Har du Juleservise?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Til kaffi? Middag? Frokost?

Hvilket?

Nei, men har vurdert å lage sammen med mini...kakeservise eller noe sånt kanskje. Han må bli litt større først bare ;)

Laget, nei

Vi har et fra villeroy og boch (jeg klarer aldri stave disse rett. Ei heller den neste jeg kommer med. Men dere skjønner hva jeg mener) som ble sluttsolgt for en del år siden. Vi har til 12 til frokost. Og 8 til middag. Presious memories eller noe sånn heter det. Skulle vist dere bilder om jeg fikk en app til å funke ;-) (eller. Tapatalk funker jo men jeg har personlig boikott)

I fjor begynte vi på samle på julemorgen fra vik og Walsøe, et nytt som kom i fjor

For vi har ikke nok med 8 til middag, i jula er vi ofte flere enn det. Jeg tenker å samle på det til vi har 12 til middag og kaffi, minst.

Vi bruker det også i adventshelgene da. Muligens mer eller mindre hele desember

Ja, har middagsservise og dessertskåler.
Farmor har malt til meg i porselen, elsker det.

Jeg har plutselig 6 stk kaffekopper og asjetter med kristorn-julemønster. Litt gammel-dame-aktig, og ikke det jeg ville valgt selv, men litt vanskelig å si neitakk når en tante plutselig står der i døren med en eske med ting fra mormor sine dager..

Jeg har plutselig 6 stk kaffekopper og asjetter med kristorn-julemønster. Litt gammel-dame-aktig, og ikke det jeg ville valgt selv, men litt vanskelig å si neitakk når en tante plutselig står der i døren med en eske med ting fra mormor sine dager..
Ser den...
Vanskelig med sånt, men man er ikke forpliktet til å ta vare på ting man aldri bruker.

Jeg har det. Til middag bare da. Hadde vært gøy med et I flere deler.

Jeg har et kaffeservice som jeg arvet etter min bestemor. Det er ikke det fineste eller et dyrt ett, men det har gode minner:happy:

Har et kaffeservise og noen glass med nisser på [emoji4] har ikke brukt det noe særlig enda, så gleder meg til å begynne å ta det i bruk [emoji4]

Nei har ikke, men er jo et must å ha, nå er lille så lita at jul feirer vi med besteforeldre :) men om ettt parr år da det blir fwiring hjemme så må man jo såklart ha jule servise! :p

Man må selvsagt og heldigvis ingenting. Men jeg synes det et koselig og har hatt siden lenge før vi begynte å feire hjemme. Vi bruker det alle adventshelgene og frokostserviset kan vi finne på å bruke hele desember. Det et et must at det tåler oppvaskmaskin da.

Til frokost, kaffi og middag. Aner ikke hva det heter da jeg fant det på loppemarked, men er et nydelig sett i keramikk.

Har fått det no ja. Var vekkreist til jul i fjor, så da ble det ingen pynting og slikt her. Får prøve å ta der i bruk i år. Ellers har jeg planer om å begynne å samle på Disney jul serviset, men det er nok ikke på plass før neste år [emoji4]

Har et frokost/kaffiservise, greengate star red, men ønsker meg julemorgen, det er så fint ❤️

Back
Topp