Har droppet bomba for venner

Mammatil1håperpå2

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
vi var egentlig veldig enige om at vi skulle vente med å si noe til noen, og at familie skulle få vite først når vi sa noe... men så hadde min kjære gjort det store å nevnt det for en likevel :hilarious: da måtte det jo bli sånn at flere begynte å spørre, sååå... jaja :hilarious: nå vet de fleste nære venner.

Hvor mange har dere fortalt det til nå?

Så gøy da:)
Ingen som vet det her. Venter til etter TUL uke 12+2.

Vi har ikke sagt det til noen venner, men to av mine søsken vet det, og ganske mange på jobbe.

Var meningen vi også skulle vente til etter TUL.. men så fikk jeg plutselig melding fra venner som lurte på om jeg var gravid.. var ikke helt sånn jeg hadde sett det for meg men.. jaja.. :wtf:

Tror jeg hadde blitt litt forbannet [emoji14]

Vi har sagt det til mange.. eller.. jeg har[emoji85] her vet foreldre, søsken, foreningsjentene, noen kollegaer og et par andre det

Vi har sagt det til mange.. eller.. jeg har[emoji85] her vet foreldre, søsken, foreningsjentene, noen kollegaer og et par andre det

Hehe! Morsomt å dele da.

Jeg er 9+4 idag og vi har fortalt det til de aller fleste av de nærmeste. Vi har kjørt regelen at vi har sagt det til dem vi gjerne vil støtte oss til og prate om det med dersom det går skeis. Men vi ventet med å si det til de fleste til etter vi hadde sett bankende hjerte på TUL. Familien min fikk vite det 2 min etter positiv test, pga var på påskeferie med dem og er ekstremt close med mora og søstra mi :p Vi er der at de visste årsaken til hvorfor jeg ikke drakk alkohol dagene i forveien fordi det kunne hende jeg var gravid.

Jeg synes rett og slett det er noe litt kvinnefiendtlig over det at damer skal føle seg i så elendig form og kanskje sykemeldes etc, men så er det meninga man skal «lide i stillhet» og ikke fortelle en levende sjel hva som foregår. Det er jo altoppslukende! Jeg har ikke klart å tenke på noe annet i ukesvis. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle takla dette hvis jeg ikke hadde delt det med andre venninner og søstrene mine, som har vært i denne situasjonen sjøl. Jeg skulle ønske det ikke var så «tabu» hvis det går skeis. Men det er jo kanskje ikke så rart, hvis ingen prater om det.

Alle jeg omgås med jevnlig vet det... ble vanskelig å ikke si noe når formen ble så dårlig at jeg ikke orket være med på noe og ble sykemeld...

Jeg er 9+4 idag og vi har fortalt det til de aller fleste av de nærmeste. Vi har kjørt regelen at vi har sagt det til dem vi gjerne vil støtte oss til og prate om det med dersom det går skeis. Men vi ventet med å si det til de fleste til etter vi hadde sett bankende hjerte på TUL. Familien min fikk vite det 2 min etter positiv test, pga var på påskeferie med dem og er ekstremt close med mora og søstra mi :p Vi er der at de visste årsaken til hvorfor jeg ikke drakk alkohol dagene i forveien fordi det kunne hende jeg var gravid.

Jeg synes rett og slett det er noe litt kvinnefiendtlig over det at damer skal føle seg i så elendig form og kanskje sykemeldes etc, men så er det meninga man skal «lide i stillhet» og ikke fortelle en levende sjel hva som foregår. Det er jo altoppslukende! Jeg har ikke klart å tenke på noe annet i ukesvis. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle takla dette hvis jeg ikke hadde delt det med andre venninner og søstrene mine, som har vært i denne situasjonen sjøl. Jeg skulle ønske det ikke var så «tabu» hvis det går skeis. Men det er jo kanskje ikke så rart, hvis ingen prater om det.

Vi har valgt å dele abortene våre med en del selv om vi ikke delte svangerskapet i forveien. Enormt mye støtte og det gjorde veldig godt.

Samtidig så holder vi likevel dette svangerskapet hemmelig. Vi gleder oss VELDIG til å få fortelle det i uke 12, men jeg kjenner på at det er rett for meg. Vi forteller det heller ikke til barnet vårt før da. Det er så skjørt, og når jeg deler det vil jeg dele det med best mulig odds. Ikke type «det er veldig tidlig enda, det er ikke offentlig, og det kan jo hende det går galt». Nei, da vil jeg heller vente så jeg kan være så sikker som man blir på at det ser OK ut :) så det funker veldig for meg.

Kun foreldrene mine og 4 av mine nærmeste venner vet det ennå. Skal møte jentegjengen nå ila uken og har egentlig ikke planer om å si noe enda men spørs om jeg kanskje må da formen er elendig. Vi skal grille og bare tanken på grilling og mat fremkaller brekninger.

Jeg har bare fortalt det til sjefen [emoji4]. Vi vil egentlig vente til uke 12, men kommer nok snart til å fortelle det sånn at jeg kanskje kan få litt hjelp med sønnen på 6mnd de dagene jeg ikke kommer meg ut av sengen. Fortalte det veldig tidlig sist og da visste hele verden det før uke 8 [emoji53]

Mine nærmeste venninner vet om det og nærmeste familie :) tenker p fortelle resten av gjengen vår etter ultralyd i uke 12:)
Blir de første i gjengen til å få barn, så det vet jeg mange syns er stas:)

Mamma, tre venninner og to av gutta mine veit det.
Resten får vite det etter ul 23.mai, hvis alt er ok.

Har fortalt det til min familie, også fikk noen kollegaer vite det bare tilfeldig og ved antagelser da jeg var borte fra jobb et par dager pga hodepine og kvalme. Alle hoppet rett til konklusjon om graviditet, og jeg klarer ikke lyve heller, så jeg tullet det bare bort, men da skjønte jo folk ihvertfall at det var noe på gang, og enkelte har baksnakket og fortalt det videre.. Så jeg fikk en gratulasjon i dag, men så sa jeg fort tilbake at det egentlig ikke er noen som skulle vite det enda fordi det er så tidlig.. Men men..

har fortalt alt for mange, men om alt er bra neste mandag går bomba for arbei, venninner som ikke vet det enda og familie som ikke vet d enda :) Så blir morsomt :) Her blir jeg å være åpen om noe skulle gå galt uansett. Hadde ikke klart å skjule det, men fint og fortelle sårbare personer eller de som ikke er super nære når man vet litt mer enn dårlig form og 6-7 positive graviditetstester :')

Jeg har fortalt det litt tilfeldig. Var f.eks i utdrikningslag hvor det passet seg. Så nå er jeg egentlig der at mine nærmeste ikke vet, men perifere venner vet.

Her er den en god del som vet.
Jeg har delt det med de nærmeste på jobb, i tilfelle jeg skulle bli dårlig eller det skulle gå galt.
Jeg ble skikkelig kvalm i dag og tenker at det er helt greit at de vet grunnen [emoji4]

Vi forteller det til familien og resten av jobben om ultralyd på fredag går bra [emoji4]

Back
Topp