Har du fått noen hudforandringer i graviditeten?

Fikk flekkete utslett på hele kroppen fram til uke 11. Kviser i ansiktet. Regner med jeg får utslett på øyelokkene også denne gangen litt utover høsten.
Sjarmen her altså ;)
Samme her! Sliter så fælt med utslett overalt! Og det klør så jeg blir gal :oops: Har du noen tips? Hvor lenge hadde du det?

Samme her! Sliter så fælt med utslett overalt! Og det klør så jeg blir gal :oops: Har du noen tips? Hvor lenge hadde du det?
Til øyelokkene fikk jeg en kortisonkrem av legen. Det fungerte fint i perioder, men husker ikke om det var under graviditeten eller ikke. Det andre utslettet jeg hadde nå klødde faktisk ikke, så dårlig med tips der! Jeg har ikke fått mer utslett etter uke 11, er i uke 29 nå :) Krysser fingrene for at det kan gå bra dette!

Jeg har fått skin tags på halsen! Visste ikke at det var er navn på det, så takk for at du skrev det i første post :) visste ikke at det var en greie i graviditeten heller. Vet du om det blir borte etter fødselen?

Har fått elveblest en gang i graviditeten, og to andre ganger har jeg fått et slags rødt utslett under huden. Ser ut som jeg er lagd av rød marmor.. Har kommet helt plutselig på armer og lår, men de finner ikke ut hva det er for noe. Jeg tror det kom av noe jeg spiste, men har aldri reagert på det før jeg ble gravid.

Jeg har også hatt svangerskapskløe og huden på magen og puppene klør konstant… Hadde svangerskapskløe en periode med nr. 2 også, men det var mer inni håndflaten og under føttene. Helt grusomt!

Jeg har fått skin tags på halsen! Visste ikke at det var er navn på det, så takk for at du skrev det i første post :) visste ikke at det var en greie i graviditeten heller. Vet du om det blir borte etter fødselen?
Har lest at de må fjernes hos hudpleier/lege etter fødsel

Nå har det kommet nye strekkmerker her. Til og med noen rundt navlen, den var ny for meg :hilarious: De blir heldigvis nesten usynlige igjen over tid. Er veldig spent på hvordan kroppen henter seg inn igjen denne gangen kontra første graviditet.

Kjenner det ikke selv, men har lest at det kan hjelpe å smøre magen, at det handler om at huden strekker seg.

Jeg har plutselig fått masse røde små nupper på lår og legger den siste uken.

Hadde en 7-8 uker der kvisene i ansiktet (kinnet) nesten var borte. Nå (32+1) er ansiktet fullt av kviser :arghh:

Jeg er så rød i kinnene. Med én gang jeg blir litt varm blir jeg kjemperød. Har hørt om pregnancy glow, men trodde ikke den skulle være sånn :hilarious:

Tror ikke det er sprukne blodkar.

Har i løpet av de to siste dagene fått masse strekkmerker nederst på magen, og disse er vonde! Kjennes ut som sår

Heldige meg har fått mye finere hud. Vet jo at det sies at jenter stjeler skjønneheten til mor, men ved hvert jentesvangerskap har jeg alltid fått finere hud enn ellers. Gruer meg til ungen er ute og jeg må kutte ned på sjokoladespisingen for å unngå kviser:laughing002

Jeg klør sånn på magen! Andre som gjør det? Finnes det en god krem eller noe som hjelper mot kløe? Har prøvd noen, men ingen som hjelper til nå! Ingen utslett, bare klør!
Bruker babyolje og smører inn magen morgen og kveld. Det fungerer ganske bra syntes jeg. Måtte ty til olje, krem fungerte ikke.

Her har fødselsmerket mitt poppet frem :bored:
Ble litt forfjamset for har aldri sett det så tydlig selv før, men skjønner nå hvorfor mamma skrubba meg rød da jeg var lita fordi hun trodde jeg var skitten etter barnehagen :laughing002 for jeg trodde jeg var skitten selv:laughing002

Vedlegg

• 6BB1E6D9-F697-4455-9BFC-7227A5DBAA47.jpeg
    6BB1E6D9-F697-4455-9BFC-7227A5DBAA47.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 9
Back
Topp