Har DU hatt gul diare?? :(

Frk. Blubb

Flørter med forumet
Fredag startet det med magesmerter og litt kvalme.. sent i går kveld hadde jeg diare.. MYE diare.. og det har fortsatt idag på samme vis. Får litt vondt i magen litt etter at jeg har spist. Det romler veldig der inne.. og har MYE MYE MYE luft. Skal ringe legen i morgen. Leste meg frem til at om avføringen er gul så er det ett faresignal og at man bør dra til legen.. Så ble bare veldig bekymret for hva dette kan være. Har gallegreia slutta å fungere, har jeg kreft i mage/tarmsystemet.. nei huff :( jeg håper det bare er en infeksjon av noe slag.. virus eller bakterie.
Er det noen som har hatt dette så del gjerne deres erfaring.. sorry for ekkelt tema :/

Nå har jeg ikke alltid sjekka fargen på avføringa ved diaré, men det kan godt være den har vært gul.
Det har iallefall ungene sine vært innimellom.

Tror vel ikke at det behøver være noe farlig hvis det er vanlig sykdom?

Jeg vil tro at hvis det skulle være en skummel sykdom så ville det vært andre symptomer også.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Man blir skremt hvis man leser om slikt på nettet!

Det er sannsynligvis ikke noe å være bekymret for, hvis det du spiser går rast gjennom, får det ikke satt skikkelig farge og det blir ikke prosessert skikkelig, magesyre er mye mer sannsynlig som grunn til fargen - fordi gallen ikke får farget avføringen din - enn at det er noe alvorlig :) Men, ta deg en tlf til legen hvis ikke du blir bra på noen dager, dehydrering er ikke noe kjekt og da må man inn på væskebehandling.
Masse god bedring!

God bedring :) jeg sliter med diaré selv, men er pga antibiotika her :/ Her har jeg hatt grønn og gul diaré uten at det var noe galt :)

2015? ♡

Det er nok mest sannsynlig et magevirus:) har vert borti flere merklige farger når magen ikke er god:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Veldig greit å kontakte lege når man er usikker. Sånne tegn KAN være skumle, men i de aller aller fleste tilfeller er det helt uskyldig. Jeg har hatt gul diare mange ganger, da enten når jeg har fått i meg noe jeg ikke tåler (melk og gluten som regel) eller hvis crohnsen er litt aktiv.

Jepp, er på 3. dagen med det i dag :( (Dvs at det har blitt lysere etterhvert) Har ikke akkurat nevnt fargen til JM på kontrollen idag, men hun tror (som meg) at det er et magevirus som bare må gå over av seg selv.

Back
Topp