Har du en bunad frisyre?

Krösa Maja

Forumet er livet
Hvordan ordner du håret når du bruker bunad? Siden alt skal være så nøytralt når man bruker bunad så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal dette opp håret i år :)

Synes flettekrans er veldig fint, eller enkelt fall i håret og så er frontpartiet tatt bak hodet i en flette.
Fletter er altså alltid en gjenganger når jeg ordner meg til bunad :p

Har prøvd fletter - men da ser jeg ut som jeg er 12 år :(
Pleier å ha det løst og noen ganger med lua, som gjør mye.

Jeg har skaut, så håret løst under. Og håret løst om jeg går uten/på slutten av dagen når det fallet av

Jeg har håret løst eller i en eller annen flette.

Jeg har det enten løst med luggen vekk, eller jeg fletter håret :-)

Drar det øverste håret bakover og fester med strikk og har resten løst (sånn som var trendy på 90-tallet) slik at krøllene faller pent nedover skuldrene og lua holder seg på plass ;)

Jeg skulle så inderlig ønske at jeg klarte å flette, men det er ikke håp... :(

Blir løst...

Pleier å flette noe av håret bakover og lar resten henge løst :) Henger meg på alle som sier at fletter er fint til bunad :)

Enkel flette eller oppsatt, spørs hva jeg har tid til! Er vist ikke "lov" å ha løst hår hengende nedover bunaden om det er langt!

Fletter deler av håret som er i front slik at jeg får et flettehårbånd. Resten henger løst.

Har aldri visst at det er "feil" med løst hår til bunad, så det har jeg hatt uansett lengde. Nå er det uansett så kort at det ikke kan settes opp eller flettes, så da er det fryktelig enkelt ;-)

Da jeg hadde langt hår så skulle det være i fletter eller samlet opp på hodet. Ifølge bunadpolitiet så er det ikke lov å ha håret hengende hvis du har langt hår. Skal ikke dekke ryggen ;)
Men nå når jeg har skulderlangt hår så aner jeg ikke hvordan jeg skal ordne det. Har festdrakt i år. Blir nok å flette panneluggen bakover sånn at jeg får samlet en del av håret.

Back
Topp