Har du begynt med ammeinnlegg for å beskytte brystene?

Mini 2.0

Forelsket i forumet
Juligull2021
Jeg lurer på om jeg burde begynne å beskytte brystene mot kulde. 9 av 10 dager er gode, men på kalde dager kan det stikke og svi i dem - spesielt mye om jeg er ute og går. Det kan også føles som om en anelse ømhet henger igjen etter slike dager.
Kanskje dette tyder på at jeg har beveget meg over i gravide pupper-sfæren, men jeg er usikker på hvor forsiktig vi bør være allerede rundt uke 23. Hvor mye kan det vi foretar oss nå påvirke brystene ved oppstart av amming?
Siden dette sikkert er veldig individuelt for hver og en av oss, og vær-avhengig, er jeg nysgjerrig på om du har gjort noe med dette allerede.

jeg merker ingenting til noe som er annerledes med brystene, annet enn at de fortsatt er litt ømme siden jeg fikk positiv test :P

Var på apoteket i går og så slike Ullrik-innlegg de hadde liggende. Ser ganske digge ut, samtidig som de er så innmari svære. Bhen min er jo allerede fylt til randen! Det er vanskelig å se for seg hvordan skal jeg få plass til innlegg i tillegg til puppene, gitt. Ikke blir de mindre heller, er jeg redd. Urk.

Har dere gått til innkjøp av ammebher? Jeg har lyst, men vil egentlig vente. De har vel strengt tatt ikke den beste støtten i og med at de ser ut til å være bøylefrie alle sammen.

Nei, det har jeg ikke :) Gjør ikke det før melken begynner å sive ut :)

Jeg bruker ammeinnlegg i ull, brystvortene blir såre når jeg går uten i kulden, slik som de lekker nå...Har engangsinnlegg også, men de har jeg ikke brukt enda. Har bestilt ammebh, for jeg gidder ikke å kjøpe nye bh'er som jeg ikke kan bruke etter amming fordi de er for store. Tenkte jeg liksågodt kunne begynne med amme bh. Har bare bestilt én da, siden jeg ikke vet hvor mye "gigajurene" kommer til å vokse ;)

Jeg brukte mine gamle bher, men når de var alt for små gikk jeg iver på ammebh. Men har foreløbig bare kjøpt 1, vasker og skyller opp på kvelden. Tenkte den kanskje kunne brukes når brystene begynner å minke igjen.. Bedre å kjøpe flere når en vet hvor store de blir

Tenker det jeg også, at det å kjøpe flere og større bher nå et så bortkastet. Er liten av vekst, men har dessverre anlegg for 'gigajur', jeg også..! De vokser som bare det nå, men hvor store de til slutt blir aner jeg jo ikke. Jeg lekker heldigvis ingenting, men de knivstikkene jeg kjenner i kulden er ikke gode. Synes ikke så mye om å ha store pupper, så det at de har blitt enda større nå plager meg. Også skal jeg stappe ullinnlegg inn i bhen også.. Herrejemini - de blir svære. lol.

Jeg har ganske vondt i brystene, så har begynt med en myk amme-bh og ammeinnlegg i ull. Da gjør det ikke så vondt i brystvortene når jeg går ut. Smører de ofte også.

Jeg måtte kjøpe nye BH og tenkte like så godt å kjøpe ammeBH, er jeg heldig så passer de etterpå også, og hvis ikke så har jeg ikke tapt noe :P

Back
Topp