Har du god kjemi med jordmor?

M

Moderator Steffen

Guest
Har du hatt noen samtaler med jordmor eller lege enda? Hvordan var det? Opplevde du at kjemien stemte? :)
 
Veldig fornøyd med begge to!

Kun vært hos fastlegen 3 x før jeg kom på svangerskapskontroll - fordi jeg byttet..

Aldri møtt eller snakket med jordmor før første timen.

Skravla gikk lett med begge to og de lyttet, forklarte og Ja! Veldig fornøyd [emoji4]
 
Nei... Hun virket usikker, stresset og vimsete. Stilte meg spørsmål og i det jeg skulle svare avbrøt hun meg hver gang. Snakket ingenting om svangerskap, følelser eller det jeg egentlig kunne tenke meg å ta opp. Følte det rett og slett var bortkastet tid :(
 
Nei... Hun virket usikker, stresset og vimsete. Stilte meg spørsmål og i det jeg skulle svare avbrøt hun meg hver gang. Snakket ingenting om svangerskap, følelser eller det jeg egentlig kunne tenke meg å ta opp. Følte det rett og slett var bortkastet tid :(

Ånei, så dumt! :( Jordmor skal jo være en person du har lyst å gå til kontroller hos, som du stoler på og kan være trygg på at ivaretar deg gjennom svangerskapet. Har du mulighet for å bytte?
 
Jeg vet ikke hvem min jordmor er enda. Vi har to her i kommunen. Håper på den ene, men er åpen for begge. Veldig spent og gleder meg til medio august. Første time blir i uke 21!
 
Jeg vet ikke hvem min jordmor er enda. Vi har to her i kommunen. Håper på den ene, men er åpen for begge. Veldig spent og gleder meg til medio august. Første time blir i uke 21!

Oi! Var ikke det veldig sent for første kontroll? :O
 
Fastlegen ok, jordmor har jeg møtt en gang. Hun var hyggelig og snakket i 1 time. Hun viste forståelse og kom med gode råd. Så fornøyd :)
 
Det var akkurat dette jeg savnet.. Forståelse og gode råd :(
Trist når det blir slik. Du får bruke oss her inne så svarer vi det vi kan. Jeg skjønner den biten med følelser for er ikke alt en vil dele med mange. En kan være skuffa over mannen, en kan ha problemer med familien er så mye som er greit å kunne dele med en som er utenfor og som har hørt dette før.

Er det mange jordmødre der du bor, kan du få bytta?
 
Oi! Var ikke det veldig sent for første kontroll? :O

Hmm jeg trodde det var vanlig jeg? Var jo hos lege i uke 12 også blir det oul i uke 19. Fikk tilbud om jordmor nå i juli men jeg vil gjerne ha oul overstått først... [emoji3]
 
Hmm jeg trodde det var vanlig jeg? Var jo hos lege i uke 12 også blir det oul i uke 19. Fikk tilbud om jordmor nå i juli men jeg vil gjerne ha oul overstått først... [emoji3]

Ja, jeg tenkte et øyeblikk at du ikke hadde vært hos lege først.. :p Skjønte etterpå at det måtte du jo ha vært :) Så da er det ikke så sent likevel! :D
 
Trist når det blir slik. Du får bruke oss her inne så svarer vi det vi kan. Jeg skjønner den biten med følelser for er ikke alt en vil dele med mange. En kan være skuffa over mannen, en kan ha problemer med familien er så mye som er greit å kunne dele med en som er utenfor og som har hørt dette før.

Er det mange jordmødre der du bor, kan du få bytta?
Det er akkurat det.. Heldigvis er det mange flotte damer og en god tone her inne :) Det er dessverre kun 1 jordmor i kommunen. Fastlegen er heldigvisen svært hyggelig dame, så tenker jeg heller vil bruke hun fremover :)
 
Likte jordmor veldig godt, søt og litt "eldre" dame. Vi hadde en god tone og tenker at jeg helst går til kontroller hos henne:)
 
Kun vært der en gang, har egentlig ikke gjort meg opp noen mening enda. Skal ikke tilbake før i midten av august. Etter 24 fullgåtte uker.
 
Skal ha første time hos jordmor i september, samme som vi hadde med eldstemann :) luker henne veldig godt, voksen og rolig dame som fikk meg til å føle meg veldig godt ivaretatt :)
 
Er veldig glad i jordmoren min, hun er helt fantastisk. Samme som jeg hadde da jeg var gravid med nr 1.
 
Likte ikke jordmoren min. Var der i uke 14 og skal ikke tilbake før i uke 24. Hun har jobbet på kk så er ikke vant til slike rutinekontroller. Snakket bare om at det var nye systemer og papirer, men alt er likt som i fjor når jeg gikk gravid med sønnen.
Hun ville også at jeg skulle gå til fastlege for kontroll, men ville ikke høre på meg når fastlegen ikke vil jeg skal gå til han fordi han mener at siden jordmor har bedre kunnskap så er det der man skal gå for kontroll.
Håper neste time i august går bedre [emoji4]
 
Skal ikke til jordmor før svangerskapskontroll i uke 28, så i får se om det blir med den ene gangen eller om jeg drar annenhver gang. Jeg har veldig god kjemi og føler meg godt ivaretatt av fastlegen min, så jeg føler ikke behovet helt enda.
 
Skulle ønske det var bedre kommunikasjon og kjemi med jordmor under fødsel, der er det jo helt tilfeldig hvem man får tildelt. Det burde kanskje vært en felles fødselsforberedende kurs hvor man fikk møte flere av de jordmødrene som faktisk jobber der hvor man skal føde.
 
Veldig gla i jordmoren min! jeg hører egentlig ikke til ved den helsestasjon lengre, men hun sa da vi flyttet at uansett så skal jeg bare ta kontakt med en gang vi blir gravide igjen så presser hun meg inn i timelistene. Har samme som fulgte meg med de 2 første og fulgte meg opp etter andremann døde, og hun har og hjelper meg mye fremdeles.

Hun er rett og slett en fantastisk støttespiller, og jeg tror at hadde det ikke vært for henne så hadde jeg nok taklet dette svangerskapet svært mye dårligere enn jeg gjør! Veldig gla for at hun lot meg fortsette hos henne til tross for at jeg ikke hører til der mer [emoji173]️
 
Back
Topp