Hva skal barnet hete? Kanskje ikke det samme som alle andre?
Har du noen favoritter som er litt utenom det vanlige?
Har du noen favoritter som er litt utenom det vanlige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Datteren min heter Alba Konstanse.Ripley skrev:
Både Alba og Konstanse (eller varianter) blir jo mer og mer vanlig. Men kanskje ikke sammen.
Jeg har ikke bevist fulgt navnetrenden ved å gi datteren min et "uvanlig" navn, men har vist siden "alltid" at min førstefødte datter skulle hete det. Alba har vært favorittnavnet siden jeg var 5-6år gammel, og min oldemor het Konstanse.
Men noe jeg ikke syns særlig om er "låning" og "kidnapping" av slike litt uvanlige navn. Har faktisk sett en bruker her inne som har kalt datteren sin Alva Constanse (Eller var det faktisk Alba Constanse?) Anyway, kjempefint at de syns navnekomboen er fin, men spør først kanskje? Selvom du ikkje kjenner vedkommende!
Ripley skrev:
Men noe jeg ikke syns særlig om er "låning" og "kidnapping" av slike litt uvanlige navn. Har faktisk sett en bruker her inne som har kalt datteren sin Alva Constanse (Eller var det faktisk Alba Constanse?) Anyway, kjempefint at de syns navnekomboen er fin, men spør først kanskje? Selvom du ikkje kjenner vedkommende!
Datteren min heter Alba Konstanse.Ripley skrev:
Både Alba og Konstanse (eller varianter) blir jo mer og mer vanlig. Men kanskje ikke sammen.
Jeg har ikke bevist fulgt navnetrenden ved å gi datteren min et "uvanlig" navn, men har vist siden "alltid" at min førstefødte datter skulle hete det. Alba har vært favorittnavnet siden jeg var 5-6år gammel, og min oldemor het Konstanse.
Miriel skrev:
Ripley skrev:
Seriøst?
Alba Konstanse er ikke så uvanlig at det er komplett umulig at noen andre kan ha kommet på det selv, gjennom oppkalling i sin familie.
Spørre først? Det er da helt fjernt å forvente at mennesker på helt andre steder i landet skal måtte finne ut om noen har kalt barne sitt noe først, når de har funnet et navn, for å spørre vedkommende om det er greit at de også bruker det?
Og om de har blitt inspirert av deg da, så kan man heller ikke forvente at de faktisk husker hvor de så det. Man leter jo gjennom tusen navn, og legger merke til navn overalt, og når man da skal bestemme seg er det jo ikke naturlig å huske nøyaktig hvor man har sett hvert eneste navn.
Man har ikke opphavsrett på navnekombinasjoner, eller navn.