Har du bekkenløsning?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Jepp :(
Bekkenløsning, bekkenlåsning og symfyseløsning... Akkurat samme som forrige svangerskap, men denne gangen kom det tidligere, pluss at det er mye verre nå..
Men men. Bare 7 uker igjen, og det kommer noe godt ut av det til slutt :D

Jepp :(
Bekkenløsning, bekkenlåsning og symfyseløsning... Akkurat samme som forrige svangerskap, men denne gangen kom det tidligere, pluss at det er mye verre nå..
Men men. Bare 7 uker igjen, og det kommer noe godt ut av det til slutt :D
Ble du kvitt det forrige gang? Håper virkelig du slipper å ha det etter fødsel!:)

Ble du kvitt det forrige gang? Håper virkelig du slipper å ha det etter fødsel!:)
Ja, heldigvis :D Så satser, tror og håper på at jeg blir kvitt det noen uker etter fødselen denne gangen også :)
Sliter mest med symfysen nå, og det er igrunnen mye verre en på sidene og i korsryggen. Men jeg er ved godt mot da :) Gjør så godt jeg kan for storebror! Men heldigvis får han ut mye energi og blir aktivisert i bhg, så jeg slipper å ha sååååå dårlig samvittighet! :p

Ja, heldigvis :D Så satser, tror og håper på at jeg blir kvitt det noen uker etter fødselen denne gangen også :)
Sliter mest med symfysen nå, og det er igrunnen mye verre en på sidene og i korsryggen. Men jeg er ved godt mot da :) Gjør så godt jeg kan for storebror! Men heldigvis får han ut mye energi og blir aktivisert i bhg, så jeg slipper å ha sååååå dårlig samvittighet! :p
Så bra :) Hvordan fungerer symfyseløsning egentlig? :P

Alle gravide har bekkenløsning men i varierte grad. Bekkenløsning er en tilstand i alle grader. Iallfall det Fysio forklarte meg. Jeg har bekkenløsning med skjevheter hevelser, godt ivaretatt av Fysio med behandling og kinesoteip hjalp masse. Nå har jeg smerter foran i symfysen som er også helt vanlig nå på slutten hvor alt løsner :)

Alle gravide har bekkenløsning men i varierte grad. Bekkenløsning er en tilstand i alle grader. Iallfall det Fysio forklarte meg. Jeg har bekkenløsning med skjevheter hevelser, godt ivaretatt av Fysio med behandling og kinesoteip hjalp masse. Nå har jeg smerter foran i symfysen som er også helt vanlig nå på slutten hvor alt løsner :)
Ja, det er sant. Vi burde egentlig vært flinkere til å gjøre tydelig forskjell på om vi mener bekkenløsning eller symptomgivende bekkenløsning.

Godt å høre du har fått hjelp, da :)

Ja, det er sant. Vi burde egentlig vært flinkere til å gjøre tydelig forskjell på om vi mener bekkenløsning eller symptomgivende bekkenløsning.

Godt å høre du har fått hjelp, da :)
Ja hevelsen er borte, livskvaliteten bedre, mer bevist på hvordan jeg står går bruker kroppen nå som gravid. Blir tungt på slutten og da er det viktig med hjelpemidler. Pute mellom beina, ekstra puter foran og bak når jeg ligger, ingen tunge løft, øvelser for å tøye muskler, teipen hjelper for blodsirkulasjonen, fungerer veldig bra:) ball å sitte på om kvelden. For å ikke stivne. Bekkenløsning og bekkenlåsning er jo forskjellig. Bekkenlåsning krever annen behandling og er en annen verre tilstand. Godt man blir kvitt de fleste plager etter fødsel. Men har fått beskjed om tett oppfølging og trening etter fødsel for å styrke ryggen. Det aller meste jeg har slitt med er belastningsskader eller feilfelastninger over tid som har forverret seg i graviditeten. :) synes selv jeg har lært en hel masse denne graviditeten. Burde vært mere i fokus for gravide hvor alle burde vært innom fysioterapeut for å få råd og Veiledning om man har vondter:)

Har nok bekkenløsning ja, og problemer med å gå normalt (3. mann på vei)
Hatt det i varierende grad i alle svangerskap.
Ble aldri helt god etter første gang heller (snart 12 år siden hun ble født)

Ja symtomgivende bekkenlåsning og bekkenløsning. Så jeg er sengeliggende frem til fødsel iallfall, heldigvis har ei hjemmeværende venninne flyttet inn slik att jeg kan få hjelp til å komme meg på toalettet

Symtomgivende bekkenløsning her også. Vært 100% sykemeldt siden august. Kjenner det skal bli godt å få hormonene ut av systemet og kroppen tilbake til det normale :) Har blitt fortalt fra fysio at jeg ikke kommer til å bli plaget etter svangerskapet :D

Har nok bekkenløsning ja, og problemer med å gå normalt (3. mann på vei)
Hatt det i varierende grad i alle svangerskap.
Ble aldri helt god etter første gang heller (snart 12 år siden hun ble født)
Huff :( Du skremmer meg :P Jeg har fortsatt et håp om at jeg skal bli bra igjen. Har funnet ut at senga er for myk, så den skal bli fastere i fisken, så kanskje det gjør litt :) Tilbringer jo tross alt noen timer der hvert døgn ;)

Så bra :) Hvordan fungerer symfyseløsning egentlig? :P
Symfyseløsning er smerter i skambeinet og fører til kraftige smerter. Det kan kjennes ut som at man har falt ned på midtstangen på sykkelen ;) jeg er 100% sykemeldt pga disse smertene og klarer ikke et normalt liv så mannen min må gjøre det meste hjemme

Sent from my iPhone using BV Forum

Symfyseløsning er smerter i skambeinet og fører til kraftige smerter. Det kan kjennes ut som at man har falt ned på midtstangen på sykkelen ;) jeg er 100% sykemeldt pga disse smertene og klarer ikke et normalt liv så mannen min må gjøre det meste hjemme

Sent from my iPhone using BV Forum
AU! Da håper jeg virkelig det går over når lillen kommer om ikke alt for lenge :)

Back
Topp