne gi de bort til en annen. Mye av det jeg har kjøpt kan jeg selge for mindre enn fraktprisen pga. hvordan det ser ut, så kommer nok til å gi bort eller sende på loppis. Det tilhører dessverre kategorien « godt brukt og utvasket»

Har du noen gang klagd på Tise? Sagt at varen ikke er som forventet? Lurer på hva som så skjer og om det blir mye ekstra jobb

Har kjøpt mye og varierende hvor fornøyd jeg har vært. Stort sett er jeg fornøyd, men har gått på et par blemmer. Jeg har aldri klaget eller gitt dårlig tilbakemelding (bare ikke gitt tilbakemelding), men det burde jeg kanskje ha gjort, tatt det opp med selger altså.

Synes prisnivået ofte ligger litt høyt, og som andre sier er «pent brukt» et bredt konsept for noen.. nå kjøper jeg stort sett bare når det er tydelige bilder og beskrivelse (og jeg prøver å gi det samme når jeg selger), og at prisen er såpass mye rimeligere enn salgspris at det er verdt det, ellers kjøper jeg nytt og heller selger det videre etterpå, prisen kan jo fort bli rundt det samme da. Synes det er vanskeligere å kjøpe brukt etter hvert som barnet blir større da klær slites mer ut, men jeg sjekker jo ofte Finn før jeg kjøper nytt, spesielt type penklær osv som brukes lite

Har egentlig bare arvet masse.. dvs, såpass masse at jeg egentlig ikke har trengt å kjøpe noe klær overhodet. Men har i blant kjøpt kjoler brukt. Dog på fb, og da type "brukt 1 gang". Evt billige skisko til barn; men for at jeg skal kjøpe sånne ting, så må det være enten veldig billig, eller så må det være ubetydelig brukt. Jeg betaler ikke halv pris av nypris, for noe som ikke ser tilnærmet ubrukt ut av klær. Da finner jeg heller ting på salg.

Jeg har også kjøpt noe som jeg synes var vel brukt, men stort sett kjøper jeg ting hvor bildene er gode og hvor selger FAKTISK opplyser om noen feil og mangler. Jeg går gjennom selgers eventuelt andre annonser og får ofte en følelse av hvor ærlige bildene og beskrivelsene er utfra det. Da stoler jeg mer på at dette er det sommer galt med plagget og at man kan forvente at resten står til beskrivelsen. Og det gjør jeg selv når jeg selger brukte barneklær, da opplyser jeg om alt av slitasje og feil som jeg finner. I tillegg tar jeg ofte imot bud på lavere pris. Men jeg opplever at det selger dårlig. Jeg har feks lagt ut noen klespakker nå med typ 5 bodyer hvordan noen er ull, samt strømpebukser til 150kr. Og èn ullbody koster mer enn den summen :p alt er pent, helt, uten flekker osv.
men barneklær er ikke så lettsolgt synes jeg.
Det er hvertfall snakk om 1/4 eller mindre av nypris per plagg når jeg selger barnetøy.
Klær som er veldig slitt gir jeg bort heller enn å ta betalt for.
Vet ikke om plattform har noe å si, men jeg bruker bare Finn.

Takk for svar. Har du da klagd eller bare akseptert det? Hva gir du de i score?
Jeg har vel stort sett ikke gjort så mye med det jeg heller.

For ikke så lenge siden skrev jeg til en at jeg var skuffet over tilstanden til det jeg kjøpte siden det var både flekkete og slitt og at det ikke var noe jeg hadde forventet når jeg betalte mer enn halv pris av ny pris for det aktuelle produktet. Vedkommende begynte å diskutere med meg, men ga meg faktisk på eget initiativ igjen litt penger.

Jeg har vel stort sett ikke gjort så mye med det jeg heller.

For ikke så lenge siden skrev jeg til en at jeg var skuffet over tilstanden til det jeg kjøpte siden det var både flekkete og slitt og at det ikke var noe jeg hadde forventet når jeg betalte mer enn halv pris av ny pris for det aktuelle produktet. Vedkommende begynte å diskutere med meg, men ga meg faktisk på eget initiativ igjen litt penger.
Det er nok nettopp lange diskusjoner for hundrelapper som gjør at jeg vegrer meg. Noen går rett til angrep og har ikke servicegenet med at « kunden har alltid rett»- tankesettet. Lettere med butikkansatte da.

Har god erfaring til nå, men har ikke kjøpt veldig mye enda. Men etter erfaring fra de klespakkene jeg har kjøpt har jeg nå begynnt å holde meg unnna feks hvite bodyer, alle jeg har kjøpt med unntak fra et par tre stykk har hatt flekker. Alt annet i pakkene har vært fint og helt.

Back
Topp