Har du hatt med en ca 19 mnd gammel unge i charterfly...? erfaringer? :)

minoja

Elsker forumet
Ja, noen "sydenspm" her i fra. Har du hatt med en unge på ca 19 mnd i et charterfly til syden? Og hvordan gikk det under flyturen? Ser for meg om dette skal gå smertefritt må han nesten proppes med sovepiller - hehe, neida...[8D] Men hvordan fikk du en unge i den alderen til å sitte i ro, når den må sitte på fanget og plassen i setene er da ikke noe å skryte av? Gode tips og forslag?
Føler i grunnen mer og mer for å avlyse den turen og vente til han blir litt større, men er jo bare flyturen ned/opp til Gand Canaria som virker avskrekkende da...[:-]
Blir glad om noen med erfaring i denne alldersgruppa kan svare [:D]
(var i syden for 1 år siden med han, men da satt han jo i ro så det var ikke noe "problem"...nå der i mot...[&:])

Vi kjøper seter fremst i flyet slik at barnet kan leke på gulvet, har med et pledd som vi legger på gulvet- ikke så rent på slike flygulv. Gutten vår storkosa seg, sovna til og med på gulvet.

Dro på tur da lillebror var 23 mnd. Han måtte jo sitte på fanget og var jo ikke akuratt noen baby lengre. Heldigvis satt storebroren ved siden av meg slik at jeg ikke hadde noen store voksne der. Og den plassen utnyttet jeg. Problemet var spising. Er jo ikke sjangs å få ned bordet med en unge på fanget (ihvertfall ikke for meg for jeg er en overvektig dame som er 176cm lang)
Men turen gikk veldig greit den. Hjemover reiste vi natt og da sov han hele veien. Og det var enda bedre [:)]

Jeg skal føle med her, for vi skal til tyrkia i september. Da er snuppa mi 2 år og 4 mnd da, men ser ikke for meg at det er verdens enkleste sak å få henne til å sitte stille heller [8D]

Hehe. Sånt lurer jeg på og - skal på sydenferie med en ramp i juni, han er vel...17mnd. da.
Vi skal dra med 5 andre voksne som alle sier at han skal få bytte på hvem han sitter hos under turen så er jo litt greit[8D]

Vi var på Kreta da eldstemann var 18 måneder gammel. Det gikk kjempefint, over all forventning. Da vi reiste nedover var det god plass på flyet så han fikk sitt eget sete, satt der og lekte litt og så sovnet han. Hjem igjen var det litt mere folk og ikke eget sete, skrek endel fordi han var veldig, veldig trøtt, men sovnet til slutt og sov helt til vi skulle lande. Vi skal til syden igjen til sommeren og da er det minsten som er 18-19 måneder, håper det går like bra.[:D]

Glemte å skrive at vi hadde med endel leker, noe som ungen interesserer seg for. Vi hadde med noe duploklosser, litt å klusse på, blad å rive i.

Har reist med barn som har vært 4 mnd, 10 mnd, 15 mnd, 2 år og 2 år, og 3 år.
Må jo si at det bare blir lettere og lettere [;)] Men ser helt klar forskjell på barn også, vi har to vidt forskjellige - en ganske så rolig og bedagelig og en liten propell [:D]

Noen ganger har vi bestilt plasser helt frem, og det har vært kjekt. Ekstra plass til å leke på gulvet.
Ta med noen spennende leker, eller noen nye leker. Noe barnet liker godt å leke med.
Ellers har vi alltid hatt med litt bestikkelse, noe å spise på [;)] Dvd spiller hvis barnet har noe interesse for det (det har ikke våre hatt før de var eldre).

Må ærlig innrømme at sist tur var en prøvelse, yngste var da 15 mnd. Overhodet ikke ro i rumpa, og null tålmodighet til å leke .. så det ble en lang tur. Men hjem var det nattfly så da fløy hun hele veien.

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Jeg skal føle med her, for vi skal til tyrkia i september. Da er snuppa mi 2 år og 4 mnd da, men ser ikke for meg at det er verdens enkleste sak å få henne til å sitte stille heller [8D]

har erfaring med eldste her, og vi reiste da hun var ca samme alder. Det gikk utrolig bra, hun så litt film, hørte musikk, tegnet, lekte etc. Er litt lettere å aktivisere de lenger av gangen da de blir eldre.
Vurderer selv tur august/september, og da er yngste her samme alder. Bekymret meg litt forløplig, for hun er en annen type enn søsteren (les: utålmodig og urolig), men det er enda en stund til og håper (og tror?) at de vokser litt i løpet av månedene utover [;)]

Vi var nettopp på Gran Canaria med jenten vår som var 19 mnd da, og flyturen gikk over all forventning. Nedover kjøpte vi seter helt fremme, så hun fikk litt ekstra plass på gulvet. I tillegg fikk hun en seng der som var festet til veggen som hun sov i. Den passet for barn opp til 12 kg.

Hjem igjen satt vi i vanlige seter, gruet meg veldig mye til det, men det gikk heldigvis veldig fint det også. Utfordringen var å spise med et barn på fanget, siden vi ikke fikk ned det ene bordet da.

Vi hadde med noen helt nye leker som vi pakket inn til henne, så var hun opptatt noen minutter med å pakke opp igjen. Hadde også med litt frukt, kjeks og rosiner til å distrahere med innimellom.

