Har du allerede fortalt sjefen ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
noen som allerede har fortalt om svangerskapet til sjefen sin :)? For å være åpen tidlig? Eller grunnet arbeidsoppgaver?

Jeg fortalte det på så snart jeg gikk bekreftet at jeg var gravid på tirsdag :eek:. Dette grunnet at enkelte av arbeidsoppgavene er farlig for foster, så det må tilrettelegges tidlig. Jeg var nervøs da, fordi mandag (dagen før) var første arbeidsdag etter permisjon med første :oops:. Men sjefen hun tok det helt fint :) ikke noe diskriminering av gravide der.

Jeg skulle egentlig jobbe redusert fra mai grunnet manglende barnehageplass på første. Men hun skulle gjøre sitt beste for å få omgjort den planen:). Så hun er gullegod altså :Heartred
Nav beregner hva man får utbetalt utfra de 3 siste lønningene før fødsel :mad: (hvorfor kunne det ikke være som før? Da det var de 6 beste av de siste 10 mnd). Så å jobbe redusert i sommer vil bli økonomisk krise. Men forhåpentligvis ordner det seg:)
 
Jeg har allerede fortalt det.
Siden jeg er i prøve tid ville jeg være ærlig fra starten av. Pluss jobber i dagligvare butikk, så er et fåtalls ting jeg må unngå av tunge paller som skal ut i butikk :)

Heldigvis veldig forståelse full her å.
 
Vel her vet jobben det før graviditet. Jeg har fortalt at jeg driver på med prøverør for følte det var best å vær åpen om hvorfor jeg må så ofte til legen. Er lærer så må ha vikar hvis jeg er borte. Kun 3+6 så de vet ikke om min positive test. Men regner med det ikke tar lange tiden før spm kommer :)
 
Jeg er allerede i en tvistsak med arbeidsgiver pga dårlig tilrettelegging på arbeidsplassen med risiko for fare på foster. Har fått jordmor til å skrive tilretteleggingsskjema og sendt det til arbeidsgiver, men arbeidagiver nekter å gå med på ALT det jordmor ønsker tilrettelagt. Det er da fortsatt punkter som kan være farlig. De har krysset av for at tilrettelegging ikke er mulig, men saboterer hele skjemaet med å skrive at det er jeg som ikke ønsker å jobbe gradert med tilretteleggingene. Hvis jeg søker til Nav om svangerskapspenger er jeg sikker på at jeg får avslag pga denne tilbakemeldingen fra arbeidagiver. Skal på møte i morgen hvor de har fått tak i advokat(!).
Vi får se hva det blir til...
Jeg har både jordmor og lege som støtter meg da, med legeerklæring som beskriver at jeg har en jobb med risiko for foster og forteller at jeg burde motta svangerskapspenger.

Blir helt paff jeg...
 
Jeg er allerede i en tvistsak med arbeidsgiver pga dårlig tilrettelegging på arbeidsplassen med risiko for fare på foster. Har fått jordmor til å skrive tilretteleggingsskjema og sendt det til arbeidsgiver, men arbeidagiver nekter å gå med på ALT det jordmor ønsker tilrettelagt. Det er da fortsatt punkter som kan være farlig. De har krysset av for at tilrettelegging ikke er mulig, men saboterer hele skjemaet med å skrive at det er jeg som ikke ønsker å jobbe gradert med tilretteleggingene. Hvis jeg søker til Nav om svangerskapspenger er jeg sikker på at jeg får avslag pga denne tilbakemeldingen fra arbeidagiver. Skal på møte i morgen hvor de har fått tak i advokat(!).
Vi får se hva det blir til...
Jeg har både jordmor og lege som støtter meg da, med legeerklæring som beskriver at jeg har en jobb med risiko for foster og forteller at jeg burde motta svangerskapspenger.

Blir helt paff jeg...
Oisann...kjenner jeg ble helt satt ut og irritert på arbeidsgiveren din her. Er du fagorganisert? Her ville jeg bedt forbundet om hjelp, de skal også kunne bidra med advokat bistand.
 
Oisann...kjenner jeg ble helt satt ut og irritert på arbeidsgiveren din her. Er du fagorganisert? Her ville jeg bedt forbundet om hjelp, de skal også kunne bidra med advokat bistand.
Er ikke fagorganisert pr. dags dato, men vurderer sterkt å melde meg inn i Handel og Kontor og be om rådgivning. Mannen min blir med på møte heldigvis. Han er like opprørt og sint.
 
Er ikke fagorganisert pr. dags dato, men vurderer sterkt å melde meg inn i Handel og Kontor og be om rådgivning. Mannen min blir med på møte heldigvis. Han er like opprørt og sint.
Ja er lurt å vær fagorganisert i slike tilfeller, går raskt å melde seg inn. Bra mannen blir med. Helt hårreisende at de ikke bryr seg nok om en gravid person..ble helt irritert her. Du får ha masse lykke til på møtet. Hold oss oppdatert :)
 
Ja er lurt å vær fagorganisert i slike tilfeller, går raskt å melde seg inn. Bra mannen blir med. Helt hårreisende at de ikke bryr seg nok om en gravid person..ble helt irritert her. Du får ha masse lykke til på møtet. Hold oss oppdatert :)
Skal holde dere oppdatert :Heartred godt å vite at jeg har støtte her inne. Dette er veldig tungt og stressende for oss.
 
