Har du bestemt deg for hvordan du vil føde?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Jeg skal snakke med jordmor og de på sykehuset om det er en måte jeg kan føde på med minimal sjanse for å knekke halebenet (som jeg har gjort i de to fødslene jeg har hatt).
Så hva det blir har jeg ingen anelse på nå.
Veier også muligheten for å søke om ks.

Jeg vil ikke føde. Tenkte mannen kunne ta den biten denne gang! Håper på en litt lengre fødsel (40 min fra 3-10 cm sist). tar gjerne en fødsel som er litt mer gradvis og varer ca 6-7 timer neste gang. Skal huske å sende inn bestilling når det nærmer seg :-P

med MASSE EPIDURAL :P hehe, nei har ikke tenkt så mye over det egentlig .. håper det starter av seg selv, sist ble jeg satt igang og lå i 36 timer, det vil jeg helst unngå :P

Masse lystgass og epidural... Hehe...

Hadde en laaang fødsel sist så håper jo denne blir kortere med litt mer effektive rier.

Men ellers blir det nok en standard fødsel, håper å kunne være i bevegelse (stå, gå) så lenge som mulig.

Håper fødselen blir helt lik den først! DRØMMEFØDSEL :D

Så lenge ikke det trollet av en svigermor kommer på besøk og forlanger å bo hos oss igjen på termindatoen så an det hele forløpe akkurat som det vil!!! Det var stressende slitsomt og leit å ha svigermor på besøk. Første spørsmålet jeg fikk 1 dagen over termin var om vi skulle dra på norges 2 største kjøpesenter å shoppe!!! JADDA SELVFØLGELIG ØNSKER JEG DET NÅÅÅÅ! brølte jeg og smalt igjen døra til soverommet og gikk å la meg.

Brukte ca 10 timer på sist fødsel så synes det var veldig greit. derimot håper jeg at jeg ikke får haglrier igjen det var jo nada pause før jeg fikk epidural og endelig klarte å slappe av å jobbe med kroppen. Det blir nok epiduralen neste gang også. Håper også jeg får like hyggelige jordmødre denne gangen!
Så krysser fingrene for en veldig lik fødsel som den første =D

Jeg har virkelig ikke peiling. Jeg har litt angst for det med fødsel, har alltid hatt et anstrengt forhold til det hele. Tanken på at en baby skal ut der nede osv, men så prøver jeg å tenke at så mange gjør det så det bør ikke være så skremmende.

Da jeg skulle bli født endte det opp me akutt-keisersnitt, narkose og slikt. Så da lillebroren min ble født var det planlagt keisersnitt. Hvis jeg har arvet det smale bekkenet til min mor så har jeg ikke annet valg en ks. Håper legen går med på å finne ut av det i god tid før fødselen.

Av en eller annen grunn blir jeg ikke så nervøs av fødsler nå etter at jeg ble gravid, har ikke tenkt så mye over det, men hadde trodd at jeg skulle bli litt stresset over hele greia.

Fødsler er uansett en bragd, vi kvinner skal virkelig få all heder og ære for det.

Jeg har bare opplevd et planlagt KS pga seteleie, som gikk veldig veldig bra, så jeg vet fint lite om "normale" fødsler.
Men jeg håper på en normal fødsel som går greit med epidural og som forhåpentligvis ikke foregår i det uendelige :-)

Jeg er ikke interessert i å føde vaginalt for enhver pris, så om det oppstår noe greier underveis, som sist gang, så ber jeg om et nytt KS, enkelt og greit. Å leke "hero" i fødesammenhegn, kommer jeg aldri til å finne på, risken er for stor.

Jeg har veldig lyst til å føde i vann? Eller hvertfall prøve å sitte der og se om det er noe for meg:-) ellers er mitt høyeste ønske at fødselen skal gå fint og at jeg kan reise hjem så for som mulig!

Vil føde helt naturlig. Kanskje epidural, men den hjalp bare 30 min sist... bare mannen skal være med denne gangen også.

Håper bare på å slippe og bli satt igang som sist, for da fikk jeg ikke de berømte pausene mellom riene til å hente seg inn igjen.

Håper å føde vaginalt og at det starter av seg selv. Ble satt igang på dag 14 sist. Ang smertestillende vil jeg ta stilling til det når jeg er oppi det.

Back
Topp