Har det skjedd noe?

lillespire1234

Flørter med forumet
Tidenes mest irriterende spørsmål kommer flere ganger om dagen. Har du født nå? Er du fortsatt hjemme? Termin var fredag. Flere som har utålmodige tanter og venner?
 
Hehe:rolleyes: Her er det ingen som spør :p men 10 dager igjen til termin. Men tror ikke de fleste vet når jeg har termin engang :rolleyes:
 
Jepp, jeg svarer at jeg ikker orker å bli spurt for jeg er utålmodig nok selv.:wacky: Hadde også termin på fredag.

Ganske fascinert av alle de som sier at vi må gi beskjed når det har skjedd noe... Tror de at jeg skal føde, for så å ta med knøttet hjem, og sitte der uten å fortelle det til noen?:hilarious:
 
Ganske irriterende faktisk. Venter selv her, og ønsket fødsel for flere uker siden. Termin nå på fredag. Jeg glefser litt til de som spør :p
 
Det er en del som spør ja, men overraskende nok blir jeg ikke irritert over det... kanskje fordi jeg er så frustrert i utgangspunktet. Spørsmålene kan ikke ødelegge et allerede dårlig humør liksom :hilarious: 41+1 i dag og ingen tegn til fødsel :oops:
 
Det er en del som spør ja, men overraskende nok blir jeg ikke irritert over det... kanskje fordi jeg er så frustrert i utgangspunktet. Spørsmålene kan ikke ødelegge et allerede dårlig humør liksom :hilarious: 41+1 i dag og ingen tegn til fødsel :oops:
Men du blir vel satt igang snart? Når du er over termin såpass mye?
 
Men du blir vel satt igang snart? Når du er over termin såpass mye?

Har time til trivselskontroll på fredag, da er jeg 41+5. Vet ikke noe mer enn det, men håper på å bli igangsatt da hvis det ikke er skjedd noe innen den tid. Har hørt at Ullevål ikke igangsetter i helgen, så håper jeg ikke må vente til mandag :oops:
 
Jeg vet selv hvor spent jeg er når venner eller familie nærmer seg termin eller er rundt termin så blir ikke irritert over det. Syntes egentlig det er litt deilig å ikke være aleine om å være utålmodig og syntes det er koselig at de tenker på meg ❤️ 40+1 idag
 
Her er det samboeren min og moren min som får alle spørsmålene, tror ingen tør å spørre meg :happy090 Men merker godt at folk rundt meg er utålmodige. 41+3 idag og virker ikke som mini har tenkt seg ut.. Skal på trivselskontroll imorgen, så da får jeg forhåpentligvis svar på når dette svangerskapet må ende :woot:
 
Har time til trivselskontroll på fredag, da er jeg 41+5. Vet ikke noe mer enn det, men håper på å bli igangsatt da hvis det ikke er skjedd noe innen den tid. Har hørt at Ullevål ikke igangsetter i helgen, så håper jeg ikke må vente til mandag :oops:
Nesten samme som meg. Jeg skal på kontroll på søndag, da er jeg 41+5. Jordmor mente at de sikkert kom til å strippe/tøye meg da. Hun mente at de ikke satt meg i gang før evt. 12 dager på overtid (42+1). Lite keen på å gå SÅ lenge:wideyed: Jeg er ikke redd for selve fødselen, men synes det er skikkelig skummelt å gå gravid så lenge mtp morkakesvikt. Følger godt med på bevegelsesmønsteret for tiden, og har alledere ringt en gang til KK forrige uke. Tipper at det blir noen flere telefoner i løpet av denne uken, for å si det sånn:wacky:
 
Nesten samme som meg. Jeg skal på kontroll på søndag, da er jeg 41+5. Jordmor mente at de sikkert kom til å strippe/tøye meg da. Hun mente at de ikke satt meg i gang før evt. 12 dager på overtid (42+1). Lite keen på å gå SÅ lenge:wideyed: Jeg er ikke redd for selve fødselen, men synes det er skikkelig skummelt å gå gravid så lenge mtp morkakesvikt. Følger godt med på bevegelsesmønsteret for tiden, og har alledere ringt en gang til KK forrige uke. Tipper at det blir noen flere telefoner i løpet av denne uken, for å si det sånn:wacky:

Høres ganske likt ut ja! Jeg også håper på å slippe å gå helt til 42+1... Ikke fordi det er tungt, men fordi jeg er bekymret for babyen. Så kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Men var på en ekstra kontroll på helsestasjonen i dag, og alt ser fint ut, så nå er jeg litt roligere enn i går. Har også snakket med et par venninner som gikk lenge over termin, det hjalp også. Helt enig i at vi må ha lav terskel for å ringe føden. Opplevde du at de tok deg seriøst? Har lest om andre som har følt seg avfeid/ikke tatt på alvor når de har ringt inn nå under koronakrisen.
 
