Har du gått på fødselsforberedende kurs?

Har ikke vært på det. Vet ikke helt hva det er, om det er nødvendig, og hvordan man melder seg på.

Vi skal på kurs i starten av juni, jordmor spurte om jeg/vi var interresert på første kontrollen jeg var på, og satt oss opp på et.

Skal på kurs med omvisning på Ahus i begynnelsen av juni, greit å høre tips og se hvor man skal gå inn etc for meg som er førstegangs

Var med førstemann, det var veldig kjekt :)
Føler ikke vi trenger det nå med nr 3, men lurer på om jeg skal prøve å få en ny omvisning på føden. Det var veldig informativt før 9 år siden, og nå er det 8 år siden sist jeg fødte så ting er vel endret en smule :p

Har ikke vært på kurs, vet ikke om når det er kurs. Vet heller ikke om det er noe man trenger? :)

Var på fødselsforberedende forrige gang; fikk info om fødsel;stillinger;smertelindring o.l. var ok; jeg hadde jo lest meg opp men kanskje noen aha-opplevelser for mannen[emoji23][emoji23]

Skal på time på Ullevål etter ikke så god erfaring fra sist. Så veldig spent på hvordan det blir :nailbiting:

Har meldt oss på fødselsforberedende kurs denne gang til tross for at jeg har 3 barn fra før. Mannen har nok godt av å få litt innsikt i hva vi har forran oss og jeg trenger en fot i ræva for å faktisk INNSE att vi snart blir 6 i dette huset!:hilarious:

Skal på kurs på kk på onsdag skal også på svangerskapskurs og ammekurs via helsestasjonen, men der er mest for å møte og bli kjent med andre som skal ha baby samtidig som meg som førstegangs sier jeg jatakk til alle tilbud som er

Jordmor satte meg opp på kurs, og jeg og mannen skal dit i mai. Jeg gleder meg og ser frem til å lære litt! Jeg har aldri vært i tvil om at jeg vil delta selv om jeg føler jeg allerede har lest meg opp på det meste! Men jeg tror også et sånt kurs er superviktig for mannen min også. Jeg er derimot fryktelig i tvil om jeg bør se fødselsvideoen hvis den blir vist! Jeg har ganske sart sjel. Men jeg har sett en episode av Fødeavdelingen og litt på fødselfotografen på Aftenposten, og det gikk jo helt fint! Hehe

Skal i juni [emoji4] jordmor spurte sist jeg var der om jeg ville være med, og som førstegangs så er nok det greit [emoji6]

Nei, har ikke vært i noen av svangerskapene, og nå er det vel strengt tatt ikke nødvendig med to fødsler bak meg :p
Med første ble det ikke noe av fordi det var ikke et tilbud om det hvor jeg bodde.

Jordmor la det frem som om vi nesten _måtte_ gå på det. Har ingen fra før av, så sånn sett er det nok sikkert nyttig.
Første kurskveld var veldig sånn "husk at kommunikasjon er viktig, det er normalt at alt blir annerledes, det er normalt å ha mindre sex" bla bla bla :hilarious: Følte ikke vi fikk noe ut av den timen. Neste gang er fødselsforberedelse og den etter der er om amming. Tenker jo at jeg ikke kan mye om dette, så i verste fall lærer jeg noe nytt :happy:

Back
Topp