Har du fortalt på jobben at du er gravid?

Minismurfen

Glad i forumet
Har du/dere fortalt på jobben at du er gravid? Og i såfall hvordan fortalte du det eller hvordan skal du si det? Jeg tenkte å si det til sjefen min i morgen eller fredag, men gruer meg så fælt.....
 
Fortalte det for to uker siden :) først til sjefen og til resten noen dager etter
 
Jeg fortalte det først til kollegaer, så til sjefen nå akkurat. Jeg sa det bare litt humoristisk når vi hadde ett ledig sekund. Jeg var ekstremt nervøs, men det gikk jo over all forventning.
 
Ja, sjefen min veit da.. Hadde ikkje plana om å sei noko, men sia eg blei so dårleg va da bedre å sei da istadenfor å lyga i 2 mnd... ;)
 
Jeg har fortalt det til sjefen og de som jobber på avdelingen min. Har vært så små dårlig og trøtt at jeg syntes jeg måtte fortelle dem hvorfor. 
 
nope!! jeg tørr ikke :S
 
Fortalte det i uke 8ca når eg ble sykemeldt.
Ho blei jo super "happy", men kjenner ho såpass godt at eg
vet ho ikke mener det...
 
Har vært sykemeldt siden 1.august nå, men sjefen har vært på ferie. Kom tilbake i går, og jeg blir jo sykemeldt nå i alle fall til 23.september.. så da ringte jeg og sa det til henne, men det er hemmelig så hun sier det ikke til noen andre. Har en veldig grei sjef ;)
 
Hehe,altså,sa det til sjefen min i uke 6. Ble sykemeldt med en gang siden jeg er så innmari dårlig. Men så er det også sånn at min arbeidsplass ikke tilretteleggerfor gravide, og arbeidet lar seg ikke utføre uten tilrettelegging under graviditet,så dermed skal jeg ikke tilbake i jobb før etter barselpermisjon (!!) Dermed er det like greit å informere med en gang. Og dermed vet jeg spekulasjonene og mistankene florerer bladt mine kollegaer :D Har ikke turt å gå innom etterpå for vet at jeg ikke klarer å holde meg når alle "vet" hvorfor. Er bare 9 uker på vei så det kan fint vente litt... :)
 
Her har sjefen visste det fra dag en siden vi har vært gjennom prøverør, de fleste av kollegaene vet det også..
 
Jeg har ikke sagt det til noen på jobb, gruer meg veldig til å si det til sjefen...Hun er litt kvass, så vet ikke helt hvordan hun reagerer :/ Hadde tenkt til å si det mandag, men da ble jeg helt kaldsvett og kvalm, så da... droppet jeg det ;) Tror ikke jeg sier noe før jeg er ca 12 uker.
 
Begge sjefene vet det, pluss 3 kolleger til. Mangler bare å fortelle det til enda 20 kolleger før alle vet det :p Vurderer å henge opp lapp på pauserommet, om jeg kommer så langt, så jeg slipper å fly rundt å passe på så alle har fått nyheten :p
 
Jeg fikk endelig fortalt det i dag!!!! Grudde meg så utrolig til å si det, men så gikk det helt fint :) Sjefen hadde forresten allerede sett det på meg, så det kom visst ikke som en overraskelse. Hun fortalte at hun hadde fått tre barn på rappen, og hadde vært i samme situasjon som meg. Godt å få katta ut av sekken :P
 
Jeg måtte fortelle det siden jeg nå er sykmeldt pga cycter på eggestokken. Var innlagt på sykehuset pga en cycte som vridde seg rundt. Fikk masse sterk smertestillende og det førte til at det roet seg ned, men etter innlegelsen har jeg hatt mye vondt i den regionen. Da jeg var på kontroll senere så viste det seg at det var to cycter der...yippi liksom!! :( Så når jeg skulle starte på jobb igjen, måtte jeg fortelle det.
 
Ikke enda nei... Vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fram da jeg er nyansatt vikar (vel, har vært der siden april, men er jo enda "ny"). Mest usikker på hva sjefen for avdelingen kommer til så si siden arbeidskontrakten min går ut en måned etter at permisjonen skal begynne... Håper han tar lett på det, og at ikke hun som er jeg vikar for bestemmer seg for å søke om ulønnet permisjon, og sender inn søknaden ekstremt tidlig :P

Tror lederen min tar det greit, men hun er ikke på jobb før oktober, så må jo nesten si det til øverste leder i avdelingen før den tid ;)
 
Jeg fortalte tidlig til sjefen. Og de andre fikk vite det på en planleggingsdag. Like greit å hoppe i det!
 
Ja, fortalte det første dag etter ferien, da var jeg 11+6 :)
 
Sa det på torsdag. Men er ferdig i vikariatet der i februar, så det har jo egentlig ingen praktisk betydning for dem. Med mindre jeg blir veldig dårlig eller noe da, men gikk i jobb til permisjonstart sist og satser på det samme denne gangen.
 
Jepp:) Sa det til henne i går, ble veldig glad på mine vegne. Visst hvor tungt det var sist da vi mistet. Mente på at hun visste det, for jeg var aldri syk, så hvorfor hadde jeg nå gått til legen? ;)
Men ingen andre som vet det ennå da, planlegger jentefest på bursdagen der de fleste kollegene også kommer, så da blir det SURPRISE!:)
 
Back
Topp