Har du erfaring med Paralgin forte+amming?

FruAH

Glad i forumet
Har tidligere hatt en liten prolaps i ryggen som jeg merker litt til en sjelden gang. Da hjelper det med en paralgin forte også sover jeg det av meg.

Fikk så sykt vondt i stad at jeg måtte ta smertestillende [:(] Jeg pumpa meg i det jeg tok pillene (de blir jo ikke så fort tatt opp), tok to var DESPERAT for jeg kan ikke bare sove når samboeren er på jobb... [:@] Har ei venninne her som passer litt på småen altså! [;)] Jeg er ikke sløv eller noe, og er bedre HELDIGVIS!!!!!!

Men vet noen hvor lenge det er i kroppen? Kusina mi mente 4 timer, og da holder det jo og pumpe og helle ut et måltid og heller gi MME. Eller skal man vente lenger? Står i vedlegget:

Graviditet og amming.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Legemidlet går over til fosteret, men virkning på barnet ved normal dosering antas å være uten betydning. Det må vises forsiktighet ved langvarig høy dose. Rådfør deg med lege ved bruk av Paralgin forte, major og minor ved graviditet.

Legemidlet går over i morsmelk, og påvirkning av barn som ammes har forekommet. Rådfør deg derfor med lege ved bruk av Paralgin forte, major og minor under amming. Lavest mulig dose bør brukes. Kontakt lege dersom ditt barn viser symptomer som døsighet, små pupiller, problemer med å die, pustevansker eller slapphet.

Er jo ikke snakk om misbruk heller... [:D]

Eg har brukt dei masse[:-] Men ikkje i fjor eller i år, enn om eg har store smerter kvar einaste dag etter fødselen............ Men ana ikkje kor lenge dei er i melka.. 

Ringte legevakta og spurte jeg [;)] Sykepleieren der sa at den hadde halveringstid på en time og det var så lite som gikk over i melka at det var ikke noe problem [:)]

ORIGINAL: Svartengel

Da kan du ta når det blir for gale[:)]

er ikkje bra for kroppen å ta for mykje smertestillande..

ORIGINAL: sorciere_

ORIGINAL: Svartengel

Da kan du ta når det blir for gale[:)]

er ikkje bra for kroppen å ta for mykje smertestillande..

Det veit eg, men det bryr man seg lite om etter 3 prolapser med like mange operasjoner... Men no styre eg såklart unna[:)]

Har man vondt nok i ryggen, og ikke klarer å hverken sitte eller ligge, så har nok både babyen og en selv det best med en smertestillende gitt [;)] Snakker ikke om å knaske pillebrett heller...

Back
Topp