har du gått på fødselsforbredende kurs?

M

Moderator Kristin

Guest
Og til dere som har født, følte du at du fikk noe ut av det når du fødte?
Var det nyttig?
 
Ja. Følte ikke det var veldig nyttig. Kanskje to-tre ting som var «nytt»/«aha», men kunne fint klart oss uten. Hadde det vært gratis hadde jeg oppfordret alle, men å betale 850 pr pers var det definitivt ikke verdt..
 
Ja jeg gikk på det, synes det er bra med så mye informasjon som mulig, men enig i at det er uforholdsmessig dyrt.
 
Jeg har vært på kurs på både helsestasjonen (gratis) og på sykehuset (tror det kostet 1200 kr for to kvelder). Det meste av informasjonen var vel sånn som jeg allerede hadde lest meg fra til, men syntes det var nyttig å høre om de interne prosedyrene på akkurat mitt fødested. Sånn som hvilke typer smertelindring de tilbyr. Den ene kurskvelden var partnere med og det var kanskje den jeg syntes hadde mest for seg. Det virket som om mannen fikk mye ut av det. Plutselig gikk det opp for ham at fødselen kommer til å angå han også. :laughing002
 
Vi var med første og det var veldig nyttig, da vi fikk se fødestua og hvor vi skulle Det føltes trygt å ha vært der på omvisning og vi fikk mye god informasjon :happy:

Gikk ikke på noe denne gangen da vi følte vi husket det meste fra sist.
 
Ja, med nr 1.

Det hadde jeg fint klart meg uten :)
Fikk omvisning på føden , noe jeg følte var veldig nyttig:)

Kan takke fødselsprogrammene på TV.
Google og babayverden for at jeg visste så mye fra før.
 
Ja med nr. 1. Men kun den man får gratis på helsestasjonen. Kurset var jo nyttig selvom jeg kunne en del fra før, av andre som har vært i fødsel og på nett.
 
Ja, vi var på kurs. Jeg følte ikke at det var verdt prisen, og det var ikke noe særlig ny informasjon. Men samboeren min lærte noe, har prøvd å forberede han selv og det har ikke fungert. Så det var verdt det med tanke på han :) Når det gjelder under fødselen tenkte jeg ikke særlig mye på det vi lærte på kurset. Mest opptatt av å puste meg gjennom riene.
 
Dere som har betalt for kurs? Er det kun kurs på sykehus? Fikk dere tilbud eller oppsøkte dere selv? Jeg fikk kun tilbud om det på helsestasjonen, og selvfølgelig samtale på sykehuset osv med nr. 1. Men betalte aldri noe. Men følte egentlig ikke jeg trengte noe mer kurs heller.
 
Back
Topp