Har dere vurdert NIPT test?

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei,

er det noen her som har vurdert en NIPT test i Danmark eller Sverige? Jeg er 27 år og frisk. Samboer er 30 og frisk og ingen av oss har noen alvorlige sykdommer i familien. Vurderer likevel å sjekke for trisomi i Danmark siden det koster kr 4700 og er veldig sikkert. Noen flere?

Nei, ser ingen grunn til å sjekke det hvis alle forholdene ligger til rette for et sunt og friskt svangerskap:)

Nei, vi er begge 28 og friske! Men skal på tul x2 iallefall etter både saer og ma! Jeg vil bare se liv jeg [emoji4]

Nope. Så lenge hjertet banker er jeg tilfreds. Får vi vite at babyen har noe ekstra på oul, er barnet like velkommen :Heartred

Ikke nipt :) men skal ha kub [emoji1305] pga barn med kromomavvik fra før :)

Ja, hvis jeg kommer så langt.

Jeg er " gammel" , har flere aborter bak meg, søskenbarn fikk påvist kromosomavvik hos foster inkl hjerne og hjertefeil ( legene anb abort da de ikke trodde fosteret ville overleve svangerskapet).

Det handler mer om at vi vil vite hva vi må forholde oss til enn at vi ønsker å ta bort et barn som er annerledes enn barn flest.

Ikke alle sånne ønsker om testing handler om abort.

Mulig vi tar duotesten i stedet, men tror jeg er på ferie da, så da er Nipt testen kanskje vårt beste alternativ.

Nei har foreløpig ikke vurdert det, men vi skal ha ofte ul pga habituell abort da så tenker det skal holde :-) Men hadde jeg ikke fått hyppig ul så er det godt mulig jeg hadde vurdert det, bare for å evt være forberedt hvis det skulle være noe :-)

Nope, ser jeg får tilbud om diverse tester her, men jeg kommer nok til å takke nei til det meste.
Hvis det skulle oppdages noe på UL og jeg blir anbefalt å teste noe pga det, så stiller ting seg litt annerledes.

Hei,

er det noen her som har vurdert en NIPT test i Danmark eller Sverige? Jeg er 27 år og frisk. Samboer er 30 og frisk og ingen av oss har noen alvorlige sykdommer i familien. Vurderer likevel å sjekke for trisomi i Danmark siden det koster kr 4700 og er veldig sikkert. Noen flere?

Hvor i Danmark tenker du å ta den? Hvilken by og klinikk? Leser om en klinikk nå som tilbyr en ul i tillegg til blodprøven.

Nope, takker nok nei til det meste:)

Vurderer å ta en NIPT test på Ultralydklinikken i Danmark. Det koster kr 4700. Les om det på siden deres. Man får da også vite kjønnet så tidlig som i uke 10. Vil gjerne vite istedet for å ikke vite. Vi er alle ulike. Selv har jeg ingen etiske problemer med å sjekke dette.

@Drømmen 1994: Jeg har termin samme dag som deg!

Vurderer å ta en NIPT test på Ultralydklinikken i Danmark. Det koster kr 4700. Les om det på siden deres. Man får da også vite kjønnet så tidlig som i uke 10. Vil gjerne vite istedet for å ikke vite. Vi er alle ulike. Selv har jeg ingen etiske problemer med å sjekke dette.

@Drømmen 1994: Jeg har termin samme dag som deg!
Så kult med en som har termin samme dag [emoji1]

Back
Topp