Har du/dere en hoppestol i hus?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Vi vurderer og kjøpe en hoppestol til lillemannen vår, han er nå 7.5mnd :)
Dere som har eller har hatt, hvor gamle var ungene før dere tok de i bruk?
Og var det populært? :)

Vurderer en av desse, noen med erfaringer fra noen av de?

• Fisher-Price Precious Planet Jumperoo

Eller

BACKYARD BOUNCE BABY

Jeg prøvde en sånn som den nederste når vesla var 7-8mnd, men hu synes ikke den var noe artig..
Ble bare hengende der og surve. Så jeg anbefaler virkelig å prøve en sånn FØR du kjøper. Så du ikke kaster bort en tusenlapp eller hvor mye de koster ;)

Vi hadde den øverste en kort periode, før jeg visste det var skadelig. Hadde den vel fra hun var ca 10 mnd. Den ser veldig fin og flott ut, men snuppeluring var ikke så overbegeistra.

Jeg har en som ligner på den øverste, fikk den av ei venninde nylig. Nå er det bare 2 åringen som hopper i den da! hehe
Men er veldig fornøyd:) Er fisher price
Kommer til å bruke den litt når Alva er større og sterkere i kroppen i korte stunder av gangen

Vi tok vel våres i bruk da minsten var 6-7 mnd.. Han liker den han, i ca 5 minutter før han blir drittlei og vil opp igjen:-p Han har vel sittet i den i kanskje halvannen time tilsammen på de mnd den har vært i bruk..

Noe sånt kommer aldri i hus her.

Jeg trodde det var dumt å bruke?

Miriel skrev:

Trodde jeg og.
Men snakket med en fysioterapaut om slike produkt.
Og ho forklarte til meg at problemet med slike leker/utstyr var at foreldrene lot barna sitte for lenge i de. At de brukte de som barnevakt på ungene.

Litt hopping i ny og ne et par ganger til dagen skulle ikke være farligt.

Lykkeliky skrev:
Noe sånt kommer aldri i hus her.

Vi har en sånn som den øverste. Men Pernille ville ikke. Så den ble bare stående som -en holde seg i-leke :)

me har ein sånn seleting så en henge i døropningo. Carina eeeelska an, men an forsvant før Agnes kom, åsså fant eg an igjen på kotte for litt si

Da så e domt me vår e jo at an trenge spiker/krok å henga på, men an e veldi lett å gjemma ette bruk

*UtspyttaLaban* skrev:

Miriel skrev:

Trodde jeg og.
Men snakket med en fysioterapaut om slike produkt.
Og ho forklarte til meg at problemet med slike leker/utstyr var at foreldrene lot barna sitte for lenge i de. At de brukte de som barnevakt på ungene.

Litt hopping i ny og ne et par ganger til dagen skulle ikke være farligt.

Men da tenker jeg, hvorfor bruke en tusenlapp på en dings barnet kun kan bruke 10 minutter pr dag (eller noe sånt)? En baby har det minst like gøy liggende på magen på et leketeppe med masse leker foran seg, og det er mye mer helsefremmende. Dessuten tror jeg det er lett å la barnet sitte litt for lenge i disse stolene når de først er i hus...

Vi hadde den øverste, og lillemann eeelsket den! Verdt hver krone! Min hatet å ligge på gulvet på et teppe, så her kunne ikke disse to aktivitetene sammenlignes engang!

Den første der har jeg sett på babyshop og pleier å sette snuppa oppi den når vi er der. Hun har det døds morsomt og ler seg skakk. Men fader for en pris 1700,- jiiizz

Jeg skal ikke kjøpe sånt pga det de sier om det. Men jeg lar henne prøve når sjansen er der =P Jeg ser for meg at de også går lei etterhvert. Mye kg tåler de heller ikke. Min er litt større enn gjennomsnittet også da....

trodde disse var like mye fy som gåstoler jeg, siden hoftene ofte ikke er ferdig utviklet og ikke tåler den belastningen.
Vet at gåstol er fyfy siden ungene da får feil tyngde på hofene og ungen kan blå tågangere

Bruker minst mulig hjelpeting... mini klarte seg helt fint uten slikt. Kun vippestol som avlastning. Disse fysioterapautene sine så forskjellig og.. noen sier gåstoll er bra i små mengder, noen sier det ikke er bra overhode. Da holder jeg meg helt unna jeg, ettersom ingen blir eninge, og det fins negativitet blant fagfolket mot det i utgangspunktet.

Back
Topp