Har du en god erfaring fra ferietur til utlandet med små barn?

Rogue

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
Hei!
Vi drømmer om å endelig reise til utlandet på ferie med våre to små barn født i 2018 og 2021 før den eldste starter på skolen neste høst. Vi har jobber som gir mulighet for å reise utenom skoleferiene.

Jeg vil gjerne høre gode erfaringer. Hvor er det fint å reise med barn? Er det noen som har vært på et hotell de virkelig likte? Hvilken reiseoperatør er best? Osv.
 
Alcudia på Mallorca er veldig fint med barn. Langgrunn strand bl.a. reiste selv uten barn dit da, men det var så barnevennlig at det var nesten rart å være uten ungene. Brukte da Apollo.

Har ellers vært på all inclusive hotell på Rhodos da mellomste ble 2 år. Det var også veldig fint; men opplevde mye rot på flyplassen. Ikke reisearrangøren sin feil (vi brukte Nazar), men virket som om de hadde ca null kontroll. Det var ikke dårlig vær, men ALLE fly var forsinket, noen opp til to timer; så det var kjempefullt på flyplassen; som av en eller annen grunn heller ikke hadde en eneste air condition.
Men selve reisen og oppholdet var fint.

Oh, var forsåvidt også på Kos i Hellas, all inclusive, med barn. Var en veldig veldig fin tur. Brukte Apollo her også.

Fine med Apollo (tror flere av reisearrangørene har det dog), er at man gjerne får en oversikt over ting å finne på, som kan bestilles via dem. F.eks båtturer, turer til akvarier, grottevandring etc...

Uansett, så synes jeg all inclusive er et must med barn. både fordi de spiser så små porsjoner og at det vil være skikkelig waste å kjøpe 3 fulld måltid per dag til dem; men også fordi det da ofte er fri tilgang på drikke og evt is ila dagen, som er ganske kjekt med små.
 
Hei!
Vi drømmer om å endelig reise til utlandet på ferie med våre to små barn født i 2018 og 2021 før den eldste starter på skolen neste høst. Vi har jobber som gir mulighet for å reise utenom skoleferiene.

Jeg vil gjerne høre gode erfaringer. Hvor er det fint å reise med barn? Er det noen som har vært på et hotell de virkelig likte? Hvilken reiseoperatør er best? Osv.

Var i Kypros (Paphos - rolig side av øya) og Samos (phythagorion) med en baby på 7 måneder og ett barn på 4 år. Både flyreise og feriene gikk veldig bra med begge barna og oss voksne:love7
Har vært på Kreta (Blue sea apartments) uten barn, men ønsker å dra med barn en gang da det virker som det hadde vært perfekt for både store og små. Rett ved alt man måtte trenge og ønske. Ca 90% norske turister.

Brukt Apollo som reiseselskap til Kreta, tipp topp.
Bestilt fly og hotel hver for seg via Norwegian og hotels.com til Kypros. (taxi til paphos fra Larnaca)
Tui til Samos.

Tror mye handler om barnas personlighet, forventninger og hvordan man legger opp ferien. Min erfaring er at feriene blir best om de blir "styrt" av barna, dvs. legge opp til en barnevennlig ferie. Var på tur med noen som ønsket å ligge "i fred" 10+ timer på stranden og spise sen middag 21.30 tiden, dette ble merkbart slitsomt for barna deres, humør og stemning ble deretter:smiley-ashamed004

Ønsker selv å ta med da 4,5 åring med på sydenferie i sommer.
 
Back
Topp