Har du født? Hvordan var barselstiden?

MissSiddis

Forelsket i forumet
Som overskriften sier, har dere født? :)

Selv fødte jeg min andre datter på selveste valentines dagen og fødselen var på under 5 min, med rier i ca 30min.. myyyye bedre enn første mann!

Så over til barselstiden, selv var det fryyyyktelig mye tårer her, mest pga savn etter storesøster som sov hos sin mormor noen dager så vi fikk hvilt ut på sykehushotellet og hjemme(dro hjem dag 2) men nå etter ei uke i hverdagen begynner vi alle å komme oss selv om det er mye tilpasning med ny baby i hus og er egentlig dritt lei besøk haha!
 
Har født :)

Var innstilt på å være på barselhotell, fokusere litt på den nyfødte og bare være oss voksne og baby før vi dro hjem til hverdagskaoset. Sånn ble det ikke, jeg mistet for mye blod under fødsel, så da fikk vi ikke på hotellet, og jeg måtte da være (om natten uten mannen) på barselavd. Det var en ikke særlig hyggelig opplevelse, så 15 timer etter fødsel reiste vi hjem.

Nå er baby litt over to uker, på mandag går pappaen tilbake på jobb. Litt vemodig, føler alt går så fort, men samtidig skal det bli godt med litt vanlig hverdag også!
 
Har født :)

Var innstilt på å være på barselhotell, fokusere litt på den nyfødte og bare være oss voksne og baby før vi dro hjem til hverdagskaoset. Sånn ble det ikke, jeg mistet for mye blod under fødsel, så da fikk vi ikke på hotellet, og jeg måtte da være (om natten uten mannen) på barselavd. Det var en ikke særlig hyggelig opplevelse, så 15 timer etter fødsel reiste vi hjem.

Nå er baby litt over to uker, på mandag går pappaen tilbake på jobb. Litt vemodig, føler alt går så fort, men samtidig skal det bli godt med litt vanlig hverdag også!

Huff nei jeg unner ingen å være alene uten pappen om natten, spesielt den første men det var godt dere fikk kommer dere hjem og at han hadde permisjon første tiden:)

Med mi første måtte vi også være på barsel avd men jeg nektet å være uten sambo så fikk familierom siden det var ledig så var heldig der men jeg var veeeeldig innstilt på å få være på hotellet denne gangen,og de fikk vi- heldigvis :)
 
Fødte nr fire 1/2. Hadde planlagt vannfødsel og barselhotell, men det ble ikke noe av ettersom lille bestemte seg for å komme drøye fem uker før tida... resultatet ble prematur baby med lavt blodsukker, lav temperatur og gulsott. Vi (jeg og lille) ble ei uke på barsel med to-timers-stell med amming, pumping og fingermating i fem døgn før han stabiliserte seg. Minimalt med søvn, da jeg hadde maks 30 min til å sove/slappe av på mellom hvert stell.
Men vi klarte oss uten innleggelse på NEO og sondenedlegging, og det er jeg uendelig takknemlig for. Det var en tøff start, og noe helt annet enn forventet, men er så glad for at jeg sto i det og klarte det.
Så godt å komme hjem til hverdagen etter ei uke på sykehuset. Men lei besøk nå jeg og, vil bare kose meg med mine[emoji4]
 
Var uforberedt på at barseltiden kunne være så «hard» og fæl! Var forberedt på ting som barseltårer og smerter, muligens prematur og at mannen ikke fikk bli om natta etc. Men hva det innebar i praksis kunne jeg ikke sett for meg.

Slet ikke med smerter eller barseltårer og hadde hatt en veldig fin fødsel! MEN 9 dager på barsel, to premature babyer med veiing+amming+ny veiing+pumping+sondemating hver 3 time (fra start) hele døgnet samt x antall kontroller av meg pga for høyt blodtrykk = kanskje en time fri/søvn i strekk og til å bli sprø av.. Var egentlig grusomt. Var heldig som fikk enerom, og klarte å grine til meg at mannen sov der de fleste nettene. Mye hjelp å få på barsel men det å ikke skulle ha mannen sin tilstede er helt grusomt. Spesielt når man ikke får være på hotellet og må være der så lenge! Var forberedt på at barseltiden skulle være hard men likevel kos og man skulle være så forelsket. Men det ble mye irritable små krangler og gnisninger pga lite søvn og ikke noe sted for mannen som følte seg til bry for sykehuset :(. På slutten var jeg nær å rømme fra sykehuset!

Alle sykehus skulle hatt familierom, spesielt for de som må være der lenge, og en selvfølge at mannen skal ha en sentral og viktig plass i starten! Så bra med avisartiklene som tok opp akkurat dette tema nylig!!
 
Annengangsfødende, fødte 06.februar. Fødselen var fin. Den lille ble født kl 18, og kl 21.30 var vi på barselhotellet:) Mannen dro hjem til storesøster like etter. De kom på besøk dagen etter, så dro jeg hjem etter den andre natten:D Litt trist på alenerom på barselhotellet, men det gikk greit. Mye amming og våkenetter de siste ukene her, men ellers har det gått over all forventning!

Hadde en tøff fødsel og barseltid med første barn. Alt er myye lettere nå! Formen min er fin, lillebror er en fornøyd baby uten magevondt, og støresøster er stolt og omsorgsfull (selv om hun tester mamma og pappa ekstra). Strever litt med når jeg skal få sove, ettersom lillebror er mye våken på natten. Storesøster står opp kl 6, og mannen begynner på jobb 06.30, så det er jeg som må levere i bhg:cool: Nyter barseldagene her, selv om det er travelt med en toåring fra før:p
 
Back
Topp