M
Moderator Wilma
Guest
Hvor ofte er du på kontroller med jordmor? Stoler du på henne og tør å stille spørsmål og åpne deg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var ikke fornøyd med jordmora første møtet, hadde allerede hatt 2 møter med gyno da og blødninger over lengre tid. Noe hun ikke visste virket det som. Så følte at kommunikasjon mellom helsevesen og sjekking av journaler var veldig slepphent akkurat i starten av graviditeten min
Men nå liker jeg henne. Hun tar meg alvorlig virker det som. Har henvist til psykisk avd. da jeg sliter litt og de er redd for fødselsdepresjon - jeg har depresjon og angst plager fra før, og hun planlegger å la meg komme inn til fødeavdelingen på en liten visit for å roe meg ned ang. fødselen da jeg er ganske redd for dette. Så føler meg riktig bra fulgt opp nå. Tror det har med at jeg var ærlig fra starten av også og informerte om mine "plager" og hva jeg følte om graviditeten (ikke at det var særlig usynlig akkurat ) Er spent på tiden fremover nå om det blir like bra møte med alle instanser og om dette kan hjelpe meg gjennom resten av tiden og ikke minst tiden etter
Jeg tror ikke jordmor i kommunen nødvendigvis bruker samme datasystem som andre helsetilbud i kommunen.. Jeg hadde ikke forventet at jordmor skulle visst om dette på forhånd på første møtet vårt i alle fall. Men så bra at du er fornøyd med henne hvertfall [emoji1]
Ettersom det var blødninger som varte i 5 uker o.l. så jo, jeg forventet faktisk at hun ville fått beskjed om dette. og ja jeg skjønte jo at de har litt annerledes systemer da jeg måtte "registrere meg på nytt" i skranken når jeg booket jordmor timen. xD
Men for ei som var førstegangsgravid, blødde daglig i 5 uker uten å få svar på hva det var; bare en million teorier så synes jeg det var nedtur å komme til jordmor og bli møtt med spørsmål og overaskelse når jeg fortalte at joda, jeg har vært hos gynekolog 2 ganger jeg allerede Men hun reddet seg veldig inn da med at hun var veldig intressert og tok psykisk helse svært alvorlig og har roet meg ned med at alle mine følelser er lov uansett hva de er.
Forstår det må være frustrerende å forklare ting om igjen når du har vært igjennom noe slikt.. Jeg bare "får litt vondt" av jordmor også siden de åpenbart ikke har tilgang til journalene dine, og det ikke er praksis at de leser gjennom journalene til alle pasientene før de kommer på time[emoji28] Men det viktigste er jo at det kom frem, og at du er fornøyd med jordmoren din[emoji1]Mente ikke å pirke, men jobber selv i helsevesenet og møter så mange pasienter som "forventer" at en skal vite alt om de på forhånd [emoji85]
Har kun vært en gang i uke 12, og vi snakket egentlig ikke så mye. Hun var litt overraska over at jeg ikke hadde med urinprøve, men det hadde ikke falt meg inn en gang. Hadde vært greit med beskjed Jeg kom sent på dagen og det så ut som hun ville hjem Skal igjen i uke 24 så får se om det føles litt bedre da. Har egentlig ikke behov for å gå til jordmor da jeg får tett oppfølging på sykehuset pga tvillinger. Synes det føles litt påtatt ut.
Ja, jeg er ikke fan av dette heren påtatte og overhyggelige greiene jeg vil ha fakta og målinger Liker heller ikke å gå på helsestasjonen med små barn, da de ofte sier så mye teit, og får deg til å lure på om du er en bra nok mor. Er glad jeg er eldre og mer erfaren, for da vet jeg å stole på meg selvJeg var hos jordmor en gang ved forrige graviditet og synes også det føltes litt påtatt ut. Ble sittende og snakke om alt og ingen ting. Følte hun halte ut tiden (1 time). Hos legen er det inn og ut, sjekk det som skal sjekkes og svare på mine spørsmål[emoji4]
Ja, jeg er ikke fan av dette heren påtatte og overhyggelige greiene jeg vil ha fakta og målinger Liker heller ikke å gå på helsestasjonen med små barn, da de ofte sier så mye teit, og får deg til å lure på om du er en bra nok mor. Er glad jeg er eldre og mer erfaren, for da vet jeg å stole på meg selv
Samme her jeg hadde en venninne som ikke hadde nok melkeproduksjon til å fullamme og hun fikk skikkelig pes av jordmødrene. Hun følte seg til slutt kjempe mislykka.