har dere vært på svangerskapskurs?

kosermeg

Forelsket i forumet
Vi lærte blant annet at det var veldig lurt å begynne i uke 30 med å smøre perineum/mellomkjøttet med olje 3-4 min hver dag for å myke opp og forhindre at men revner. er det noen som har begynt med det?

Jeg har kjøpt inn olje, men har ikke begynt enda, var i uke 30 for 4 dager siden, men ligger på sofaen og er kjempe syk med feber så jeg venter til jeg blir frisk og håper at jeg får det til, magen er jo litt i veien:)

Ja jeg begynnte i går :) Kjøpte jordnøtt olje på apoteket og smørte meg litt før jeg gikk å la meg, men ikke så veldig lenge, syntes det var veldig rart :P Men skal prøve så godt jeg kan å gjøre det hver kveld :) 

Jeg begynte med det i uke 30 etter råd fra jordmor :) Kjøpte Weleda sin som er beregnet til Perineum. Man får kjøpt den på helsekosten. Men jeg masserer ikke så lenge som 3-4 min. Maks 2. Jeg smører heller 2 ganger om dagen da :)

Vi var på svangerskapskurs på kk i Bergen, og der sa jordmoren at dette ikke var nødvendig.. Hun sa det illeluktende hadde effekt. Det avgjørende for rifter var i følge henne metoden jordmødrene bruker på å guide med å få babyen ut. Ikke presse alt man kan, men presse, ta en liten pause, så presse osv. Dette skulle gjøre huden mer tøyelig og forhindre rifter... Det var altså det vi fikk vite, men jeg har ikke anelse hva som fungerer :) ble bare litt lettet over at jeg slapp å massere:)

Rosa-i skrev:
Vi var på svangerskapskurs på kk i Bergen, og der sa jordmoren at dette ikke var nødvendig.. Hun sa det illeluktende hadde effekt. Det avgjørende for rifter var i følge henne metoden jordmødrene bruker på å guide med å få babyen ut. Ikke presse alt man kan, men presse, ta en liten pause, så presse osv. Dette skulle gjøre huden mer tøyelig og forhindre rifter... Det var altså det vi fikk vite, men jeg har ikke anelse hva som fungerer :) ble bare litt lettet over at jeg slapp å massere:)

Ikke hadde effekt, Hehe. Autokorrektur ;)

Back
Topp