Har du fått mye til baby i svangerskapet?

M

Moderator Steffen

Guest
Hva har du fått mest av? Er det utstyr? Eller klær i størrelse 56? Er du fornøyd med alt du har fått, eller ville du helst "fått" kjøpe mer selv? :)
 
Har ikke fått noe som helst [emoji53] Dvs svigers har betalt vogna, som vi plukket ut selv. Og så kjøpte min mor noen klær str 50/56 på oppfordring fra meg + vi har fått en bamse.
Fornøyd med det altså, men foruten bamsen har vi ikke fått noe som vi ikke har bedt om eller plukket ut selv. Rekner med vi får litt klær i barselgave når mini kommer.
 
Nei, har ikke fått noe faktisk.
Men regner med det kommer masse når den lille kommer :D Blir første barnebarn på begge sider + tre stykker som blir tante, så veldig mange som gleder seg :p Har måtte holdt dem i skinnet, da vi har mer behov for klær o.l når den lille vokser i rekordfart, enn akkurat helt i startfasen. Der har jeg selv ville plukke ut ting også.
(i tillegg er jeg også i mot babyshower - så har ikke blitt holdt. Har sagt jeg heller vil ha besøk når den lille har kommet til verden!)

Ser at venninner som har fått baby før meg har måttet gi bort/selge MASSE ubrukte plagg og utstyr. Da de handlet så mye da baby var på vei :laughing002 Så har selv vært litt sparsom. Har kjøpt helt simple, enkle plagg (type helhvit, ikke noe fancy) - og venter med innkjøp av de litt spesielle klærne (til selskap/jul osv) - for man vet jo aldri hvor stor baby er når den kommer til, eller hvor fort den vil vokse. Spesielt uteklær til vinteren venter jeg med.

Utstyr har jeg selv plukket fra FINN/kjøp & salg grupper fra facebook. Alt er kjøpt brukt (utenom madrass, dyne, dynetrekk, stellemadrass og bilstol). Innser at jeg kanskje har vært nøktern med alt, da jeg har fått stellebord, oppbevaringsbokser til stellebord, vogn med tre forskjellige sittedeler, vippestol, barneseng, krybbe til stue, barnesykkel (som noen bare gav med på ene kjøpet), bedsidecrib og babycall til ca. 4-5.000 samlet :oops:
 
Vi har fått masse. Både utstyr og klær. Veeeldig takknemlige for det! når vi i tillegg har hatt det verste året noen sinne, med tanke på økonomi! Lå ikke akkurat i planene våre å få baby i år, for å si det sånn :wacky:
 
Fått en masse klær av venner av svoger&svigerinne, i tillegg til bruktkjøp av nesten alt av øvrige klær. Og fått babynest, vognpose, babyteppe (hjemmelaget).
Øvrig utstyr er kjøpt på salg eller brukt :)
 
Fått masse fint :)
Masse fine ullklær, voksiposer, bilsete, babynest
En utrolig fin ulldress

Og 3 hjemmestrikkede tepper
 
Seng, voksipose, noen arvede vinterklær. Ellers har vi kjøpt alt brukt. :)
 
Svigers betalte for vogna, også fikk vi gavekort på ikea av mine foreldre som gikk til stellebord etc, ellers har vi kjøpt alt selv :)
 
Fått et heklet teppe av mamma og et strikket teppe, 2 pysjer og et par sokker av svigermor. Alt annet av utstyr og stæsj har vi kjøpt selv både brukt og nytt
 
Vi har fått tre tepper, hentesett, bilstolpose og arvet litt diverse småting. Jeg føler ikke at vi har blitt hindret i å kjøpe selv. Vi har sammen plukket ut vogn og bilstol. Jeg har kjøpt klær, det var ikke så viktig for far hva jeg kjøpte så lenge det var klær uten for mye skrift og dødningehoder:p
 
Har fått masse her også [emoji1]
Barnevogn, bilstol og brukt barneseng fra svigers, hjemmestrikket hentesett og babyteppe av svigermor, arvet masse klær av søskenbarn til frøkna, arvet stellebord, fått nytt sett med klær fra ei venninne, ullbodyer fra svigermor (har ei svigermor som er veldig ivrig [emoji23]). Ellers har jeg kjøpt litt småting/klær selv [emoji1]
 
Vi har fått litt klær fra foreldrene mine, men i str 3-6mnd :) skla sies at vi har det meste på plass etter storebror ^^
 
Back
Topp