Har du Endometriose?

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Kan du forklare litt hvordan du merket det, symtomer osv?
Hva sa du til legen og hvordan behandles det?

Skal gjøre en lang historie kort. Jeg har endometriose. Vært inn og ut av sykehus, legevakter og fastlege i flere år med sterke menssmerter og smerter utenom mens.. De ble bare verre og verre. Tilslutt var jeg på legevakta å fikk to sprøyter med Petidin (morfin) før jeg sjangla meg hjem til senga igjen. Mista lærlingplassen min og ramla ut av arbeidslivet pga smertene. Ingen forstod. Legene på ahus, legevakt og fastlege trodde meg ikke og de bagatelliserte det hele, "det er jo normalt å ha litt vondt under menstruasjon..." fikk jeg høre overalt...
I november 2009 ble jeg operert mot legenes vilje på Ahus, de mente det var bortkasta og jeg ville opereres for å finne ut om jeg hadde endometriose. De ble ganske sure på meg og enda mer bitter da de skjønte de tok feil. Det viste seg at jeg hadde rett... I september 2011 ble jeg igjen operert ved lapraskopi men denne gangen ved Ullevål, Dr Langebrekke som er spesialist på endo. Han var superflink og fjernet igjen masse endovev som hadde spredd seg i underlivet mitt..

Nå går jeg på måndtlige hormonsprøyter for å holde smertene i sjakk og det fungerer godt. Selvom man blir et hormonmonster til tider

Symptomer er veldig ofte og i mitt tilfelle smerter under mens og el, kraftige blødninger og smerter ved sex....

Mine symptomer er smerte fra tiden etter eggløsning og frem mot mens, og til dels sterke menssmerter, uregelmessige sykluser, smerte under samleie, og problemer med å bli gravid.

Back
Topp