har du BAM 09/10?

SnuppaogLillebror

Forumet er livet
noen som har det bladet man får på kontroll?

finn det frem jeg trenger hjelp[;)]

ganske langt fram, men etter ultralyd/kontroll reportasjene, så kommer det noe om mat...

der er det en rød firkant der det står noe om reker og jordbær...

mener de at det er greit å spise reker i svangerskapet så lenge rekene er kokt rett før du spiser dem?

eller mener de kokt som i rett etter de taes opp fra havet?

er det noen som spiser ukokte gjennomsiktige reker egentlig?[&:][8|]

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

noen som har det bladet man får på kontroll?

finn det frem jeg trenger hjelp[;)]

ganske langt fram, men etter ultralyd/kontroll reportasjene, så kommer det noe om mat...

der er det en rød firkant der det står noe om reker og jordbær...

mener de at det er greit å spise reker i svangerskapet så lenge rekene er kokt rett før du spiser dem?

eller mener de kokt som i rett etter de taes opp fra havet?

er det noen som spiser ukokte gjennomsiktige reker egentlig?[&:][8|]

Haha! Æsj.....! [:D] Vet ikke helt jeg, det står jo så mye forskjellig overalt så jeg har gitt opp det meste og bruker sunn fornuft. [;)] Det duger som regel til det meste...

Ingen som spiser rå reker vel [:D] hehe [:D] Ser for meg de små gjennosiktige på stranda [:)] Kanke smake mye snadder [:D]

Dei aller fleste rekene som selges er ferdig kokt, og du kan trygt spise de! (har vertfall jeg fått beskjed om!!)[:)]

Men man kan spise jordbær?

Har ikke det bladet, men det står i alle fall ikke noe på matportalen om at man ikke skal apise reker. Men når man ammer skal man vel ikke spise skalldyr..

[:)]

vet at man kan spise reker under graviditeten, bare reagerte på det som sto der[8D]

spiste reker 1 gang(1 skive med reker på) da jeg amma snuppa... endte med en bæsjebleie som var grønn[&:] ble bare med den ene gangen[8D]

har bladet og begynte å lure jeg også [:D]
for ingen spiser vel rå gjennomsiktige reker [8D]
og man dobbeltkoker dem jo ikke heller [:D]

men kanskje de tenker på scampi, for de kjøpes vel ikke alltid kokt? (er jo grå...)

men reker og (vaskede) jordbær er det bare å hive innpå står det [:D]

Kan spise jordbær i svangerskapet, men skal være litt forsiktig pga at det kan skape allergi hos barnet.
Men sun fornuft gjelder vel det meste.

ORIGINAL: Nnina

Kan spise jordbær i svangerskapet, men skal være litt forsiktig pga at det kan skape allergi hos barnet.
Men sun fornuft gjelder vel det meste.

nei, det er akkurat det det står i bladet. at det er en MYTE at jordbær og reker kan skape allergi hos barnet [:)]

Jeg spiste ferske reker (kokt) i går jeg :)

Og jordbær i bøtter og spann. Etter det jeg har hørt kan barnet reagere på det når man ammer, men det er ikke farlig :)

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

ORIGINAL: hildus78

Men man kan spise jordbær?

jepp... bare pass på å vask dem først[;)]

ja, spesielt dersom jordbærene er fra sør eurpoa[:)]

Back
Topp