Har du bekkenløsning?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Ja.
Hadde ikke snev av det med førstemann. Da jobbet jeg 100% og trente i tillegg. Denne gangen har jeg ikke beveget meg pga kvalme. Lurer på om det er mangel på bevegelse som er årsaken her...

har de siste par ukene hatt noen lynende smerter som skyter ned i den ene rumpeskalken, utrolig vondt! legen mente det kunne være begynnende bekkenproblemer :( er henvist fysio så er spent på om det kan hjelpe!

Ja.
Hadde ikke snev av det med førstemann. Da jobbet jeg 100% og trente i tillegg. Denne gangen har jeg ikke beveget meg pga kvalme. Lurer på om det er mangel på bevegelse som er årsaken her...
Så rart, jeg har det motsatt denne gangen. Forrige gang jobbet jeg 100% og trente i tillegg, og fikk bekkenløsning så det sang etter i uke 20.
Denne gangen har jeg jobbet minimalt, studerer og har vært altfor dårlig til å gjøre noe som helst, og kjenner enda ikke noe særlig til bekkenløsningen... Så forskjellig det kan være!

Jeg kjente det lite, bortsett fra litt lugging, i dette svangerskapet. Helt frem til forrige. Smalt plutselig og nå er det krykker! Håper det er låsning, og at jeg får snarlig time hos naprapat. :) Har trent masse det siste året så har mye bedre forutsetning enn sist svangerskap for da hadde jeg ikke trent. ;) Da gikk jeg på krykker fra uke 29.

Jepp!.. Er tredje graviditet og blir bare værre for hver gang :/
Endte opp med å få kronisk senebetennelse i bekkenleddene etter første graviditet :(

Begynte å kjenne det for noen uker ja og har ventet på å komme til hos fysioterapeuten. Endelig fått time til fredag. Siste graviditet gikk eg til bassengtrening og fysio fra ca uke 10 men da hadde eg prolaps i tillegg. Denne gangen har det heldigvis ikke blitt så ille enda men kjennes godt på slutten av en arbeidsdag :/

Så rart, jeg har det motsatt denne gangen. Forrige gang jobbet jeg 100% og trente i tillegg, og fikk bekkenløsning så det sang etter i uke 20.
Denne gangen har jeg jobbet minimalt, studerer og har vært altfor dårlig til å gjøre noe som helst, og kjenner enda ikke noe særlig til bekkenløsningen... Så forskjellig det kan være!
Kommer veldig an på hva slags bevegelse hos meg. Hvis går og står så får jeg vondt. Om jeg trener pilates, yoga og magedans blir jeg bedre. Så det er kanskje fraværet av den type trening som kroppen min er vant til som har gjort det... Men det gjelder meg da - vi er alle forskjellige. Og som det står i artikkelen er det ingen som egentlig vet hva det kommer av. Kostholdet mitt har jo også vært helt andereldes (fraværende) i dette svangerskapet. Kosthold påvirker også hormoner - som påvirker leddbånd. Og nå er det er annet kjønn i magen som gir andre hormoner... Var i generelt bedre fysisk form sist svangerskap - begynner å bli ganmel nå :p Gudene vet ;) Uansett har det hjulpet å begynne å trene igjen for meg hvertfall :)

Tror jeg har det... Har hatt mye vondt nederst i ryggen og har verket mye i beina på slutten av dagen. Skal til legen i morgen, men har tatt det veldig rolig de siste dagene, så har blitt bedre. Veit ikke om jeg klarer å gi et reelt bilde av plagene... Hele forrige uke gikk jeg med museskritt... Nå kan jeg gå ganske normalt igjen.

Ja, har bekkenløsning og shit som det er vondt. Bassengtrening i morgen. Håper jeg klarer å dra meg avgårde. Noen dager er verre enn andre.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Back
Topp