Høres ganske likt ut ja! Jeg også håper på å slippe å gå helt til 42+1... Ikke fordi det er tungt, men fordi jeg er bekymret for babyen. Så kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Men var på en ekstra kontroll på helsestasjonen i dag, og alt ser fint ut, så nå er jeg litt roligere enn i går. Har også snakket med et par venninner som gikk lenge over termin, det hjalp også. Helt enig i at vi må ha lav terskel for å ringe føden. Opplevde du at de tok deg seriøst? Har lest om andre som har følt seg avfeid/ikke tatt på alvor når de har ringt inn nå under koronakrisen.
Jeg fødte i uke 42+2 forrige svangerskap. Opplevde meg trygg hele veien og de målte normal gjennomstrømming i navlesnor/morkake, samt normal mengde fostervann ved alle kontroller. Valgte selv å gå over helgen med mulighet om å bli igangsatt fredag, i håp om at fødselen skulle starte av seg selv. Det gjorde den selvfølgelig ikke, så ble igangsatt med ballong mandagen etter. Var aldri i tvil om at legene hadde full kontroll og at babyen i magen hadde det bra. Vil tro de ikke lar noen gå lenge over tiden hvis målinger viser at babyen ikke har det bra eller at morkaken begynner å svikte?
 
Høres ganske likt ut ja! Jeg også håper på å slippe å gå helt til 42+1... Ikke fordi det er tungt, men fordi jeg er bekymret for babyen. Så kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Men var på en ekstra kontroll på helsestasjonen i dag, og alt ser fint ut, så nå er jeg litt roligere enn i går. Har også snakket med et par venninner som gikk lenge over termin, det hjalp også. Helt enig i at vi må ha lav terskel for å ringe føden. Opplevde du at de tok deg seriøst? Har lest om andre som har følt seg avfeid/ikke tatt på alvor når de har ringt inn nå under koronakrisen.
Ja, følte absolutt at de tok meg seriøst. Men måtte teste i 30 min til, selv om jeg allerede hadde gjort det:rolleyes: Og da var det selvsagt full baluba nedi der. Fikk beskjed om å ringe tilbake etter 30 min uansett hvordan det gikk, og følte at jeg kunne slappe av etter at jeg hadde snakket med jordmor. Hun tok seg god tid til å snakke med meg, så følte meg godt ivaretatt:)

Men hadde det vært helt opp til meg, skulle jeg selvsagt hatt full kontroll med UL og det hele uansett:hilarious: Håper virkelig hun kommer en av de nærmeste dagene... Vi får gjøre et nytt forsøk på kjerringrådet som visstnok skal funke:dance011
 
Jeg fødte i uke 42+2 forrige svangerskap. Opplevde meg trygg hele veien og de målte normal gjennomstrømming i navlesnor/morkake, samt normal mengde fostervann ved alle kontroller. Valgte selv å gå over helgen med mulighet om å bli igangsatt fredag, i håp om at fødselen skulle starte av seg selv. Det gjorde den selvfølgelig ikke, så ble igangsatt med ballong mandagen etter. Var aldri i tvil om at legene hadde full kontroll og at babyen i magen hadde det bra. Vil tro de ikke lar noen gå lenge over tiden hvis målinger viser at babyen ikke har det bra eller at morkaken begynner å svikte?

Så godt å høre! :) husker du når du hadde første kontroll og hvor ofte du hadde kontroll etter det? Jeg tror heller ikke at de venter med å igangsette hvis det er noe som tyder på at babyen ikke har det bra. Men det forutsetter jo at man faktisk får komme inn på kontroll :p
 
Back
Topp