Har du født før?

M

Moderator Kristin

Guest
Er det noe du ønsker å gjøre annerledes denne gangen?
Og til dere som ikke har født før. Hva er drømmefødselen?
 
Ja, 2 gang før. Eneste jeg vil gjøre annerledes denne gang er og vente litt med å dra til sykehuset. Ringte inn når riene startet sist, og de ville sjekke, der begynte de og tøye og bøye for at det skulle gå litt fortere, så fikk ikke dra derifra da. Tok ikke så lang tid heller da, dro inn kl 10, og ca kl 16 var han ute. Men vil heller være hjemme og vente til det skjer noe.
 
Født en gang før. Skulle jeg føde vanlig igjen så hadde jeg ønsket mer smertelindring men nå blir det planlagt snitt pga ruptur første fødsel. Det er litt trist å aldri få oppleve en fin vaginal fødsel men tror ks blir en fin opplevelse også. :Heartblue
 
Jeg har født tre ganger før og gleder meg faktisk til å få oppleve det en siste gang! Siste fødsel var en drømmefødsel i vann - så jeg krysser alt jeg har for at det ikke oppstår noen komplikasjoner slik at jeg kan gjøre det igjen :Heartred
 
Født en gang før. Skulle jeg føde vanlig igjen så hadde jeg ønsket mer smertelindring men nå blir det planlagt snitt pga ruptur første fødsel. Det er litt trist å aldri få oppleve en fin vaginal fødsel men tror ks blir en fin opplevelse også. :Heartblue
Planlagt snitt er en kjempefin opplevelse :)

Jeg har kun hatt planlagt snitt og ønsker derfor sterkt å få kjenne riene på kroppen og kunne jobbe med de frem til barnet blir født.
Håper på minst mulig smertestillende, mye bevegelse og en fin opplevelse. Men det vet man jo aldri på forhånd da. Men er lov å ønske seg hehe
 
Født to ganger før og tar fødselen som den kommer, går ikke an å planlegge :)
 
Født 2 ganger før, gleder meg til å oppleve det en siste gang og håper at alt går bra :)
 
Har ikke født før. Har ikke så mye ønsker rundt fødselen annet en at jeg håper den ikke blir alt for lang.
 
Har ikke født før, håper litt på at vannfødsel skal være et alternativ :) Har prøvd å tenke på dette med epidural eller ikke, men klarer liksom ikke ta stilling til hva jeg ønsker, tror jeg bare må ta det underveis og se hvordan det går :)
 
Har født 2 ganger før, veldig spent på om tredjemann er en luring som de pleier å si :joyful:
 
Har født en gang før, da var han ute på 2,5 time fra vannet gikk/første rie og jeg har blitt fortalt av alle at det må har vært en drømmefødsel for meg.

Jeg er derimot ikke enig selv, da jeg følte at det gikk altfor fort og jeg ikke hadde kontroll på noe. Så denne gangen håper jeg at det blir mulighet for å trekke pusten innimellom riene. Sist gikk alt i ett...
 
Har født en gang før, da var han ute på 2,5 time fra vannet gikk/første rie og jeg har blitt fortalt av alle at det må har vært en drømmefødsel for meg.

Jeg er derimot ikke enig selv, da jeg følte at det gikk altfor fort og jeg ikke hadde kontroll på noe. Så denne gangen håper jeg at det blir mulighet for å trekke pusten innimellom riene. Sist gikk alt i ett...

Skjønner akkurat hva du mener. Min andre fødsel var på samme måte. Tok bare 10 minutter fra jeg var 6 cm og vannet gikk til ungen var ute.. Følte jeg hadde null kontroll og at kroppen bare levde sitt eget liv. Tredjemann fødte jeg derimot i vann og opplevde mye større kontroll. Ja, det tok litt lengre tid - men jeg hang med hele veien og da ble det faktisk en "drømmefødsel" ( 3 timer aktiv fødsel da, så ikke veldig lang den gang heller)
 
Andregangs fødende her, fødte sist i 2017.
Gruer meg veldig, etter en tung fødsel på litt over 30 timer som endte med sugekopp så sitter frykten litt i meg.
Hører jo støtt å stadig at neste fødsel vil bli enklere fordi storesøster har brøytet banen, men det hjelper lite på frykta:hilarious:
Har uansett ett håp om å kan komme inn tidlig i fødselen og kanskje få prøvd ut badekar denne gangen.
Vil helst ikke gå hjemme så lenge med frykt og smerter:shy:
 
Andregangs fødende her, fødte sist i 2017.
Gruer meg veldig, etter en tung fødsel på litt over 30 timer som endte med sugekopp så sitter frykten litt i meg.
Hører jo støtt å stadig at neste fødsel vil bli enklere fordi storesøster har brøytet banen, men det hjelper lite på frykta:hilarious:
Har uansett ett håp om å kan komme inn tidlig i fødselen og kanskje få prøvd ut badekar denne gangen.
Vil helst ikke gå hjemme så lenge med frykt og smerter:shy:

Litt samme fødsel som deg sist her også. Stjernekikker så endte opp med sugekopp. Etter noen å 30 timer.
Brukte mange år på å tørre igjen.

Men hadde badekar lenge sist, håper å få avslutte oppi der også denne gang. Hatet å ligge i senga! Så håper denne fødselen blir bedre så jeg får ligge der til hun er ut. ❤️
 
Litt samme fødsel som deg sist her også. Stjernekikker så endte opp med sugekopp. Etter noen å 30 timer.
Brukte mange år på å tørre igjen.

Men hadde badekar lenge sist, håper å få avslutte oppi der også denne gang. Hatet å ligge i senga! Så håper denne fødselen blir bedre så jeg får ligge der til hun er ut. ❤️
For håpe på en god fødsel på oss begge :happy:
 
jeg har født 2 ganger før. 1 gang med fentanyl og lystgass, og 2.gang i vann - det var helt fantastisk!! Jag håpe virkelig det ikke er noe i veien for å få vannfødsel denne gangen også :hello2
 
Født to ganger før. Veldig kjappe fødsler så rakk hverken smertelindring/lystgass eller å tenke over stillinger eller annet. Er forberedt på det samme denne gangen, så sant det ikke stemmer det med at Nr.3 er en luring eller hva de sier.
 
Har født 2 ganger før. I 2008 og 2010. Første fødsel var en fødsel fra helvete:( Andre fødsel var en drøm i forhold. Tar det egentlig som det kommer men jeg veit at jeg IKKE skal ha epidural og at jeg SKAL ha lystgass.
 
Fødte i mai i fjor. Håper det går litt fortere denne gangen, sist gikk det ca 38 timer fra første rie til fødsel. Og så håper jeg vannet går mye nærmere fødsel, det gikk 20 timer før frøkna kom og etter at det gikk var smertene veldig intense. Jeg håper også at jeg slipper timesvis med pressrier og at jeg klarer å beholde roen bedre enn sist. Men jeg gruer meg i grunnen ikke, sist fødsel var ingen fantastisk opplevelse, men det var så verdt det og smertene gikk fort over da hun var ute. Gruer meg litt til etterriene da, de var vonde forrige gang og jeg har hørt det gjerne bare blir verre for hvert barn.
 
Født en gang før. Gleder meg til å oppleve det igjen :happy:
Med mindre de mener jeg trenger det skal jeg ikke ha epidural eller annen smertelindring denne gangen heller. Håper på vannfødsel.
 
Back
Topp