Har du en enkel eller krevende baby?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Her skal det skje noe, hele tiden! Det blir mye bæring og studere ting i huset. Akvariene er kjempeinteressante!
Han kan ligge for seg selv i babygymen i 5-10 min, men så kjeder han seg og krever sceneskifte.
Etter at han begynte å snu seg til magen har han blitt mer grinete, han kommer seg ikke framover og da blir han sinna! Det er nesten så jeg gleder meg til han begynner å krabbe, og kan leke litt selv.

Når vi er på besøk hos svigers kan det bli mye sutring, de sitter bare med ham på fanget og han kjeder seg ganske fort. Jeg må gang på gang be dem om å gjøre det mer interessant for ham. "Ja men, våre var jo ikke sånn, de bare lå der, de." Så fint for dere da... Min er ikke slik.
Samme med sambo og, han ser ikke ut til å forstå at det ikke holder å la babyen sitte opp langs lårene hans og riste på bena.
Jeg blir litt oppgitt over dem over akkurat dette.

Hvordan er deres babyer?
Er det action dagen lang, eller "ligger de bare der"?

Her må det action til :p ble litt bedre når han klarer rulle rundt. Litt mer interessant. Men han blir også svært irritert over at han ikke kommer fremover :p utålmodig kar. Synes det for det meste er morsomt jeg. Er jo personligheten hans. Selvom jeg av og til skulle jeg ønske jeg hadde en bedagelig baby :p

Her varierer det... Noen ganger kan han ligge en god stund i lekegrinda eller på matta med babygym eller leker. Særlig hvis han begynner å bable/ "gurgle" med en leke :p
Andre ganger er han skikkelig utålmodig og må ha selskap hele tiden.

Hun er enkel på den måten at hun bestandig er blid, og det skal lite til å underholde henne. Det må ikke nødvendigvis skje så mye, en samtalpartner holder ofte lenge. Hun har selvfølgelig sine moments hvor hun blir frustrert, sur og lei, men ikke i nærheten av hvor krevende storesøster var på den alderen. Ser jo tydelig at hun finner mye underholdning i 2-åringen og forresten.. :)

Hun ligger ikke bare der, er aktiv og sterk, men sover mye og er tilsynelatende et harmonisk og fornøyd barn! :)

Han er nog ganska krävande. Spiser och driter ofta :P Hehe. Och vanskelig å lägga på kvällen. Och vill umgås med oss hela tiden. Han kan ligga i babygymet om han är på bra humör. Ca 15-20 min. Enstaka gånger längre. Men ofta begynner han och prata högt och ibland litt irritert, vill att vi ska komma! Han har börjat vrida sig runt i babygymet, vill bevege seg. Han är på dagen en väldigt blid baby annars, så länge man umgås med honom. Skrattar/ler högt om man busar med honom. Jag försöker finna nya sätt hela tiden att locka fram det härliga skrattet hans <3

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her må det action til :p ble litt bedre når han klarer rulle rundt. Litt mer interessant. Men han blir også svært irritert over at han ikke kommer fremover :p utålmodig kar. Synes det for det meste er morsomt jeg. Er jo personligheten hans. Selvom jeg av og til skulle jeg ønske jeg hadde en bedagelig baby :p
Går såklart i perioder. Han har en stund vært irritert på babygymmen. Så ryddet den bort noen dager. Tok den fram i idag. Da lekte han nesten en time på den!

Her og liker lillegull action. Når hun er våken må det ofte være action. Av og til vil hun ligge for seg selv og ikke aktiviseres, men det er sjeldent:)

Liker at det skjer ting her også ja. Babygym, vippestol osv er "oppbrukt" ser jeg. Da kjeder han seg fort..
Liker veldig godt å kikke rundt mens vi bærer han, se seg i speilet, snakke med oss osv:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Aron er superenkel! Han er så flink til å kommunisere. Jeg vet dermed hva han vil og det gjør alt så mye lettere for meg. Jeg får gått på do. Han kan ligge å pludre i ihvertfall 2-10 minutter i strekk. Og det syns jeg er helt fantastisk. Jeg rekker som regel å spise frokost også. Eller ihvertfall lage den. Og jeg får tatt alle vitaminer på morgenen. Etter vi begge har spist frokost, hender det at han kan sitte noen minutter alene i vippestol. Da får jeg satt på en vask og ryddet etter frokost. Det viktigste for meg er at jeg også fremover klarer å forstå han. Flinke, fine gutten min. Aldri har han vist mistrivsel ved å bli holdt av andre heller. Bare smiler, han. Det har hendt 1 gang at han viste tegn på gråt ved påkledning. Ellers har han bare smilt og ledd. Han kan også ligge og pludre i senga når det er på tide å stå opp. Det kan han nok gjøre lenge. Han liker å ligge og se lenge på veggen, taket, en lampe, sengetøyet el henda/ føttene sine. Han sier ifra når han er sulten og trøtt, men han rekker som regel ikke. Jeg er litt forkant hele veien :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Minimannen vår er som regel blid og fornøyd, men som alle mennesker har han sine dårlige dager han også. Det er veldig få "dårlige" dager, og selv da har han et smil på lur. De kan ha en dag hvor de er slitne og i dårlig form de også, akkurat som oss voksne. Han er en fantastisk harmonisk liten fyr, han elsker at vi synger sammen, danser og at vi tuller, men kan også ligge lenge og pludre og dulle for seg selv. Han kan lenge følge med på den digitale bilderammen, tv'n eller hundene og han kan lenge ligge og tulle med lekebøyla over vogna eller på babygymmen. Han er som regel alltid enkel å legge og gir deg sitt mest strålende smil når han våkner. De er nå kommet i den alderen hvor det ikke alltid er gøy å bare ligge rolig lenger, de vil opp og se, utforske verden. :)Noen dager vil han gjerne utforske mest mulig, andre dager vil han bare sitte på fanget og kose. Jeg synes hvert eneste øyeblikk er noe helt spesielt, noe magisk, de vokser og utvikler seg foran øynene våre. Nå kommer personligheten mer og mer til syne, og min har en utrolig personlighet. :) Han er så bedagelig, så harmonisk, så fornøyd, så nysgjerrig, så blid, ja, han er rett og slett vår perfekte lille skatt.

Jeg har mummi, synes den er fin, og ungene liker den, men den trekker til seg alt støv i verden!

Vi har Pingu, tror det er samme type som Mummi?

Back
Topp