Lykke til![:)]

Har tatt fly med gutten når han var 9 mnd, 17 mnd og 20 mnd[;)] Har aldri vært noe problem! Han er en aktiv gutt, og vi har hatt med lesestoff (kjøpte nye spennede bøker) og leker[:)]

ORIGINAL: Godemine

Må jo si at det bare blir lettere og lettere [;)] Men ser helt klar forskjell på barn også, vi har to vidt forskjellige - en ganske så rolig og bedagelig og en liten propell [:D]

Noen ganger har vi bestilt plasser helt frem, og det har vært kjekt. Ekstra plass til å leke på gulvet.
Ta med noen spennende leker, eller noen nye leker. Noe barnet liker godt å leke med.
Ellers har vi alltid hatt med litt bestikkelse, noe å spise på [;)] Dvd spiller hvis barnet har noe interesse for det (det har ikke våre hatt før de var eldre).

Må ærlig innrømme at sist tur var en prøvelse, yngste var da 15 mnd. Overhodet ikke ro i rumpa, og null tålmodighet til å leke .. så det ble en lang tur. Men hjem var det nattfly så da fløy hun hele veien.

Dere hengte ho på utsiden av flyet da regner jeg med?[;)][8D]

ORIGINAL: Gitte__

hehe .. skulle selvsagt stått sov [:D]

ORIGINAL: Gitte__

hehe .. skulle selvsagt stått sov [:D]

Ja, skjønte det[;)] Bare litt morsom setning[:D][8D]

Hvis det blir for galt, er det jo fult mulig å gå litt med han frem og tilbake i gangen. Vet det er liten gang der, men en tur frem og tilbake skader ingen.. så får han hvertfall strukket på bena..
Også er det lurt å kjøpe et par billige leker og pakke inn som gaver han kan få til flyturene.. Det funka fint for oss..[:)]

Jeg har reist med elsdte når hun var 5 mnd, 13 mnd og 18 mnd, og det har aldri vært noe problem [:)] Mitt beste tips; Ikke ta av sikkerhetsbelte annet enn når dere må på do! Fortell barnet at dere må ha belte på, akkurart som når dere kjører bil. Det har jeg gjort, og hun har sittet stille på fanget hele turen [:)] Ta med bøker og andre ting som dere kan ha på fanget og leke med sammen. Og litt god mat! Ingenting å grue seg for! God tur [:)]

ORIGINAL: lomittra

Jeg har reist med elsdte når hun var 5 mnd, 13 mnd og 18 mnd, og det har aldri vært noe problem [:)] Mitt beste tips; Ikke ta av sikkerhetsbelte annet enn når dere må på do! Fortell barnet at dere må ha belte på, akkurart som når dere kjører bil. Det har jeg gjort, og hun har sittet stille på fanget hele turen [:)] Ta med bøker og andre ting som dere kan ha på fanget og leke med sammen. Og litt god mat! Ingenting å grue seg for! God tur [:)]

Jo stakar![:-] Ta nå av sikkerhetsbelte hvis det er en tur som går over flere timer!! Det er et lite barn.. Hvis det har mulighet til å få beveget seg litt på gulvet eller lignende, så burde han få lov til det. Må være forferdelig å sitte med sikkerhetbelte 5-6 timer med fly[&:]

Fløy til Thailand da mini var 22 mnd. Det gikk veldig fint. Vi hadde med en dvd spiller som var gull verd. PAkker med leiker som vi åpnet litt etterhvert, par bøker. Gikk noen runder fram og tilbake i midt gangen. Sov litt.

Hadde med matpakke, vanskelig ,med matbrett med en på fanget.

Ta ting som det kommer, ikke bry dere om de rundt, ikke stress.

Hvis det blir helt krise på flyet, har dere sol, varme og avslappning å se fram imot.

ORIGINAL: trekløver`n

Jo stakar![:-] Ta nå av sikkerhetsbelte hvis det er en tur som går over flere timer!! Det er et lite barn.. Hvis det har mulighet til å få beveget seg litt på gulvet eller lignende, så burde han få lov til det. Må være forferdelig å sitte med sikkerhetbelte 5-6 timer med fly[&:]

Hun syns ikke det var forferdelig, da hadde jeg selvfølgelig tatt det av!!! Hun gråt ikke en eneste gang, og det gjør hun absolutt om det er noe hun er misfornøyd med! Hun satt på fanget og koste seg med å bli lest for og sov iløpet av turen. To turer på do var nok for henne! Stopper ikke akkurat hver halvtime når vi kjører bil heller for at hun må røre seg... [:)]

ORIGINAL: trekløver`n

Hun syns ikke det var forferdelig, da hadde jeg selvfølgelig tatt det av!!! Hun gråt ikke en eneste gang, og det gjør hun absolutt om det er noe hun er misfornøyd med! Hun satt på fanget og koste seg med å bli lest for og sov iløpet av turen. To turer på do var nok for henne! Stopper ikke akkurat hver halvtime når vi kjører bil heller for at hun må røre seg... [:)]

Du har en flink jente uten mark i rumpa du da[:)] Min på 17 mnd var overraskende flink til å sitte stille på flyet, men fikk vondt i stumpen og måtte bevege litt på seg etter en time.. Men gikk jo greit da, han fikk sitte litt på gulvet også:)
Hvor lang var flyturen deres?

Back
Topp