Har du god kjemi med jordmord?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Føler du at du har god kjemi med jordmord?
Hva med dere som går til fastlegen, har dere god kjemi?

Føler dere dere bli hørt på?
 
Jeg likte ikke helt jordmor første gang jeg møtte henne, fikk ikke helt satt fingeren pp hvorfor. Har etter hvert skjønt at det er fordi hun ALDRI smiler eller uttrykker glede eller entusiasme over noe som helst. Helt apatisk om vi hører på hjertelyd eller uansett hva vi snakker om. Føles rart når det er så fjernt fra hvordan jeg føler meg å ikke få speilet noe følelser og glede tilbake, menmen, har nå blitt vant med henne nå og har ikke forventninger til at det skal være "koselig" å være hos henne lengre.
 
Jeg skal til jordmor første gang den 6. November. Da er jeg 24+4. Er dette mye senere enn dere andre? Som jeg forstod var det ikke mulig å få komme tidligere [emoji848]
 
Jeg skal til jordmor første gang den 6. November. Da er jeg 24+4. Er dette mye senere enn dere andre? Som jeg forstod var det ikke mulig å få komme tidligere [emoji848]
Jeg har kun vært hos jordmor en gang, og det fordi hu ville hilse på. Ellers skulle jeg egentlig vært der første gang i uke 24.
 
Ja, etter bare 2 samtaler så føler jeg det. Går til begge deler og har god kjemi med fastlegen også[emoji4][emoji108] Får god oppfølging og hva jeg sier blir tatt alvorlig og det er jeg super glad for da jeg sliter med fødselsangst..
 
Har verdens beste jordmor [emoji177] Går privat, så kjører 30 min hver vei for å komme til henne og betaler 500kr, men det er verdt hver krone!
 
Har vært mest hos fastlegen grunnet kvalmen og mye sykemeldinger. Han er litt tafatt syns jeg. Var godt å komme til jordmor. Hun har helt fantastisk og hadde født begge sine barn hjemme. Så midt i blinken for meg som vil ha hjemmefødsel. Er så heldig at hun skal følge meg opp i svangerskapet og så har jeg funnet 2 fantastiske jordmødre som skal være med på fødselen hjemme. [emoji4]
 
Føler ikkje legen min bryt seg noe eller kan noe om svangerskap. Gler meg til å komme til jordmor men går og på KK annan kvar veke så får godt med oppfølging og der passer dei godt på twinsa [emoji3]
 
Jeg har valgt å ikke gå til jordmor. Blir fulgt godt opp av fastlegen og av en gynekolog. Veldig fornøyd med det. Gikk til jordmor med første, men syntes hun var for "hobbypsykolog", satt med hodet på skakke og så medfølende og forståelsesfullt på meg, mens jeg i grunn bare var lykkelig gravid. Prøvde igjen med nummer to, og da følte jeg mer behov for jordmor fordi det var veldig usikkert om babyen var frisk eller ikke. Men da opplevde jeg at hun jeg kom til hadde ei så eviglang liste over ting hun skulle spørre meg om, at hun ikke rakk å høre på meg i det hele tatt. Så denne gangen gidder jeg ikke å prøve en gang;)
 
Har kun vært en gang enda i uke 15, men virket ok. Skal igjen den 30.10, da er jeg 27+0. Har ikke fått d helt til å klaffe med de ukene som anbefales [emoji58] Legen er ok, men syns hun mente hcg prøver var svaret på alt og tok d ofte, enda d ikke ga særlig svar og jeg var megastressa de første 14 ukene pga.blødninger m.m
 
Jeg har valgt å ikke gå til jordmor. Blir fulgt godt opp av fastlegen og av en gynekolog. Veldig fornøyd med det. Gikk til jordmor med første, men syntes hun var for "hobbypsykolog", satt med hodet på skakke og så medfølende og forståelsesfullt på meg, mens jeg i grunn bare var lykkelig gravid. Prøvde igjen med nummer to, og da følte jeg mer behov for jordmor fordi det var veldig usikkert om babyen var frisk eller ikke. Men da opplevde jeg at hun jeg kom til hadde ei så eviglang liste over ting hun skulle spørre meg om, at hun ikke rakk å høre på meg i det hele tatt. Så denne gangen gidder jeg ikke å prøve en gang;)

Hadde ganske lik din opplevelse med ei maktsyk avdanka hobbypsykolog wannabe som jordmor med første man, super skuffa og selv om jeg sikkert kunne byttet går jeg aldri dit igjen. Så denne gangen går jeg til kontrollene hos legen og ellers ekstra UL pga morkaka hos ei super fantastisk jord så går bare til hun fremover. Trist at hun første jordmoren skulle ødelegge så for mye første gang for skulle gjerne hatt ei nå men men... har god samboer og gode venninner og er ikke første gangsfødene.

Må legge til at jeg synes det desverre er skremmende mange som opplever dårlige jordmødre og får dårlig oppfølgning men heldigvis vil jeg tro (og håpe) at det er flere positive erfaringer og opplevelser:)
 
Hadde ganske lik din opplevelse med ei maktsyk avdanka hobbypsykolog wannabe som jordmor med første man, super skuffa og selv om jeg sikkert kunne byttet går jeg aldri dit igjen. Så denne gangen går jeg til kontrollene hos legen og ellers ekstra UL pga morkaka hos ei super fantastisk jord så går bare til hun fremover. Trist at hun første jordmoren skulle ødelegge så for mye første gang for skulle gjerne hatt ei nå men men... har god samboer og gode venninner og er ikke første gangsfødene.

Må legge til at jeg synes det desverre er skremmende mange som opplever dårlige jordmødre og får dårlig oppfølgning men heldigvis vil jeg tro (og håpe) at det er flere positive erfaringer og opplevelser:)
Trist at du også hadde dårlig erfaring med jordmor. Godt at vi begge har andre fagpersoner som følger oss godt opp:-)
 
Back
Topp