Har du barn i barnehage/ skal du ha barnet ditt i barnehage?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Tror du barnet/barna dine er for mye i barnehagen?

– Stadig flere foreldre forteller om slitne barn etter lange dager i barnehagen, og lurer på om barna får for lite tid sammen med familien sin. Likevel slår de fort tanken fra seg, fordi myndighetene har gått så kraftig ut som anbefalt fulltidsplasser fra barnet er ett år gammelt, skriver Nina fra LykkeligBarndom. Les mer her!

Er barnet/barna dine ofte slitne og leie når de kommer hjem fra barnehagen?

Sønnen min på snart 2år er ca.6-7 timer om dagen i barnehage, og det går fint. Han har fortsatt energi til å leke når han kommer hjem. De gangene han har vært 8 timer, har han vært grinete resten av dagen, så er glad han ikke trenger det så ofte.

Min på snart 2 år er over hode ikke sliten etter 7 timer i barnehage. Masse energi til oss hjemme å;)

Gutten vår går i barnehage, han er for tiden litt mer sliten etter bhg, men det er nok fordi sovingen på dagen er kuttet ut.

Våre er i bhg 8,5 time pr dag og er fulle av energi når de kommer hjem. De storkoser seg i barnehagen og trenger å være der for å få utfoldet seg. De får fridager innimellom:-)

Ja hun er mellom 7- 7,5 time i bhg og orker å leke når huænkommer hjem også. Det hender hun er litt sur og sliten med en gang vi kommer hjem (typisk akkurat når jeg skal lage middag), men det er mest fordi hun er sulten... Da hjelper det med litt kos, noe å drikke, og at hun får være med på middagslagingen.

Begge guttene mine går i bhg, minstemann går i en liten familiebarnehage og sover en dupp på dagen så han har ingen problemer selv når han har lange dager, eldstemann går i en bhg hvor de har uteuke annenhver uke og de ukene de er ute hele dagen merker vi at han er veldig sliten. Nå har ikke min eldste vært nødt til å ha de lengste dagene, jeg jobbet 3 måneder i høst, da ble det litt over 8 timer, men ellers har enten jeg eller pappan gått hjemme siden han ble født så da har han fått ha kortere dager :) Jeg jobbet også redusert da jeg jobbet, håper vi har mulighet for det (enten at vi begge jobber litt mindre, eller en av oss) når jeg er ferdig studert til våren også :)

Sønnen min går i en liten familiebarnehage. Samboeren min pendler, og barnehagen er bare oppe 8,5 timer om dagen, så vi må flekse veldig med arbeidstidene våre, så han er stort sett i barnehagen mellom 6 og 7 timer om dagen, noen ganger mer hvis samme må hente og levere.. :-)

Kommer til å ha han fullt i bhg selv om jeg er hjemme, så får se se hvor fort jeg kommer inn i rutiner og slik, erfaringsmessig slet jeg veldig sist så jeg hadde ikke hatt noen å tilby hjemme på dagtid, men håper det går lettere denne gangen slik at han kan få fridager og korte dager innimellom, men vil ha full plass for sikkerhetsskyld :-) får jeg en baby som skriker 16 timer om dagen denne gangen tror jeg storebror har det best i barnehagen.. :-/

Ingen fare her i gården, vesla har mer enn nok energi når hun kommer hjem fra barnehagen... Men jeg har henne hjemme så mye jeg orker og kan, så hun har ikke alltid like fulle dager...

energinivået varierer, merker hun er litt er kosete på ettermiddagene nå når hun har kuttet duppen/hvilen i bhg, men stort sett i full fart fram til leggetid her ihvertfall:) normalt når jeg&gubben jobber fullt er hun i bhg mellom 0645(0700)- 1530, og det går helt fint:) hun begynte ikke i bhg før hun var 1,5 år, og det var helt perfekt i forhold til utviklingen hennes, da var hun helt klar for å starte barnehagelivet ;)

Jeg har en 3 åring i barnehage og han startet da han var 2 år og 4 mnd og tror det samme vil gjelde den lille også. Han kan starte på barnehagen høst/ 2014 isteden for 2013 :D

Mannen jobber ikke på grunn av skade og skal være hjemme hvis han ikke blir bedre ettervert da :P

Back
Topp