Har du fersket noen?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
På prøverforum og termingruppene er alkohol et stadig tilbakevendende tema, hvordan man skal unngå å drikke uten at alle merker det. Drikkekulturen i Norge er jo et tema i seg selv, når man ikke plutselig kan si nei fordi da må man være gravid. Og ja, jeg har blitt spurt rett ut og veldig høylytt om jeg var gravid en gang jeg bare valgte å være sjåfør fordi jeg ikke orket å overnatte på gulvet hos vertskapet.

Så det jeg lurer på er: Har du "tatt" noen i å være gravid? Hva var det som gjorde det, og hva gjorde du med den informasjonen/mistanken? Eller har du eventuelt blitt fersket selv, og hvordan skjedde det?
(Misforstå ikke da, jeg sier ikke det er greit å avsløre eller at man snoker, tenker mer på om man tilfeldigvis har oppfattet noe som gjorde at man mistenkte)

Last edited:
Jeg har tatt noen selv, nettopp fordi som du nevner, "alle" tror jo at du er gravid om du er edru i festlig lag, og ofte stemmer det:shy:

Jepp, en gang. Ei venninne, så jeg visste de hadde prøvd. Så fersket jeg henne i baren mens hun helte en alkoholfri over i ølglass :-) Var egentlig bare koselig! Jeg sa ingenting, bare klemte henne og blunket og sa jeg kunne bestille for henne neste gang.

Jeg har tatt noen selv, nettopp fordi som du nevner, "alle" tror jo at du er gravid om du er edru i festlig lag, og ofte stemmer det:shy:

Nå i helga blandet jeg bare alkoholfri drinker, ingen som la merke til noe såvidt jeg vet. Eller, kanskje svigerbror, som var på kjøkkenet da jeg blandet den første drinken, men han sa ingenting, og han er den eneste i familien som faktisk KAN holde på hemmeligheter, så jeg er ikke bekymret. :p

Skulle ønske folk kunne kvele trangen sin til å ferske folk. Syns det er litt frekt.

Er jo litt forskjell på å oppdage noe og holde det for seg selv, og på å konfrontere personen foran et publikum da. :p

Har oppdaget det ja, men holdt det for meg selv :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Skulle ønske folk kunne kvele trangen sin til å ferske folk. Syns det er litt frekt.
Helt enig! Er driiit lei av å bli spurt om jeg er gravid! Vil helst få lov til å fortelle nyheten når jeg selv er klar for å dele!

Har ikke hatt noen interesse av å konfrontere noen, og syns det er frekt. Mistankene mine har jeg holdt for meg selv :)

Er jo litt forskjell på å oppdage noe og holde det for seg selv, og på å konfrontere personen foran et publikum da. :p

Såklart. Det var det sistnevte du sa jeg tenkte på. Ble presset av svigermor til å fortelle før jeg ville og det gjør meg fortsatt sur. :P

Såklart. Det var det sistnevte du sa jeg tenkte på. Ble presset av svigermor til å fortelle før jeg ville og det gjør meg fortsatt sur. :P
Det opplevde jeg også. Ho sa no sånt som at: når du har takka nei tre dager på rad så tenker vi vårt. Fikk ikke vente lenge med å dele den nyheten nei..

Har vel aldri ferska noen, men det er vel fordi jeg ikke bryr meg nok til å merke slikt :P
Misforstå meg rett, jeg bryr meg om folkene jeg omgås, men jeg tenker at de forteller meg det de vil at jeg skal vite. Derfor kaster jeg ikke bort tid og energi på å prøve å finne ut hva de eventuelt ikke ønsker å fortelle meg ;)

Har vel aldri ferska noen, men det er vel fordi jeg ikke bryr meg nok til å merke slikt :P
Misforstå meg rett, jeg bryr meg om folkene jeg omgås, men jeg tenker at de forteller meg det de vil at jeg skal vite. Derfor kaster jeg ikke bort tid og energi på å prøve å finne ut hva de eventuelt ikke ønsker å fortelle meg ;)

Det tror jeg jo egentlig ingen gjør heller, men man kan jo oppfatte noe mer tilfeldig :)

Det tror jeg jo egentlig ingen gjør heller, men man kan jo oppfatte noe mer tilfeldig :)
Er den evnen jeg mangler. Jeg er seriøst helt blank på det! Har til og med spist lunsj med en kollega hver dag uten å oppfatte at hun var gravid før hun sa det selv da hun var 6 mnd på vei. Flere andre kolleger mente at de kunne se det på henne, men hun hadde ikke noe særlig mage, så jeg tenkte ikke noe over det :P

Hvis jeg tror noen er gravide spør jeg privat eller avventer folk må jo få styre sånt selv...

Nei. Har vært så dårlig at fest har vært uaktuelt. Var i bryllup med yngste og var tilfeldigvis i grei form den dagen, men spydde som en gris dagen før, så var bare å si hva det var.

Jeg venter til folk forteller det selv. Kan være flere grunner til at man ikke drikker. Med første så sa jeg at jeg gikk på antibiotika. Men kun fordi jeg pleide å drikke på nyttårsaften med de menneskene. Men ingen lurte på om jeg var gravid. Er mange ganger jeg ikke drikker fordi jeg ikke har lyst, så jeg tør aldri å spørre noen eller tru at de er gravide. Vil folk si det så gjør de det.

Jeg ble ferska når jeg gikk gravid forrige gang. Var på fest, og skjulte det enda. Så satt jeg på fanget til en kompis mens han spurte hvorfor jeg ikke drakk. Så sa jeg det var fordi jeg var sjåfør.. "Ja sikkert", sa han mens han klappet meg på magen, "men jeg skal ikke si noe" :)
Har ferska andre før pga adferd, utseende, drikking o.l., men har da valgt å ikke si noe til noen, fordi jeg mener det bør være opp til dem selv å fortelle. Har bare tenkt det med meg selv, eventuelt fortalt samboeren, og noen uker senere har det blitt offentliggjort :)

Aldri ferska noen pga alkohol, verken venninnegjengen eller jeg drikker noe særlig, så ingen problem der ;-) Har derimot ferska ei jeg gikk i klasse med da jeg jobbet på bokhandel, hun trodde jeg jobbet på en annen butikk og gikk spesifikt på det senteret for å slippe å møte noen bekjente, og så møtte hun meg i kassen med armene fulle av babybøker:-P

Back
Topp