Har du en utdannelse?

Reinbue

Forumet er livet
Har du en utdannelse?
Svar ja, eller nei, og spesifiser gjerne med hva slags, hvor mange år. Har du noen kurs? Eller gått på årsstudier?

Og til slutt men ikke minst, hva jobber du med nå?

Jeg fullførte språklinje på vgs, tok 2 år innen psykologi på høyskole, så 1 år innen journalistikk med engelsk som sidefag, så tok jeg 1 semester i markedsføring og til våren har jeg fått bachelorgrad innen økonomi og administrasjon[:D]

jeg er fru vinglepetter de luxe..

begynt på 3 forskjellige studier, å avsluttet fordi det ikke er noe for meg.
men nå er jeg på siste året på helsesekretær.. så nå SKAL jeg bli det, også kan jeg heller finne ut hva jeg vil bli når jeg blir stor seinere..
men trenger å ha jobb nå kjenner jeg[:)][:)]

Er ferdig med 2 år av en Bachlor grad på 3 i marekdsføring + har et år fra universitetet [:)]

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

Bachelor i markedsføring fra BI..  Angrer!, hadde aldri valgt det samme igjen. Jobber for tiden som lærervikar.

Tror jeg kommer til å ta en ny utdannelse om et par år, skal i hvertfall være sikker på hva jeg vil da[:)]

NEI KUTT UT [&:][:o][8D]

Jeg er utdannet sykepleier, og jobber i hjemmesykepleien[;)]

Jeg er utdannet adjunkt, 4 år på lærerhøyskolen. Jobber som lærer på en barneskole [:)]

har en bachelorgrad i spesialpedagogikk. HAr jobbet to år i skolen. Et år som spesiallærer for elever som gikk i vanlig klasse og et år som spesialpedagog i forsterka skole med grupper for elever med spesielle behov.

Skal søke på praktisk pedagogisk utdanning endten til høsten eller neste høst slik at jeg har litt flere valgmuligheter når det gjelder jobb.

Jeg har fagbrev som kokk. Jobber nå som ass. ferskvaresjef på meny. 

Jeg er hjelpepleier / fag arb og jobber i barnehage. Vet ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor[;)]

Har egentlig ikke så lyst til å svare akkurat nå.. [:-][8D]

Ingen utdannelse, og for tiden arbeidsledig! [X(][:)] 

Jeg har gått kokkelinja, men har ikke fagbrev..
Jobber nå på Rimi [:)]

Jeg er utdannet sykepleier og har en påbegynt mastergrad i Master of management på BI, har tatt Human Resource Management.
Jobber nå som tjenesteleder i en omsorgsbolig med 15 beboere og 40 ansatte[:)]

Jeg har studert to år med pedagogikk, med forandret studieretning helt og studerer nå økonomi og administrasjon - går på andre året! [:)]

er student for tiden og tror jeg endelig jeg har finni ut hva jeg skal bli.. så om 4 år ca håper jeg, jeg har fagbrev som instutisjonskokk..
har åsåå gått div ulike skoler, men aldri fullført noe

Svarte at jeg er student,
men har en utdannelse fra før også: er kokk.

Studerer for tiden til å bli lærer, med fagfordypning i kunst og håndverk og i norsk

dere som er, eller skal bli kokker? hvordan er det? Faktisk en av de tingene jeg kunne tenke meg

jeg er omsorgsarbeider, men skal bygge på etter hvert.. men vet bare ikke hva.. eller om jeg hopper ut i det å blir førskolelærer.. jeg vet ikke enda.. kroppen må virke først

Kan selvsagt kun svare for meg selv:

Jeg liker kokkeyrket når det kommer til faget i seg selv, men det er mye rundt det å være ansatt som kokk jeg ikke liker. Noe som selvsagt avhenger av hvor man jobber. Jeg liker av erfaring best å jobbe på restauranter i a la carte, og på selskap, men å jobbe som kokk da er i liten grad forenelig med familieliv ettersom man ofte jobber fra 12:00 om formiddag og langt ut på kveldene (ofte lange skift - i alle fall de stedene jeg har vært)... I tillegg er det gjerne fy-fy å være fagorganisert, og videre vanskelig å kreve sine rettigheter som ansatt. ..og sånt snusk synest jeg lite om [>:]

Har også vært innom personalrestauranter (eller kantine..) i stor scala (400 til frokost og lunsj/middag hver dag).
Der er arbeidstidene greie, og forhold med tanke på lønn og sånt mer ordnet (ettersom det da er snakk om større selskaper, enn når man jobber i smårestauranter).. Men jeg synes ikke matlagingen, som jo er kjernen i faget, er utfordrende/tilfredstillende nok på slike steder til å holde på med det i lengden..

Så, med tanke på familieliv er gjerne instituasjonskokk det beste alternativet, men igjen så opplevde jeg ikke å få brukt faget mitt på den type kjøkken. Følte meg mer som en levende boksåpner [&:]

Men, vil igjen minne om at dette kun er min personlige opplevelse. Det er nok like mange oppfatninger som det er ulike kokker og ulike kjøkken [;)] ...jeg ser forøvrig ikke bort fra at jeg kan ende opp som kokk offshore når jeg er utbrent som lærer.. men da på grunn av lønn og fritid sett under ett, og ikke på grunn av at jeg ser for meg å få brukt engasjementet og interessen for matlaging i stor grad, ettersom offshore-kokkene også er institusjonskokker langt på vei [:)]

Back
Topp