Har du bekkenløsning?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Ja, har bekkenløsning hovudsakleg i symfysen. Er 50% sjukmeld pga det, og har nett begynt å gå til fysio.

Ja, har bekkenløsning hovudsakleg i symfysen. Er 50% sjukmeld pga det, og har nett begynt å gå til fysio.
=( Føler du du får god hjelp hos fysio da? Jeg fikk bare beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg, så jeg gikk i et smerteh****te i 9 mnd :P

Jeg har og bekkenløsning. Ganske "mildt" om dagen og det er utrolig deilig. Går til fysio men syns ikke det hjelper noe spesielt. Men lever for de timene jeg får litt massasje og:)

Jeg har og bekkenløsning. Ganske "mildt" om dagen og det er utrolig deilig. Går til fysio men syns ikke det hjelper noe spesielt. Men lever for de timene jeg får litt massasje og:)
Ja, massasje er fantastisk. Det var det eneste jeg syntes hjalp. Pluss kiropraktor. Måtte betale alt selv da, så jeg hadde ikke råd til å holde det helt i sjakk :(

Ja, massasje er fantastisk. Det var det eneste jeg syntes hjalp. Pluss kiropraktor. Måtte betale alt selv da, så jeg hadde ikke råd til å holde det helt i sjakk :(
Jeg må å betale alt selv så blir nok litt for sjelden. Skulle ønske jeg kunne gå 1-2 ganger i uka. Men blir nok bare en gang i mnd:(

Jeg må å betale alt selv så blir nok litt for sjelden. Skulle ønske jeg kunne gå 1-2 ganger i uka. Men blir nok bare en gang i mnd:(
Enig. 1-2 ganger er nok det beste om man skal greie å holde det i sjakk. Synd ikke helsevesenet kan gi støtte til det som faktisk fungerer...

=( Føler du du får god hjelp hos fysio da? Jeg fikk bare beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg, så jeg gikk i et smerteh****te i 9 mnd :p

Har berre vore ein gang, og var ikkje så mykje øvelsar vi hadde. Gjekk eigentleg mest gjennom korleis dagen min er og tips om korleis eg skal sitte/stå/ligge osv. Kvar torsdag har ho fellestimar med andre gravide (frå 5 stk - 10 stk), så skal gå der for å sjå om det hjelper meg :) Elles kjem eg nok til å be om timar kun for meg.

Kvifor kunne dei ikkje hjelpe deg? Var det fordi du hadde så mykje bekkenplager?

Har berre vore ein gang, og var ikkje så mykje øvelsar vi hadde. Gjekk eigentleg mest gjennom korleis dagen min er og tips om korleis eg skal sitte/stå/ligge osv. Kvar torsdag har ho fellestimar med andre gravide (frå 5 stk - 10 stk), så skal gå der for å sjå om det hjelper meg :) Elles kjem eg nok til å be om timar kun for meg.

Kvifor kunne dei ikkje hjelpe deg? Var det fordi du hadde så mykje bekkenplager?
Nei, vil si jeg hadde moderate plager, nok til at jeg ikke greide å jobbe fulle dager, men ikke så ille at jeg var sengeliggende (annet enn om jeg hadde tatt for hardt i). Hun jeg gikk til var liksom ekspert på gravide. Var der to ganger og begge gangene fikk jeg bare vite at hun ikke kunne gjøre noe for å hjelpe meg, uten noe videre forklaring. Skikkelig skuffet. Nesten så jeg vurderte å flytte til et annet sted så jeg kunne få hjelp.

12 000 gravide får bekkenløsningsplager hvert år! Jeg har fortsatt bekkenløsning etter min yngste som nå er 8 mnd.

http://www.babyverden.no/Gravid/Hel...ekkenlosningsplager-er-vanligere-enn-du-tror/

Har du bekkenløsning?

Åhhh hjelp, nå ble jeg redd!!! 8 mnder etter fødsel og du har enda plager :/ hvordan holder du ut?? Jeg fikk så vondt av deg nå....!!!!

