Har dere tenkt på

Rappo

Forumet er livet
permisjon? Jeg tenker den med 80% lønn. Da skal jeg vel begynne å jobbe i januar 2012 hvis jeg får ferieukene også. Så tenker jeg å ha ulønnet permisjon frem til august 2012. Er usikker på om jeg skal studere eller finne på noe annet det halvåret. Er greit å begynne å jobbe når skoleåret begynner igjen og ikke midt i når jeg er lærer[:)] Så langt har jeg faktisk tenkt ja[8D]

eg må ha 100% med permisjonspenger.

No når vi holder på med husbygging, og eg ikkje har jobba meg opp så mye, så lyte eg ta alt eg kan få[:-] 

Men regner med at babyen ikkje får barnehageplass før august likavel, så da lyte vi finne på noe lurt  mellom tida[;)] 

jeg vil ha den med 80% lønn, hehe aller helst ville jeg vært hjemmeværende permanent med barn[;)] men det lar seg vel ikke gjøre, og jeg hadde nok savnet jobben endel ja!
men vil i alle fall være hjemme så lenge det går, har ikke noe jobb heller nåe jeg er ferdig så får se det an litt ;)

Skal definitivt ha 12 måneder permisjon. Vurderer redusert stilling etter det igjen. Må tenke litt på jobbsituasjon i permisjonstiden. Jeg pendler og det går med en del tid på det. Har ikke lyst til å være en sånn mamma som såvidt rekker en nattanuss på kvelden og det er alt jeg ser ungen i hverdagen.

Her bli d me 80% lønn og eventuelt litt lengre me ulønna perm, men det har vi ikke diskutert enna... Føle liksom han oxo har nåkka å si der[;)]

ORIGINAL: Rappo

permisjon? Jeg tenker den med 80% lønn. Da skal jeg vel begynne å jobbe i januar 2012 hvis jeg får ferieukene også. Så tenker jeg å ha ulønnet permisjon frem til august 2012. Er usikker på om jeg skal studere eller finne på noe annet det halvåret. Er greit å begynne å jobbe når skoleåret begynner igjen og ikke midt i når jeg er lærer[:)] Så langt har jeg faktisk tenkt ja[8D]

jeg skal noko gjøre samme som deg jah... [:D] sånn hadde jeg d sist og... bare at jeg er hjemme m lillemann til han er 2 år nå... skal begynne fult i aug...

Jeg har 1 år igjen av studiene mine før jeg får bachelor, så tenker å gjøre det som sist:

Han får all permisjonen[&:][:D]

Men jeg er også hjemme[:D][:D]

Tar bare og leser litt innimellom når jeg har lyst, og gjerne litt på kvelder innimellom. Tar det jeg klarer, og så tar jeg resten etterpå når jeg begynner å jobbe[:)]

Vi gjorde dette sist også, og det er ingen krav til meg at jeg i det hele tatt skal stå på eksamen. Såå vi fikk mye tid sammen som familie, og det var den mest fantastiske tiden i livet vårt

Det var derfor vi skulle prøve å bli gravide slik at jeg ikke klarte å fullføre! Dette er en ordning som er perfekt for oss!![:)] 

Åh som jeg gleder meg!!!

ORIGINAL: Mollå

Jeg har 1 år igjen av studiene mine før jeg får bachelor, så tenker å gjøre det som sist:

Han får all permisjonen[&:][:D]

Men jeg er også hjemme[:D][:D]

Tar bare og leser litt innimellom når jeg har lyst, og gjerne litt på kvelder innimellom. Tar det jeg klarer, og så tar jeg resten etterpå når jeg begynner å jobbe[:)]

Vi gjorde dette sist også, og det er ingen krav til meg at jeg i det hele tatt skal stå på eksamen. Såå vi fikk mye tid sammen som familie, og det var den mest fantastiske tiden i livet vårt

Det var derfor vi skulle prøve å bli gravide slik at jeg ikke klarte å fullføre! Dette er en ordning som er perfekt for oss!![:)] 

Åh som jeg gleder meg!!!

Hmm nesten som man sku ha blitt student igjen jo[;)]
Det hørtes i så fall kjempe kjekt ut å være heime så lenge alle sammen liksom[:)] Bare litt misunnelig[;)]

jeg er student, så får bare 44 uker da. men er jo privatist, så er jo hjemme uansett, men noen smådager hvor det er jobb, og den tar jeg på 100%[:)]

Skal være hjemme et år tenker jeg, og ta 80%. Det er første, så jeg vil ikke angre på at jeg ikke var hjemme lenger. [:)]

Føler meg litt uerfaren på dette temaet[&o]
Skal søke om svangerskaps permisjons penger på
onsdag, og håper og få dekkt resten av permisjonen
fram til 3 uker før fødselen og da skulle jeg vist over
til foreldre penger, om jeg ikke forsto helt feil ? [&:]
Er ikke bare bare og få barn sjønner jeg[8D]

Er ganske stress det der ja. Jeg har ei venninne som tok med seg kaffe og satt seg på nav-kontoret til hun hadde fått svar på alt[8D]

Ja, jeg funderer på å gå for 100% lønn denne gangen, og så vil jeg evt. sette av penger hver måned i tilfelle jeg skulle få lyst til å ta 10 ekstra uker ulønnet permisjon. Deretter så funderer jeg på å begynne å jobbe 30% når barnet er 6-7 mndr + muligens gå ned til 90% stilling når jeg begynner å jobbe fullt...

Aner faktisk ikke, kommer vel av at jeg ikke vet om jeg har rett til pengene [:-] Men enda en stund å tenke på, heldigvis [:)]

Har egentlig ikke tenkt så mye på det enda...

Sist hadde vi ikke mulighet til annet enn å ta 100% utbetaling, ettersom samboeren min var midt i å sette opp eget firma og ikke kunne ta ut lønn ennå. Da begynte jeg å jobbe 50% da ungen var 10 mnd gammel, og hun begynte tidlig med korte dager i en liten familiebarnehage.

Denne gangen er jeg mer usikker på hva vi skal gjøre. Vi må vel sette oss ned med budsjettet, og se om vi har råd til 80% utbetaling og lengre permisjon denne gangen. Det hadde jo vært veldig deilig å kunne være hjemme litt lengre...

Jeg har enda ikke fått svar på om jeg er gravid eller ikke da, men hvis jeg er det, så blir det jobbsøking fram til august. Hvis jeg får meg en jobb som høres grei ut, så blir det 80% permisjon. Hvis ikke jeg får meg jobb så har jeg allerede søkt allmenn påbyggning, som jeg kan gå. Får da stipend :)

Jeg tenker velge den med 100% lønn i 46 uker, da dette betyr er mer utbetalt enn 80% lønn i 56 uker (80% i 56 uker tilsvarer 44,8 uker med 100% lønn). Så tenker jeg heller ta permisjon uten lønn resten, slik at tida hjemme med ungen ikke blir kortere.

Back
Topp