Jeg ringte helsestasjonen på mandag, men der skulle jordmor på ferie til midten av august, så jeg fikk beskjed om å bestille time hos vanlig lege og ta første kontrollen der. Så gjorde jeg det, var hos legen i går og forventet meg...tja, vet ikke helt, noe ihvertfall. Ikkeno' fikk jeg. Ikke tok hun undersøkelse (selv om det er over 3 år siden siste gyn.undersøkelse), ikke blodprøve, ikke fylte vi ut helsekort, ikke engang en graviditetstest fikk jeg. Hun bare snakket i vei om at om ting gikk galt så var det ikke min feil, og jeg kunne ikke gjøre noe med det nå uansett. Jeg måtte ta dette med helsestasjonen, mente hun. De pleide å avfeie gravide i de første ukene for å få bedre tid til de som var "sikre", og hun var veldig bestemt på det at jeg måtte dit for å få kontrollene jeg hadde krav på. Det var ikke noe hun kunne gjøre for meg på et så tidlig tidspunkt. Var så skuffa at jeg nesten begynte å grine jeg. Hun kunne vel da i det minste bekrefta graviditeten. Men telefonen hennes ringte hele tiden og hun var så opptatt med å bestille ferietur, så jeg følte meg bare i veien der jeg satt.
Det er så kjipt fordi det er min første, og jeg har ingen rundt meg som har erfaring med dette...men jeg venter da til jordmor har kommet tilbake igjen og tar det fra der. Da har jeg vel gått over 12 uker, men hun mente at det ikke var noe problem. Noe jeg synes er litt merkelig, men hun er jo lege så...
Lurer på om jeg overreagerer eller om det er helt vanlig å få den beskjeden...?