PersilleLille
Glad i forumet
ang navn på jenta...har håpt å komme til enighet med bf, men neida...nå er det ikke lenge igjen, og jeg har et navn som jeg har så lyst at hun skal hete..skal jeg bare bestemme det da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lissyjane skrev:jeg synnes nå begge må ha et ord i slikt valg så lenge bf kommer til å ha med barne å gjøre.bondekone skrev:
Vet om folk som ikke har gitt navn til barne før det var nærmere 6mnd gamle
Unnskyld meg, At barnet ikke har fått navn før det er seks mndr gammelt hadde ALDRI skjedd her i gården. Synes det er helt totalt uakseptabelt.
Lissyjane skrev:Thejohan skrev:Vist dåke ikkje blir enige så hadde eg bestemt sjølv! Uten tvil :)Pildegunnen skrev:
Jeg syns det er råttent, jeg.
Så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.
Ja, kjemperåttent.. Hva vil du hun skal gjøre da? Sende brev til han og håpe at han gidder å svare? De er verken sammen eller deler omsorgen for barnet.
Thejohan skrev:Vist dåke ikkje blir enige så hadde eg bestemt sjølv! Uten tvil :)Pildegunnen skrev:
Så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.
Thejohan skrev:Lissyjane skrev:Thejohan skrev:Vist dåke ikkje blir enige så hadde eg bestemt sjølv! Uten tvil :)Pildegunnen skrev:
Ja, kjemperåttent.. Hva vil du hun skal gjøre da? Sende brev til han og håpe at han gidder å svare? De er verken sammen eller deler omsorgen for barnet.
Leste du hva jeg skrev eller? Hvis ikke så kan jeg godt skrive det igjen: så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.
En annen ting: hvordan i helsikke kunne jeg vite at de ikke var sammen? Sto da ingenting om det i HI, vel?
Jeg sitter ikke her inne 24/7 sånn at jeg får med meg livshistorien til alle sammen her inne. Jeg har på en måte andre ting å gjøre..
Pildegunnen skrev:Thejohan skrev:Lissyjane skrev:Thejohan skrev:Vist dåke ikkje blir enige så hadde eg bestemt sjølv! Uten tvil :)Pildegunnen skrev:
Leste du hva jeg skrev eller? Hvis ikke så kan jeg godt skrive det igjen: så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.
En annen ting: hvordan i helsikke kunne jeg vite at de ikke var sammen? Sto da ingenting om det i HI, vel?
Jeg sitter ikke her inne 24/7 sånn at jeg får med meg livshistorien til alle sammen her inne. Jeg har på en måte andre ting å gjøre..
Vist du hadde lest kva dei andre svarte, så hadde du sett det. Betyr ikkje at du er her 24/7, fordi om du ser kva du svare på :)
Lissyjane skrev:
Å Ja seff. Ja det har jo ikke jeg. Jeg sitter jo her døgnet rundt lizm (Har skjønt at i mange her inne sin verden så er det toppen tre dager i uken )
Det er (ifl tickeren din) over 2 måneder igjen til fødselen, så at dere ikke er blitt enige om navn kan jeg ikke kalle direkte drøyt .MaLu skrev:
Sikkert kjempesurt for deg at dere ikke har kommet frem til noe enda, men siden barnet ikke en gang er født og siden det er en god stund til fødselen så ser jeg ingen grunn for å pese faren med dette enda. Tror ikke det gagner hverken deg, barnet eller faren å krangle om dette nå.
Jeg synes generelt at man bør strekke seg langt for å bli enige om et navnevalg (det gjelder jo selfølgelig begge foreldrene!). Man har et barn sammen og man skal samarbeide, trist at dette samarbeidet skal begynne med en gedigen krangel om navnet. Du trenger ikke "gi deg" ang. ditt navneønske, men vise respekt og åpenhet for hans forslag. Kanskje du får det samme igjen?