Har dere

Supermamma x 4

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Har dere økt kroppstemperatur ? 
Jeg er sånn som egentlig fryser hele tiden, siste tiden har jeg blitt veldig varm, åpner vinduet på natta, å sover omtrent uten dyne hele natta. 
Så tok å målte meg, og da var det 38,1. Og jeg bruker å ha noe å 37 .

Har lest at det er normalt at gravide har økt kroppstemperatur.

Har fortsatt ikke fått mensen ! så om jeg fortsatt ikke har det neste uke drar jeg på legen.

Jeg tror ikke jeg er spesielt mye varmere, men jeg får sånne plutselige hetetokter, hvor det kjennes ut som om jeg sitter i en badstu - det er jeg ikke vant med!

Da jeg gikk gravid med datteren min holdt jeg på å fryse meg fordervet de 4-5 første månedene. Det føltes som om jeg aldri fikk helt varmen i meg, var helt pyton. Har det heldigvis ikke sånn - ennå, i hvert fall... ;)

Er så rart hvordan kroppen reagerer på ting :P

Håper jeg får positiv test snart, eller ett svar i det hele tatt. Når jeg skulle ha mini så fikk ikke jeg positiv før i uke 10

Jeg har merket forandring i temperaturen på natten- da er kroppen mye varmere og jeg må pakke meg ut av dynen jeg vansligvis ligger godt rullet inn i :-)

ja og nei noen ganger fryser jeg helt ille
 men så fort jeg skal gjøre noe så blir jeg glo varm bare å gå til bussen gjør meg svett

Ja.. Fryser mye mindre enn vanlig og er ekstremt varm på natten! :/ 

Er ikke unormalt at gravid har 2 grader varmere enn vanlig, fordi man har ekstra mye blod i kroppen! =) 

Vet ikke om det gjelder helt i begynnelsen, men ihvertfall slutten av svangerskapet.. 
Ble jeg fortalt av jordmor! :)

Kroppstemperaturen øker ved EL fordi du skiller ut hormonet progesteron, som blant annet skal gjøre livmoren klar til å ta imot egget.  Det skjer enten du er gravid eller ikke.  Når progesteron skilles ut øker temperaturen.  Hvis du er gravid fortsetter temperaturen å holde seg høy, og hvis du ikke er det synker den fort igjen når du får mensen.  Hos noen kvinner øker den først til ett nivå etter EL, for så å øke enda en gang når egget fester seg.  

Hvor høy temperaturen blir er veldig varierende. For noen er forskjellen så lite som 0,2 grader, mens for andre er den mer.  Jeg for eksempel har som regel temperaturer rundt 36,2 rett før EL og oppe i 37,1 etter EL.

For å kunne bruke temperaturmålingene til noe må de tas før du står opp om morgenen, og på samme tidspunkt hver dag.  Dette for å gi kroppens hviletemperatur. Det gir ikke så mye svar å ta temperaturen i løpet av dagen når du er våken.

Så hvis du er spesielt varm nå, og du ikke er syk, så er det ikke umulig at det er på grunn av en liten spire ;)

Back
Topp