Har du handlet eller tenkt på bilstol?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Vi må ha ny babybilstol da den forrige var med i kræsj (uten barn i). Tenkt på å kjøpe brukt av venninne, men så mente jeg å høre at en ikke bør bruke over fem år gamle bilstoler - som hennes er. Andre som vet om noen regler for dette? I artikkelen står det anbefalt når det er 8-9 år gammelt..

Har hørt det samme, at bilstolen ikkje skal brukes etter 8-9 år og at ein ikkje bør kjøpe ein stol som er meir ennn max 5 år.

Har kjøpt bilstol av bror min, den har base som kan brukast i bil med og utan isofix :)

Da må vi nok gå for en ny bilstol, det blir fort dyrt når en må ha alt på en gang. Men går for en med iso-fix og ellers et kjent merke. Hadde maxi-cosi sist, men det er vel av de dyreste..?

Vi har kjøpt et 1 år gammelt BeSafel IZI Go-sete med base på finn.no. Gjorde et knallbra kjøp, det ser helt ubrukt ut :)

Vi har kjøpt nytt Besafe Izi Go med isofixbase.. Veldig fornøyd med valget :)

Vi har besafe izi sleep fra forige som vi skal bruke denne gangen også:) Eneste jeg synes var dumt med setet var at det er fryktelig tungt å bære. Og i allefall etter et ks.

Jeg vet jeg må kjøpe ett bilsete, men jeg vet ikke hvilket. :p Det skal jo være behagelig for bebi, men vil heller ikke at det skal være for tungt å bære.. Har også en liten bil, så hadde vært fint om det ikke var så stort.. Noen tips?

Jeg har kjøpt brukt, sete som kun er brukt i 2-3 mnd og ser nesten nytt ut og under ett år gammelt. Har ikke isofix i bilen så vanlig base på det.

Ikke enda .. Tenkte å eventuelt ønske meg det til jul !!

har maxi cosi etter storesøster, med base som kan brukes enten med isofix eller belte

Har arva av min bror. Det e 5 år gammelt i år, men tenkte å bruke det første året for så å kjøpe ny. Problemet med brukte bilstoler er at isoporen blir porøs etterhvert som stolen er i kulde og i varme, men min bror hadde bestandig sete inne, da de bar ungen i det, så da kan jeg fint bruke stolen det første året :)

Maxi cosi pebble, med familyfix base. Storesøster har gått over til maxi cosi pearl, med samme base :)

Har fortsatt bilstolen vi kjøpte til første, så slipper å tenke på det :)

Har ikke kjøpt enda, men blir nok besafe izi go +.

Back
Topp