Har du gubben på gli?

Fero

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Hvordan har mannen (eller den andre kvinnen) i hus tatt nyheten om at dere er gravide? Min driver stadig vekk og forteller meg hva jeg ikke kan spise. Han føler nok at han må passe på litt :) Har dessverre en mann som omtrent aldri er sulten da, og det krasjer jo endel med meg siden jeg nå er sulten konstant. Han tenker liksom aldri over mat, og jeg er fæl til å drøye til jeg er så sulten at jeg er kvalm. Dårlig kombo som vi må jobbe med etterhvert tror jeg.

Dette er vårt første, men han har hatt et barn tidligere. Han er heldigvis litt forberedt på eventuelle kjipe ting under graviditeten, sånn som hormoner på avveie for eksempel :D
 
Her er sambo veldig engasjert, ikke satt seg sånn veldig mye inn i hva jeg kan spise og ikke, men vet jo det "viktigste" innenfor mat :)
 
Han er som vanlig, men glimter til og spør om eg kan spise den og den:)
 
Han er som vanlig.. Litt flinkere til å ta hensyn, og lar få hvile litt innimellom..
Men han har ikke peiling på hva jeg ikke kan spise.. Men jeg får ikke lov til å bære tungt, og veldig til å fortelle guttungen at det ikke er lov til å hoppe på mamma :)
 
Min er veldig beskyttende: Burde ikke du slappe av litt nå, hvil deg litt du, det det skal vel ikke du spise, er det der bra for deg? Kommer med grønn te på sengekanten og maser lite. Føler meg veldig heldig. Jeg derimot føler jeg klager og syter en del på vondter og kvalme. Så er vel helt klart jeg som må ta meg sammen ;)
 
Han er som vanlig.. Litt flinkere til å ta hensyn, og lar få hvile litt innimellom..
Men han har ikke peiling på hva jeg ikke kan spise.. Men jeg får ikke lov til å bære tungt, og veldig til å fortelle guttungen at det ikke er lov til å hoppe på mamma :)
Samma her!
 
Er bare to dager siden vi fant det ut, så han er akkurat som før foreløpig. Var så barmhjertig å spise opp all den gode spekematen vår så jeg ikke skulle plages da :p
 
Dere som har flere barn fra før, merker dere forskjell da? Fra tidligere svangerskap mener jeg :)
 
Sniker - er 15 uker i morgen og tror ikke det heeelt har gått opp for han enda. Men min trener mye og er alltid sulten, så han ELSKER at jeg også må ha mat hele tiden :p prøvde å gi meg en leksjon på hva jeg bør spise, men da svarte jeg bare at så fort kvalmen gir seg skal jeg tenke mer på hva jeg putter i meg. Frem til da så bestemmer kroppen ;)
 
Min er veldig avventende tror jeg. Litt skeptisk siden vi mistet forrige gang.
Men har kjøpt ny bil da.
Må jo tross alt ha stasjonsvogn når vi blir familie :p
 
Han gleder seg han og :)

Og ang mat og slikt, så er det jeg som er kokken hjemme. Han får hjemmelaget mat hver dag, og han er trygg på at jeg vet hva jeg kan og ikke kan spise.

Tross alt har vi vært gjennom et svangerskap før. Og vet mer denne gangen.

Største forskjellen er nok kvalmen. Sist gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt, nå er jeg kvalm 24/7. Sist gang hadde jeg halsbrann 24/7 fra FØR jeg tok positiv test, denne gang er det veldig lite halsbrann. I hvertfall til nå.
 
Back
Topp