Har du bunad? Eller ønsker du deg det?

Jeg fikk graffer til min konfirmasjon. Fin å bruke men et herk å ordne å ha på. Samt ubehagelig å gå med[emoji85] Konfirmasjon i år blir uten. 17 mai skal jeg være i komité så blir uten [emoji4]
 
Eg har Rogalandsbunad og den arvet eg av mormor når eg konfirmerte meg :happy: men går aldri med den, føler meg så stor og tung i bunad. Mens mamma masser om at eg er fine i bunaden ;)
 
Har bunad men har blitt for feit [emoji20] må kjøpe nytt liv..
 
Har kystdrakten, og syns den er utrolig fin [emoji173] Hadde valget mellom den og trønderbunaden når jeg ble konfirmert, og syns den gang det var et enkelt valg ig har ikke angret siden!
 
Jeg arvet mamma sin bunad da jeg konfirmerte meg. Den er like fin nå som for 40 år siden :love2
 
Jeg arvet farmors hjemmesydde vest-telemarksbunad rundt konfirmasjonsalderen, og jeg elsker den. Blir liksom automatisk rak i ryggen når den kommer på, og jeg bærer den med stolthet! Bruker den 17.mai, i bryllup, barnedåp og konfirmasjoner, så den er på 2-3 ganger i året.
 
Har bunad men lagt på meg 20kg ca siden livet ble tilpasset noen år etter konfirmasjonen så selv om jeg ikke har mye fett rundt der(!) så er det trangt altså. Veldig glad for bunaden og håper jeg klarer å gå ned litt i vekt så jeg ikke trenger å skaffe ny:p hehe.
 
Ja, fikk bunad til konfirmasjonen. Føler meg fin i bunad og liker å bruke den på 17. mai osv.
 
Har bunad og hater den.. brukt den kanskje 3 ganger siden jeg var konfirmant, er 29 nå, så den henger i skapet og samler støv.. men mamma og mormoren min blir så sure når jeg sier at jeg vil Selge den.. har to jenter, så mulig de vil passe den og ha lyst på den når de blir konfirmanter..
 
Har bunad, fikk den til konfirmasjonen :)
Jeg elsker bunaden min, og håper så inderlig at jeg klarer å bruke den 17.mai :)
 
Har Hardanger bunad ja. Ønsket meg ikke, men fikk den alikavell, og det er jeg veldig glad for nå [emoji173]️
 
Solgte akkurat konfirmasjonsbunaden min. Har tenkt på det i mange år, man forandrer litt mening på hva som er viktig/pent fra man er 12 til man er godt passert 30 :p I år innså jeg at den verken kom til å sitte pent på eller være ammevennlig, så da kunne jeg like gjerne selge den.

Skal sy meg ny bunad, regner med å få kjøpt deler til sommeren, så får jeg se hvor lang tid jeg bruker :)
 
Jeg har bunad og elsker den! [emoji4] får dessverre ikke brukt den i år, da det er for upraktisk med lillemann hengende i puppen støtt og stadig [emoji85]
 
Har ikke og fikk heller ingen spm om jeg ville ha.

Skulle egentlig arve min mor sin, men hun pantsatte den og det ble oppdaget for sent. Så min mormor sa at jeg skulle få arve hennes siden jeg var da eneste barnebarnet som ikke hadde, vel min morfar var ikke enig så står fortsatt uten bunad selvom jeg virkelig ønsker meg en, får se om vi tar oss råd til det etterhvert men er jo ikke billig og ekstra surt at søsken og søskenbarn har fått mens det virker som om alt har stått imot meg
 
Jeg har ikke bunad. Er heller ikke noe jeg har savnet heller. Jeg synes det er kjempefint! Men jeg liker mer å variere kjolene, heller kjøpe Meg en ny fin en til fine anledninger.
Hadde jeg hatt bunad så hadde jeg følte at jeg hadde «måttet» gå med den til hver eneste anledning. Så sånn sett er det greit for meg å ikke ha.
Da kan jeg heller kjøpe meg nye kjoler [emoji23]
 
Back
Topp