Har dere ukesmeny (middag)? Trenger tips!

BabyCala

Elsker forumet
Jeg har lyst til å sette opp en ukesmeny for middag som vi kan følge. Evt. 2 menyer som vi kan ha annehver uke for å variere litt mer.

Vi er to voksne og 1 baby på 9,5 mnd. Jeg ser for meg at dette kan gjøre hverdagen littegrann enklere når vi begynner med barnehagestart til høsten.
Vi jobber begge to fulltid og da er det jo greit at vi vet hva som skal være til middag hver dag og at vi har alt i hus (da handler vi for den kommende uken på lørdagen før feks).

Her i huset går det mye i spaghetti, pasta og ris. Prøver å ha fisk i en eller annen form en gang i uken. Vi er ikke så flinke til å spise suppe eller poteter men det vil jeg også prøve å skvise inn i ukesplanen slik at vi spiser litt mer variert. [:)]

Er det noen her som gjør det slik og synes dere det fungerer i praksis?
Og hvordan ser deres meny ut? [:)]

Vi handler en gang i uken men har ikke noe fast mal å gå etter vi skriver handleliste hver uke.

Forslag:

Svinenuggets og poms
Laks med råstekte poteter og salat
Spagettig og kjøttdeig
Kjøttpudding med potetmos og grønnsaker
Nachos
Grillmat
Kjøttkaker

Takker for tips! Tar gjerne i mot flere. [:D]

Tirsdag: Stekt fiskepudding i ovnen (mindre fettete), grønnsaker og poteter
Onsdag: Kjøttboller, grønnsaker, poteter og fløtesaus
Torsdag: Kjøttpai av karbonadedeig med ost og papirka, grønsaker, potet og restene av fløtesausen fra onsdag
Fredag: Kokt laks, gulrotrasp, kokte poteter og rømme
Lørdag: Risgrøt og rømmegrøt OG Kansje Lasanje med salat til kvelds
Søndag: Svinekotteletter, grønnsaker og potet (mulig hjemmelaga potetstappe)

Vi har Mye grønnsaker til maten, for det første blir vi sunnere, har gått ned i vekt, Sparer faktisk noen kr i matbudsjette og jeg holder blodsukkeret mer stabilt[:D]
Spiser minimalt med ris og pasta, vet det er billig mat, men utbytte av skikkelig mat er så mye større og bedre!

Back
Topp