Informerer etter TUL i uke 7. Ikke pga tilrettelegging, men greit å la dem få vite før de går i gang med planlegging av neste skoleår.
 
Sjefen min visste at vi satte inn egg i januar, og fikk også dermed vite om positiv test. Synes det er veldig greit at hun vet!
 
Har gitt beskjed til jobben dagen etter positiv test, pga arbeidsoppgaver eg ikke kan utføre :) de vet jeg jeg har vansker med å bli gravid, og at jeg mistet i høst så di heier på denne spira!
 
Fortalte at vi holdt på med prøverør og dermed naturlig at hun også fikk vite om positiv test. Masse støtte og glede derfra heldigvis:happy:
 
Jeg venter, men usikker på hvor lenge. Blir nok uansett til etter 12 uker.kan ikke drøye for lenge mtp planlegging fremover.

I forrige svangerskap var jeg dårlig og kastet opp til siste slutt. Ble satt i gang gru net alvorlig svangerskapsforgiftning. Fikk før det full sykmelding og formaning om å ikke gå på jobb og ble lagt inn.

Fastlegen min sa at hun aldri hadde latt meg gå så lenge uten å bli sykmeldt (jeg gikk kun til jm på sykehuset) og at hun vil være streng med meg i neste svangerskap. Og grunnet svangerskapsforgiftningen sist måjeg begynne på blodfortynnende snart.

Det kan jo da være risiko for at jeg blir sykmeldt og når jeg er den eneste i selskapet i nrnfor mitt område (deriblant lønn) så må det være en plan fra arbeidsgiver
 
Jeg sa fra straks jeg testet positivt, som jeg hadde lovet å gjøre så vi kan forberede best mulig. Syns det føltes greit :)
 
Jeg har ikke sagt noe og har opprinnelig tenkt å vente med det til uke 12. Men jeg er usikker... Det er til tider tunge løft på jobb som jeg ikke alltid kan unngå (med mindre jeg vil at paller skal ligge midt på gulvet til neste mann kommer), og jeg står/går mange timer i strekk. Jeg har ikke snakket med legen om graviditeten og forholdene på jobb ennå. Jobbmoralen min og faktumet at jeg for én måned siden begynte i denne stillinger, gjør at jeg ikke har lyst å undersøke om jeg bør ha tilrettelegging og bare stå på, men samtidig er jeg bekymret og vet ikke hva som er best for meg og mini.
 
Jeg skal mulig bytte jobb, så kommer gjerne ikke til å si noe, er sykemeldt nå da, så må nesten se an hvordan det blir i oppsigelsestiden
 
Jeg har ikke sagt noe enda. Så lenge formen og kroppen holder seg i form så drøyer jeg den noen uker til. Jobber på lager. Går i vernesko 8t hver dag. Min avdeling kan jeg unngå tunge løft:rolleyes: har bestemt meg for å lytte til kroppen denne gangen og be om gradert sykemelding så for kroppen begynner verke. Så jeg kan jobbe lenger ut i svangerskapet.
 
Jeg er allerede i en tvistsak med arbeidsgiver pga dårlig tilrettelegging på arbeidsplassen med risiko for fare på foster. Har fått jordmor til å skrive tilretteleggingsskjema og sendt det til arbeidsgiver, men arbeidagiver nekter å gå med på ALT det jordmor ønsker tilrettelagt. Det er da fortsatt punkter som kan være farlig. De har krysset av for at tilrettelegging ikke er mulig, men saboterer hele skjemaet med å skrive at det er jeg som ikke ønsker å jobbe gradert med tilretteleggingene. Hvis jeg søker til Nav om svangerskapspenger er jeg sikker på at jeg får avslag pga denne tilbakemeldingen fra arbeidagiver. Skal på møte i morgen hvor de har fått tak i advokat(!).
Vi får se hva det blir til...
Jeg har både jordmor og lege som støtter meg da, med legeerklæring som beskriver at jeg har en jobb med risiko for foster og forteller at jeg burde motta svangerskapspenger.

Blir helt paff jeg...
Ikke dra på møtet alene i hvertfall, ta med deg noen - enten fra fagforeningen eller arbeidsplassen, som kan tale din sak. Syns det er skikkelig dårlig gjort av arbeidsgiver, de får jo alt refundert av nav. Hvis det er ting som fortsatt er farlig men som arbeidsgiver ikke gjør noe med så MÅ jordmor skrive dette. Vil det fortsatt være fare for foster om du jobber gradert? Da kan du jo ikke det i så fall :mad:
 
Venter til nærmere uke 12. Kan ikke tilrettelegge nok uansett, og er 100% sykemeldt. Kommer til å fortelle med hensyn til å få tak i vikar for meg.
 
Back
Topp