Har du fått riktig termin?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er to konkurrerende metoder for å regne seg fram til ultralydtermin i Norge. Overlege Inger Økland ved SUS har tatt doktorgrad på dette og konkludert med hvilken som er best.
– Av de to terminbestemmelsesmetodene vi har i dag, viser det seg at eSnurra er den som er mest nøyaktig. Faktisk er den statistisk sett presis helt ned på timenivå, sier overlege Inger Økland ved Stavanger Universitetssjukehus (SUS).

Les artikkelen på Babyverden.no

Mener du at terminen du har fått av lege/jordmor er riktig?

Jeg mener terminen er riktig, og er fornøyd med den ja :) Menstermin ble samme både på bv sin kalkulator og legens eSnurra, og oul-terminen ble bare satt til to dager tidligere - så det var ikke mye sprik og jeg er fornøyd med hvilken vei terminen ble flytta - sånn i forhold til overtid ;)

Tror jeg har termin 2 dager før den jeg fikk på ultralyd. Dette fordi jeg tok en eggløsningstest og tror ikke jeg ble gravid hele 4 dager etter at ble positiv.... Tenker det må være max 2 dager etter testen slo ut. På OUL så målte de også lårbeinet til å være 2 dager lengre på vei enn hodet...

Jeg ble gravid rett etter SA, så har kun UL termin å gå etter. Regner med den er mer eller mindre rett, selv om jeg gjerne skulle hatt han litt tidligere ;)

Min ble flyttet en uke tidligere. Er veldig fornøyd med der i forhold til overtid, men mener jeg kan ganske nøyaktig si når lille ble unnfanget så syntes menstermin er mer riktig etter det. :)
Ble flyttet en uke tidligere med storebror og, og han valgte å komme 15 dager før så :)

Denne gangen tror jeg datoen er mer eller mindre korrekt ja.
Terminhjulet er brukt og det synes jeg er fint for jeg tror 40+3 er for langt, hvertfall for meg.
Jeg tror nok at 40 rene uker passer bedre, så da blir terminhjulets 40+2 mer rett for meg i forhold til overtid ol :)

Back
Topp