Har dere tid til det dere vil?

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Hører så mange si at tiden ikke strekker til, at man i småbarnsperioden ikke rekker alt man vil..

Har dere tid? Hvorfor har dere ikke tid? Hva brukes tiden på?

Mye handler jo om prioriteringer! Men likevel så må jeg si at når jeg jobber 100%, skal rekke og hente barna på sfo/ barnehage..hjem og lage middag, Gjøre lekser med eldste, samt følge opp på treninger hun er med på..så blir det lite tid igjen til meg selv.

Har god tid på kvelden, men kommer meg ikke ut døra for og dra på trening, besøke venner osv. Det har vi ikke tid til i ukedagene! I helgene har vi god tid til og Gjøre ting sammen som alle liker og

Annenhver helg har jeg god tid på å kun fokusere på meg selv, og gjør/tar igjen alt jeg må/har lyst til og Gjøre! :) Jeg er alenemor, og det er vel konsekvensen for valgene jeg/vi har tatt!

Så ja, det kan være hektisk..men liker ting som det er og føler jeg får fulgt opp med barna, husarbeid og alt det daglige..Selv om det kan være stress innimellom! :)

Jeg er i permisjon og syns det er liten tid :p
Dagene er som regel sånn:
0600 våkner ongene og det blir frokost
0845 går vi til bhg (lillebror sovner i vogna på vei dit)
0915 jeg trener i ca to timer
1115 blir det lunsj, lillebror våkner. Vi leker.
1300 lillebror sovner , jeg rydder huset
1530 henter storebror i bhg
Vi lager middag og leker enten inne eller ute fram til klokka seks
1800 lillebror legges for natta og jeg får alenetid med storebror
2000 storebror legges, han løper ut av rommet mange ganger fram til klokka ni hver kveld.. Da har jeg èn time på meg til å se tv før jeg blir trøtt å må legge meg :)

Mannen jobber enten 0600-1400, eller 1400-2200 annenhver uke :)

Satser ekstra hardt på treninga de ukene mannen er hjemme tidlig, og bruker ekstra mye tid på venner de uke e han er hjemme sent :)

Har tid til det jeg vil. Men kunne godt vært noen timer ekstra på nattestid ;) Liker å sove lenge :p

Jeg klarer stort sett å prioritere tid til det jeg vil.
Litt av mitt problem er at jeg har dårlig samvittighet for alt jeg skulle gjort, altså sitter jeg hjemme tenker jeg at jeg skulle vært og trent og er jeg på trening tenker jeg at jeg burde vært hjemme...

Jeg klarer stort sett å prioritere tid til det jeg vil.
Litt av mitt problem er at jeg har dårlig samvittighet for alt jeg skulle gjort, altså sitter jeg hjemme tenker jeg at jeg skulle vært og trent og er jeg på trening tenker jeg at jeg burde vært hjemme...
Samme her :-D :-D

Er fulltidsstudent, og har mye tid til overs....
Men rekker/gidder ikke alt :P

Det handler mye om prioriteringer. Men må være enig i at det er vanskelig å få tiden til å strekke til innimellom :P

Jeg har tid til det jeg vil ha tid til. Handler mye om prioriteringer og effektivitet:) jeg gjør alt jeg kan mens mini hviler på dagen. Og etter leggetid. :)

Vi har alltid hatt tid til hverandre på kvelden :) trenger ikke å gjøre noe spes, bare være sammen :)

Syns vi stort sett har tid til å gjøre det vi vil/orker (nå er jeg i permisjon så det endrer seg vel kanskje), dårlig økonomi er et større hinder :P

Finner på mye gøy og koselig sammen likevel da!

Vi er flinke til å gi hverandre rom/tid til hobby. Og enn så lenge så går det fint. Akkurat for øyeblikket så er det litt vanskeligere for meg, siden baby ikke liker at jeg er ute. Men det er for en periode, så det går fint. Ellers så føler jeg at hverdagen av og til tar oss litt på senga, er ofte jeg føler at jeg henger litt etter med ting. Eller har tenker på alt jeg burde ha gjort.

Back
Topp