har drøya dette lenge nok..

PersilleLille

Glad i forumet
ang navn på jenta...har håpt å komme til enighet med bf, men neida...nå er det ikke lenge igjen, og jeg har et navn som jeg har så lyst at hun skal hete..skal jeg bare bestemme det da?

Så lenge du er alene om omsorgen hennes så hvorfor ikke? Beste er selvsagt å være enige, men om dere ikke får snakka sammen eller blir enige så har vel du loven på din side?

Skal BF ha noe med ungen å gjøre? Altså vil han ha kontakt og skal ha omsorgen for henne?
Da syns jeg han skal få bli med å bestemme. Dersom det er du alene som skal ha ansvaret, så syns jeg faktisk du skal bestemme. Hvorfor skal hun ha et navn som du egentlig ikke vil ha, men kun BF, og han aldri skal se henne?

jeg vet faktisk ikke hva han vil..nytter ikke prate med han...så jeg vet ikke...

Vist dåke ikkje blir enige så hadde eg bestemt sjølv! Uten tvil :)

Pildegunnen skrev:

Jeg syns det er råttent, jeg.
Så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.

jeg synnes nå begge må ha et ord i slikt valg så lenge bf kommer til å ha med barne å gjøre.
Vet om folk som ikke har gitt navn til barne før det var nærmere 6mnd gamle

Men hvis enne parten ikke vil ha kontakt eller vil svare så må den enne til slutt velge et navn

Hvis han er så vinglete/uklar at du ikke vet hva han vil når ungen er født,og det ikke nytter å snakke med ham så hadde jeg garantert bare bestemt navnet selv.

Lissyjane skrev:
bondekone skrev:
jeg synnes nå begge må ha et ord i slikt valg så lenge bf kommer til å ha med barne å gjøre.
Vet om folk som ikke har gitt navn til barne før det var nærmere 6mnd gamle

Unnskyld meg, At barnet ikke har fått navn før det er seks mndr gammelt hadde ALDRI skjedd her i gården. Synes det er helt totalt uakseptabelt.

ja det syns jeg faktisk er værre enn at mor bestemmer navnet!

Lissyjane skrev:
Thejohan skrev:
Pildegunnen skrev:

Så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.

Ja, kjemperåttent.. Hva vil du hun skal gjøre da? Sende brev til han og håpe at han gidder å svare? De er verken sammen eller deler omsorgen for barnet.

Leste du hva jeg skrev eller? Hvis ikke så kan jeg godt skrive det igjen: så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.

En annen ting: hvordan i helsikke kunne jeg vite at de ikke var sammen? Sto da ingenting om det i HI, vel?
Jeg sitter ikke her inne 24/7 sånn at jeg får med meg livshistorien til alle sammen her inne. Jeg har på en måte andre ting å gjøre..

Jeg hadde nok prøvd å sammarbeide om navn så langt det går...
Er dere heeelt uenig, syns jeg det er du som skal ha siste ord...

Du trenger vel ikke bestemme noe før babyen er født, vel? 
Innen da vet du vel sikkert mer om hvor du har vingle-petter.

Thejohan skrev:
Pildegunnen skrev:

Hvis exen er en dust, er det overhode ikke råttent gjort av henne!
Men jeg ville sagt ifra til exen at "dersom vi ikke setter oss ned sammen og blir enige om et navn, kommer jeg til å gjøre dette selv."

Ungen må jo ha et navn, blir dere ikke enige så inngå et komprimis.går ikke det bestemmer du navnet!

Her har jeg føyd meg litt etterBFs ønsker...  Jenta vår skal bo med meg og jeg kommer til å se henne 7 av 7 dager 24/7, mens han treffer henne en 2 KANSKJE 3 dager i uken... Likevel syns jeg at det skal være en slags enighet om det.. HAn har heller ikke vært særlig frampå når det gjelder noe som helst med barnet egentlig... Han har ikke kommet med forslag til navn, kun avslag, og har utsatt babyting innkjøp over lengre tid.. Sagt han skal kjøpe det og det, men ikke gjort det....