Jeg fikk fysio timer men terapauten var direkte elendig, hun undersøkte meg aldri og husket ikke hvor jeg hadde vondt etter 2 min..osv osv. Min lege sa det bare var å bytte så står nå på venteliste et annet sted. I mellomtiden skal jeg begynne på basseng terapi denne uken og har gått til kiropraktor en gang i uka siden tidlig i svangerskapet.
Og min kjære mann maserer bena mine litt hver dag <3

Ja, heldigvis ikke så voldsomt ennå. Så lenge jeg ikke holder på formye. Det er så mye jeg skulle ha gjort, som jeg ikke har kjans til etter at jeg har vært på jobb

Nei, vil si jeg hadde moderate plager, nok til at jeg ikke greide å jobbe fulle dager, men ikke så ille at jeg var sengeliggende (annet enn om jeg hadde tatt for hardt i). Hun jeg gikk til var liksom ekspert på gravide. Var der to ganger og begge gangene fikk jeg bare vite at hun ikke kunne gjøre noe for å hjelpe meg, uten noe videre forklaring. Skikkelig skuffet. Nesten så jeg vurderte å flytte til et annet sted så jeg kunne få hjelp.

Så forferdelig!! Burde ikkje vore mogleg å kunne kalle seg ekspert på gravide når man kjem meg slike utsagn..! Eg fekk time to dagar etter at eg ringte første gangen, og veit det er fleire eg kunne ha ringt til. Så heldigvis har eg mange å velge i, dersom fysioen plutselig skal slå seg vrang.

Åhhh hjelp, nå ble jeg redd!!! 8 mnder etter fødsel og du har enda plager :/ hvordan holder du ut?? Jeg fikk så vondt av deg nå....!!!!

Jeg fikk fysio timer men terapauten var direkte elendig, hun undersøkte meg aldri og husket ikke hvor jeg hadde vondt etter 2 min..osv osv. Min lege sa det bare var å bytte så står nå på venteliste et annet sted. I mellomtiden skal jeg begynne på basseng terapi denne uken og har gått til kiropraktor en gang i uka siden tidlig i svangerskapet.
Og min kjære mann maserer bena mine litt hver dag <3
Ingenting i forhold til hvordan det var under gravidteten, men jeg kjenner bekkenet litt hele tiden, og ekstra når jeg har sittet mye stille eller gått mye. Må prøve å variere så ofte som mulig mellom å gå og stå og sitte for å holde det i sjakk, men det går. Har fortsatt et håp om å bli helt bra en dag, men jeg skal uansett greie å leve med det. Har jo ikke akkurat noe valg. Jeg er av den formening at det ikke hjelper å gå og klage over noe man uansett ikke får gjort noe med...

Så godt du har muligheten til å bytte :) Her jeg bor var det bare en fysiotrapaut å gå til og hun kunne ikke hjelpe... For meg ble løsningen massasje og kiropraktor så ofte lommeboken tillot det for å holde det såpass i sjakk at jeg slapp å bli helt sykemeldt.

Så forferdelig!! Burde ikkje vore mogleg å kunne kalle seg ekspert på gravide når man kjem meg slike utsagn..! Eg fekk time to dagar etter at eg ringte første gangen, og veit det er fleire eg kunne ha ringt til. Så heldigvis har eg mange å velge i, dersom fysioen plutselig skal slå seg vrang.
Så bra :) Da krysser jeg alle lemmer for at du får god hjelp :)

Og eg kryssa det eg har for at du skal bli bedre snart :) Er ikkje ein drømmesituasjon å ha det 8 mnd etter fødsel :(
Tusen takk <3 Nei, fryktet at det skulle bli sånn ettersom jeg kjenner flere som ikke har blitt bedre. Bekkenløsning var også første tegn på graviditet 3 uker på vei, så jeg hadde hatt det så lenge at å forvente at kroppen skulle rydde opp rett etter fødsel var egentlig utenkelig. Håper det kommer seg så jeg slipper å gå sånn resten av livet... Blir uansett ikke å ta sjansen på flere graviditeter...

Back
Topp