Har du en Bergans softshell jakke, type Kjerag?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Er på jakt etter en softshell jakke, av fargen svart med minst mulig detaljer.
Kikket på Kjerag på nettet, og tuslet meg til butikken for og prøve den.

Men den er ekstremt tynn i stoffet da, så ser nesten ikke poenget med den :p

Dama i butikken sa den var vannavisende og vindtett. Er jo det jeg er på jakt etter, men såg for meg litt tykkere stoff.

Noen som har denne jakka, er dere fornlyde med den? :)

Lurer også på dette:) Er selv på leit...
Prøvde Bergans glittertind for noen dager siden, men betaler ikke mange tusen for den altså... Var ufattelig tynn i stoffet...

LillianneLie skrev:
Prøvde Bergans glittertind for noen dager siden, men betaler ikke mange tusen for den altså... Var ufattelig tynn i stoffet...

Ja det blir fort dyrt når en skal ha Bergans :(

Jeg har ei softshell jakke fra bergans som jeg er super fornøyd med.
Den heter Nusfjord, betalte 1200 kr for den, og den er perfekt!

Men den jeg har er brun og lilla. Kunne tenkt meg en svart type og. Og Nusfjord er jo selfølgelig ikke i sortimanget dems lenger :(

Mamma87_3 skrev:
Jeg har den i lilla.Veldig fornøyd med min,men er jo ikke en vinterjakke da..
Grei å bruke om sommeren,den er vindtett,og vannavisende hun har rett i det;-)

Men tror du den kan brukes som turjakke på en mild vinterdag om en har en ullgenser, eller en cardigan under? :)

Jeg har jakke jeg bruker de kaldeste dagene skjønner du, så jeg er ikke på jakt etter en megavarm jakke :p

Jeg har også en i lilla og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den i mai og brukte den på litt sure kalde dager før sommeren. Nå har jo vi hatt en veldig fin sommer, men nå begynner det å bli litt kaldere i været og duskregn og jakken er helt super. Angrer ikke på at jeg kjøpte den jakken og ikke en som var litt tykkere. Er bare å ta på seg en litt tykkere genser om det er ekstra kaldt. Men frem til nå har jeg stort sett gått med kortarma under jakken, kun tatt den på for at det har vært regn i lufta på morran

Jeg har, og jeg bruker den hele året, med ullgenser under på kalde dager...
Den er tynn, men det holder vanvittig godt på varmen uten at jeg blir klam... Vanntett er den og, noe som er praktisk på vestlandet...

Bergans er driiitbra - selv om de er tynne er de varme. Men du får kanskje en like bra i en helt annen prisklasse av f.eks Stormberg.

*UtspyttaLaban* skrev:

LillianneLie skrev:

Ja det blir fort dyrt når en skal ha Bergans :(

Jeg har ei softshell jakke fra bergans som jeg er super fornøyd med.
Den heter Nusfjord, betalte 1200 kr for den, og den er perfekt!

Men den jeg har er brun og lilla. Kunne tenkt meg en svart type og. Og Nusfjord er jo selfølgelig ikke i sortimanget dems lenger :(

jeg kjøpte meg nettopp en Bergans jakke (husker ikke hva den heter) men den var kjempe fin og god fasong på, vind og vann avvisende....vi er så heldig at vi har outlet utsalg her i kommuna jeg bor, og fikk da en flott jakke, som egentlig hadde kosta 3600 kr!! for 999 kr!! og er strålende fornøyd med kjøpet!! så må si jeg er glad for at vi har outlet her altså!!

Snekka skrev:
Bergans er driiitbra - selv om de er tynne er de varme. Men du får kanskje en like bra i en helt annen prisklasse av f.eks Stormberg.

Jeg er like fornøyd med Stromberg jakka mi, når du nevner det :)
Bruker bergans mere da, da den er litt mere nøytral i fargen enn den røde jeg har fra Stromberg... Glemte helt jeg hadde den...

hehe poenget med slike jakker er at det er kun skall-bekledning som hjelper mot vind og vann, og så skal man ha ull under;) og så regulerer man tykkelsen med klærne under etter hvor kaldt det er.

Har kjøpt meg jakke idag!

Ble ikke Bergans da.
De hadde et salgstativ stående midt i butikken, og der hang en sort stormberg softshell jakke, akkuratt slik type softshell jeg ville ha. Fullpris var 800,- men den var 50% siden de kun hadde den ENE jakka igjenn, som tilfeldigvis var min str.

Så da fikk jeg meg en stormberg jakke til 400kr, så jeg er ganske fornøyd her jeg sitter

Back
Topp