Likevel er han pappaen hennes, og navnet skal hun leve med resten av livet (med mindre hun bytter som 18åring) så.... møt opp på BFs dør å krev et skikkelig svar du

Thejohan skrev:
Lissyjane skrev:
Thejohan skrev:
Pildegunnen skrev:

Ja, kjemperåttent.. Hva vil du hun skal gjøre da? Sende brev til han og håpe at han gidder å svare? De er verken sammen eller deler omsorgen for barnet.

Leste du hva jeg skrev eller? Hvis ikke så kan jeg godt skrive det igjen: så lenge mamma og pappa er sammen (eller deler omsorg) så syns jeg begge skal bestemme.

En annen ting: hvordan i helsikke kunne jeg vite at de ikke var sammen? Sto da ingenting om det i HI, vel?
Jeg sitter ikke her inne 24/7 sånn at jeg får med meg livshistorien til alle sammen her inne. Jeg har på en måte andre ting å gjøre..

Vist du hadde lest kva dei andre svarte, så hadde du sett det. Betyr ikkje at du er her 24/7, fordi om du ser kva du svare på :)

Pildegunnen skrev:
Thejohan skrev:
Lissyjane skrev:
Thejohan skrev:
Pildegunnen skrev:

Vist du hadde lest kva dei andre svarte, så hadde du sett det. Betyr ikkje at du er her 24/7, fordi om du ser kva du svare på :)

Hvorfor skal jeg lese hva alle andre har skrevet før jeg svarer? Jeg svarte på det som sto i HI.

Lissyjane skrev:

Å Ja seff. Ja det har jo ikke jeg. Jeg sitter jo her døgnet rundt lizm (Har skjønt at i mange her inne sin verden så er det toppen tre dager i uken )

Det har jeg ikke sagt at du gjør. Jeg sier at jeg ikke gjør det, så jeg får ikke med meg livshistorien til folk. Jeg svarte utifra hva som sto i HI, og der sto det ingenting om at bf er en dust osv..

Det er (ifl tickeren din) over 2 måneder igjen til fødselen, så at dere ikke er blitt enige om navn kan jeg ikke kalle direkte drøyt .

Sikkert kjempesurt for deg at dere ikke har kommet frem til noe enda, men siden barnet ikke en gang er født og siden det er en god stund til fødselen så ser jeg ingen grunn for å pese faren med dette enda. Tror ikke det gagner hverken deg, barnet eller faren å krangle om dette nå.

Jeg synes generelt at man bør strekke seg langt for å bli enige om et navnevalg (det gjelder jo selfølgelig begge foreldrene!). Man har et barn sammen og man skal samarbeide, trist at dette samarbeidet skal begynne med en gedigen krangel om navnet. Du trenger ikke "gi deg" ang. ditt navneønske, men vise respekt og åpenhet for hans forslag. Kanskje du får det samme igjen?

MaLu skrev:
Det er (ifl tickeren din) over 2 måneder igjen til fødselen, så at dere ikke er blitt enige om navn kan jeg ikke kalle direkte drøyt .

Sikkert kjempesurt for deg at dere ikke har kommet frem til noe enda, men siden barnet ikke en gang er født og siden det er en god stund til fødselen så ser jeg ingen grunn for å pese faren med dette enda. Tror ikke det gagner hverken deg, barnet eller faren å krangle om dette nå.

Jeg synes generelt at man bør strekke seg langt for å bli enige om et navnevalg (det gjelder jo selfølgelig begge foreldrene!). Man har et barn sammen og man skal samarbeide, trist at dette samarbeidet skal begynne med en gedigen krangel om navnet. Du trenger ikke "gi deg" ang. ditt navneønske, men vise respekt og åpenhet for hans forslag. Kanskje du får det samme igjen?

det er mye jeg velger å ikke dra frem nå, som er grunn nok til at jeg bestemmer meg om jeg skal gjøre dette alene..har prøvd alt..og får vinglete svar igjen..han vingler så frem og tilbake, at jeg vet ikke hvor jeg har han..men jeg kan drøye det til fødselen, selv om jeg vet jeg må velge navn selv..jeg hadde bare håpt han ville møtt meg med litt åpenhet, og ikke vært så sta og egen...
får ta tia til hjelp, så får jeg se.

Back
Topp