Har du hørt om svangerskapspenger?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mange gravide blir sykemeldte fordi jobben er for tøff eller krevende under svangerskapet. Det er ikke riktig. Du er jo ikke syk. Og hvis arbeidsgiveren din ikke ønsker, kan eller vil tilrettelegge for deg, så har du rett til svangerskapspenger.

Les hele artikkelen her

Har hørt om det ja, men har inntrykk av at de fleste sykemeldes likevel med mindre det er en spesiell jobb man ikke kan gjøre uansett som gravid.

Jeg slet med ille bekkenløsning og søkte om svangerskapspenger, gikk sykmeldt mens søknaden ble behandlet også fikk jeg avslag siden de mente sykemelding var det riktige for meg.

Har gått hjemme siden 2014, pga løsemidler på jobb.

Mange som får det istedenfor sykemld også, pga bekkenløsning osv, men viktig å tenke på at de er til for friske gravide hvor arbeidsmiljøet er til fare for foster.

Jeg slet med ille bekkenløsning og søkte om svangerskapspenger, gikk sykmeldt mens søknaden ble behandlet også fikk jeg avslag siden de mente sykemelding var det riktige for meg.
Det er det også.

Sykepenger om du er syk. Svangerskapspenger om jobben ikke passer for gravide. Bekkenløsning er ikke jobben sin feil. Det er sykemelding da

Fikk svangerskapspenger 4 mnd med eldste pga dieselfyring om vinteren. Når våren kom var eg tilbake på jobb. :)

Ja, fikk svangerskapspenger siste svangerskap pga bekkenløsning.
Jeg kunne klart å jobbe litt, men fikk siden jobben ikke klarte å tilrettelegge for det.

Det er det også.

Sykepenger om du er syk. Svangerskapspenger om jobben ikke passer for gravide. Bekkenløsning er ikke jobben sin feil. Det er sykemelding da
Ja, enig i det. Men jeg kunne ha jobbet hvis jobben min ikke hadde innebært tunge løft og mye gåing, men de fikk ikke til å tilrettelegge mer til meg.

Ja, enig i det. Men jeg kunne ha jobbet hvis jobben min ikke hadde innebært tunge løft og mye gåing, men de fikk ikke til å tilrettelegge mer til meg.

Jeg har en kontorjobb helt uten tunge løft og mye gåing. Og ble først delvis, tilslutt helt sykemeldt pga bekkenløsning.

Back
Topp