Har du epla butikk?

smash

Forumet er livet
VIP
Hvordan funker det?
Får du solgt noe?

Hvis du f.eks legger ut en vare, og du selger den utenom eplabutikken, kan du da fjerne produktet selv fra epla butikken?

MsMongo skrev:
Hva er en epla butikk ? :P

Ja, det er bare å slette det fra epla.

Jeg har eplabutikk, har bare solgt noen få ting. Har ikke hatt noe i butikken, men nå har jeg begynt å legge ut litt igjen.
Jeg tar betaling gjennom paypal, da tar de en liten prosent.
Eller så kan man ta "privat oppgjør", og bruke f.eks. bankoverføring eller møtes og få kontanter.
Og epla tar et gebyr for salget. Tror det varierer utifra prisen. Jeg solgte to ting, og fikk regning på 60 kroner (som forresten havnet i søppelposten min, og jeg så tilfeldigvis purringen og måtte be om å få regningen på nytt. Vær obs på det at selv om vanlig post fra epla kommer i innboksen, kan regningen havne i spamfilteret)

Selger man bare litt på hobbybasis trenger man ikke tenke på skatt eller moms, det gjelder først når det man driver med egner seg som inntekt, og det man får inn er mer enn utgiftene man har på hobbyen sin.

Miriel skrev:

Jeg har eplabutikk, har bare solgt noen få ting. Har ikke hatt noe i butikken, men nå har jeg begynt å legge ut litt igjen.
Eller så kan man ta "privat oppgjør", og bruke f.eks. bankoverføring eller møtes og få kontanter.
Og epla tar et gebyr for salget. Tror det varierer utifra prisen. Jeg solgte to ting, og fikk regning på 60 kroner (som forresten havnet i søppelposten min, og jeg så tilfeldigvis purringen og måtte be om å få regningen på nytt. Vær obs på det at selv om vanlig post fra epla kommer i innboksen, kan regningen havne i spamfilteret)

Selger man bare litt på hobbybasis trenger man ikke tenke på skatt eller moms, det gjelder først når det man driver med egner seg som inntekt, og det man får inn er mer enn utgiftene man har på hobbyen sin.

ÅÅåååå.... Den katten var helt fantastisk!

Hihi, takk :D

Miriel skrev:

.

Da syns jeg de tok mye

Qualitas skrev:

Da syns jeg de tok mye

475 ble de to smykkene solgt for, så da ble det 60 i gebyr... Det var kanskje litt mye?

Aha! Har hørt noe om at de tok 5 % eller noe?

Jeg selger MYE på privaten/nettet, men har fortsatt mye liggende, så lurte på om jeg skulle lage en epla butikk..
Gå litt i tenkeboksen..

smash skrev:
Aha! Har hørt noe om at de tok 5 % eller noe?

Jeg selger MYE på privaten/nettet, men har fortsatt mye liggende, så lurte på om jeg skulle lage en epla butikk..
Gå litt i tenkeboksen..

Jo, 5% + 5 kr per produkt, sjekket det nå.

Det stemmer jo ikke med den regningen jeg fikk, men det kan jo hende det var noe forsinkelsesgebyr kanskje. Aner ikke hvor lenge siden det er jeg fikk den opprinnelige regningen, siden søppelposten blir slettet raskt.

smykket ble godt likt av niesa mi iallefall, Miriel :) Nydelig!

Jeg har forresten og opprettet butikk.. ikke solgt noe enda, men har ikke så mye der enda. legger inn det jeg har overflødig.

Jeg og har butikk, solgte en kjole for et par uker siden, som hadde ligget der 6 mnd:-) (ser nå at jeg kanskje og har slettet mailen med regining fra epla...)
Har solgt mer privat enn via epla, men synes det er et ok opplegg=)

Så bra, Fever!
Hvis det skulle skje noe med det, er det bare å sende det til meg, så fikser jeg det :)

Det er forskjellige kundepakker. Man kan betale 15% fr salget eller ha en fast pris per mnd. og betale mindre % av salgssummen.

Min erfaring er at du får solgt mer på Finn. Ikke så mange som kjenner til Epla.

Back
Topp