har du flaggstang?

LilleLavendel

Forumet er livet
hvis du har: heiser du flagget på samtlige flaggdager?
og hvis ikke du har: tenker du veldig over det hvis folk ikke heiser flagget sitt på samtlige merkedager, også hvis du vet de ikke er hjemme? snakker du da om det på "bygda" som disrespekt for flagget?

har ikke flaggstang selv. bare lurer. snakket med noen her som hadde veldig sterke meninger om denne flaggstangen:)

synes det er flott med flaggstang, men fikk høre her at hvis man hadde flaggstang og glemte å komme hjem før solnedgang for å ta det ned feks, så ble man omtent bannlyst i nabolaget fordi man viser disrespekt for landet og greier. høres litt vel ekstremt ut?
samme person sa også at om man var bortreist feks en 1. mai eller en 17.mai så måtte man få en annen person til å heise flagget og ta ned flagget og greier, sånn var bare reglene! høres jo like stress ut som å ha en bikkje! hehe.
men synes det er så sjarm med flaggstang på sånne sørlandshus og sånn:)

nei vi har ikke flaggstang.. hadde jeg hatt det hadde jeg flagget på offentlige flaggdager..
syns det er trist å se tomme stenger når andre flagger

Ja, jeg har flaggstang, men det er sjelden jeg heiser flagget annet enn på 17. mai.. jeg glemmer det rett og slett. Jeg tenker ikke så mye over at folk ikke heiser flagget, men jeg synes det er koselig når folk gjør det.

ORIGINAL: Dollface

nei vi har ikke flaggstang.. hadde jeg hatt det hadde jeg flagget på offentlige flaggdager..
syns det er trist å se tomme stenger når andre flagger

men...jeg tenker på det da, at vi har familie på andre siden av landet, kan jo ikke akkurat be naboen heise flagget hver gang vi er bortreist på en helligdag/flaggdag? hmm...mystisk. har aldri streifet meg at dette er en case da, men..hehe

det er vel sånn uskreven regel(samme greia som å ikke gå med rød eller hvit kjole som gjest i bryllup) at man skal flagge på flaggdager, om man har kjøpt seg en flaggstang..
selv orker eg ikke "stresset", så vi henger bare ut sånne balkongflagg osv, kommer nok ikke til å kjøpe noe ordentlig flaggstang gitt.

Vi har ikke flaggstang da jeg synes det følger med endel arbeid å passe på med å flagge til alle offentlige flaggdager, men man kan jo kjøpe vimpel å ha i flaggstangen, men det blir ikke det samme for min del.

Back
Topp