Har du informasjon om Hedmark/Hamar?

Fru.Vestavind

Glad i forumet
Hei! Eg skal flytte til Hedmark (nær Hamar) i neste mnd, og er gravid (4+5). Eg er heilt ukjend i der, og lurer derfor på om folk kan fortelle meg litt om korleis det er å vere gravid i Hamarområdet?

Korleis er jormødrene? Er det ei spesiell å anbefale?
Kva fødemulegheiter har ein? Fleire sjukehus? Andre fødestadar?
Korleis er det med UL mulegheiter?
Er oppfølginga bra?
Er der gravid/barsel grupper? Var ikkje med i sånt då eg fikk nr.1, så følte meg litt uttafor på den einaste fellessamlinga som var etter fødselen, då alle andre kjendte kvarandre.
Generelt noko anna som er kjekt å vite?

Fyr laus;)

Velkommen til Hamar! ;) Kjenner ikke til jordmødre sånn under svangerskapet siden jeg bodde i stange sist, men kjenner litt til helsestasjonen. Den synes jeg er bra. Nå er det iallefall barselgrupper, så regner med at det fortsetter. Du kan føde på Elverum, Gjøvik og Lillehammer. Anbefaler ikke elverum siden jeg (og andre jeg vet om) hadde traumatiske fødsler der. Elverum er den fødeavdelingen med høyest andel rupturer... Ultralyd får du på sykehuset på Hamar. Hamar er en flott by å bo i, og nå bygges det en ny kommunal barnehage, og så pusses det opp et bygg som også skal bli barnehage.

Hei:)

Er enig med hun over meg! På sykehuset i Elverum var dem lite behjelpelige, hvis jeg skal føde der igjen, blir det hjemreise bare noen timer etter fødselen. Velg heller Gjøvik eller Lillehammer, sist nevnte skal visst være en av Norges beste steder å føde på om jeg husker riktig. Jeg har vært på noen UL kontroller på sykehuset i Hamar, helt greit:) (Hamar har UL men ikke fødeavdeling). Jeg bor i Brumunddal, ligger 15 minutter unna Hamar. Her var/er jordmor og helsesøstra mi kjempe flinke! Jeg flytter til Elverum på tirsdag og jeg håper på å forsette å gå på denne helsestasjonen:)     

Velkommen til Hedmark : )

elverum har jeg født 1 gang og det blir med den ene gangen.

Hei og velkommen til Hamar! Jeg kan ikke svare på så mange av spørsmålene dine fordi jeg har bodd litt utenfor da jeg har fått barn. Men Hamar er ihvertfall en fantastisk by. Jeg hadde en fin fødsel og barseltid på elverum sist, men kommer til å velge Lillehammer neste gang fordi dem tar overtid mer på alvor. I tilegg bor jeg litt nærmere Lillehammer enn Elverum nå. Hvor gammel er du og hvor kommer du fra? Når er din termin? :)

Velkommen :)
Her borti er det kjekt og bo :)
Jeg fødte sønnen min på Elverum og er fornøyd.
Der fikk vi familie rom og hyggelige jordmødre :)
Ring helsestasjon (eller du kommer jo automatisk dit da du har født)
Her er det barsels grupper i massevis.
Her kan du føde på Elverum : 20 30 min unna hamar.
Lillehammer 50 min
Gjøvik 50 min (der jobber tanta mi på føden)
Jeg har hørt mye om alle sykehusene,og har ikke hørt mye negatift egt !

Jeg velger elverum neste gang også :)

Back
Topp